Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sanokaas.....  (Luettu 1451 kertaa)

sorkkahessu

  • Vieras
Sanokaas.....
Sanokaas miksei Ruotsalaiset kauppaa maitoa Ahvenanmaalle ?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Sanokaas.....
En tiedä mutta luulisin että ovat saaneet jotenkin suojattua markkinansa tuonnilta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65866
Vs: Sanokaas.....
eihän se ole sisäpiirialuetta!   milläs myöt ulkomaille tavaraa kun lyövät kaienperkeleen tullit ja muut pöksymaksut päälle!  det är braa!

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Sanokaas.....
Mitäs ne myy ulkomaille, taitavat elää kuppaamalla emomaataan muiden autonomisten alueiden tapaan, vrt. Azorit, Grönlanti ja Färsaaret.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Sanokaas.....
Mitäs ne myy ulkomaille, taitavat elää kuppaamalla emomaataan muiden autonomisten alueiden tapaan, vrt. Azorit, Grönlanti ja Färsaaret.
Sen löysin netistä et 4000€/asukas saavat käsitääkseni Suomesta . Mitä EU antaa en tiijä enkä ole kiinostunutkaan . Matkailu ja perunat pääelinkeino , juustoa jonkin verran myös mantereelle .

Se mikä kiinnostaa on se miten pienet pärjää eu:ssa neuvottelemalla , miksei Suomi .

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Sanokaas.....
Mitäs ne myy ulkomaille, taitavat elää kuppaamalla emomaataan muiden autonomisten alueiden tapaan, vrt. Azorit, Grönlanti ja Färsaaret.

Minä olen kyllä sitä mieltä ihan rehellisesti, että meillä ei ole mitään syytä kadehtia Ahvenanmaata, päinvastoin meidän pitää katsoa siitä mallia, maakunta on selkeästi maakunnistamme kaikista vaurain, ihmisten elinikäodote kaikista pisin ja väestö erittäin tyytyväistä elämäänsä ja mahdollisuuksiinsa vaikuttaa omiin asioihinsa.
Demokratia toimii paremmin kuin muissa maakunnissa ja identtiteettikin niillä on paljon parempi, varmaan myös itsetunto ????

Olen sitä mieltä että meidän kaikkien on syytä ottaa mallia Ahvenanmaasta ja saada omille maakunnille samat oikeudet kuin on Ahvenanmaalaisilla, sillä ihan selkeästi on nähtävissä, että autonomiasta on ollut vain etua Ahvenanmaalle, en tiedä onko siitä ollut oikeastaan mitään haittaa niille ????
Mitä ne muka on menettäneet ????

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Sanokaas.....
Mitäs ne myy ulkomaille, taitavat elää kuppaamalla emomaataan muiden autonomisten alueiden tapaan, vrt. Azorit, Grönlanti ja Färsaaret.

Minä olen kyllä sitä mieltä ihan rehellisesti, että meillä ei ole mitään syytä kadehtia Ahvenanmaata, päinvastoin meidän pitää katsoa siitä mallia, maakunta on selkeästi maakunnistamme kaikista vaurain, ihmisten elinikäodote kaikista pisin ja väestö erittäin tyytyväistä elämäänsä ja mahdollisuuksiinsa vaikuttaa omiin asioihinsa.
Demokratia toimii paremmin kuin muissa maakunnissa ja identtiteettikin niillä on paljon parempi, varmaan myös itsetunto ????

Olen sitä mieltä että meidän kaikkien on syytä ottaa mallia Ahvenanmaasta ja saada omille maakunnille samat oikeudet kuin on Ahvenanmaalaisilla, sillä ihan selkeästi on nähtävissä, että autonomiasta on ollut vain etua Ahvenanmaalle, en tiedä onko siitä ollut oikeastaan mitään haittaa niille ????
Mitä ne muka on menettäneet ????
En kadehtimassa olekkaan vaan juuri tota mallinottamista kannattaisin .

Aulis Anttila

  • Vieras
Perustuslaki...
Olen sitä mieltä että meidän kaikkien on syytä ottaa mallia Ahvenanmaasta ja saada omille maakunnille samat oikeudet kuin on Ahvenanmaalaisilla

Juu... ja joo... ekaks on tosin muutettava perustuslakia  :P ;D :D :D