Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tankin lämmitin.  (Luettu 16703 kertaa)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Tankin lämmitin.
Taas tuli vahingossa tilattua tuota shellin kelvotonta(paskaa) löpöä. Eikä jonnu suostu pikkupakkasella -6 astetta sillä käymään tieajossa. Pö on kylläkin kesälaatua,mutta velmetti sillä käy ongelmitta. Tietenki ongelma poistuis kun laittais toisen säiliön ja siihen talvilaatua,olettaen että talvi ei yllätä  ;D Oon tässä vakavasti suunnitellut tankin lämmitintä. Mietin vain miten sen toteuttas. Jos laittas lohkiksen tapaan niin traktori todennäköisesti samuu sitten tielle. Jos laittas putkilämmittimen tankin alle vesitilasta silloin kyllä käy vaikka millaisilla pakkasilla,kunhan saa ensin käymään!? Oisko mitään valmista kohtuuhintaista patenttia markkinoilla??  Ps. Jonnusta en luovu että ei tartte ehotellakaan mitään vaihtoa ;)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Tankin lämmitin.
mikset tilaa farmariin talvilaatua, sehän painuu painavampana kesälaatua alemmas

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Tankin lämmitin.
Hyvä kikka tuokin,mutta tankinlämmittin varmistais ettei koskaan enää tulis propleemia. ???  Ja tossa shellin puurossa taitaa olla pikkasen vettäkin seassa ko on niin harmaata pakkasella,lomittajakin sen väriä ihmetteli eikä varmokaan tahtonut kunnolla käydä muutoin kun navetassa parkkeeraamalla.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9848
Vs: Tankin lämmitin.
Hyvä kikka tuokin,mutta tankinlämmittin varmistais ettei koskaan enää tulis propleemia. ???  Ja tossa shellin puurossa taitaa olla pikkasen vettäkin seassa ko on niin harmaata pakkasella,lomittajakin sen väriä ihmetteli eikä varmokaan tahtonut kunnolla käydä muutoin kun navetassa parkkeeraamalla.

Parafiini vetää ittensä harmaaksi pakkasella. Vesi on silloin jäässä tankinpohjalla. Sähän nyt huittislainen meinaat olla jos vettä traktoreihin tankkaat tai edes ajattelet sitä ???

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Tankin lämmitin.
Riippuu vähä minne se kesälöpö tekee topolin. Suotimeenhan saa helposti laitettua lämmittimen joka lämmittää jakajapumpullle menevän aineen, mut jontikan ongelma taitaa olla se tankinpumppu ja sen imusihti ?

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Tankin lämmitin.
Vaikka tuosta? http://www.intercooler.fi/?l=fi&p=fuelheater
Mullon 3350:ssä ollu uuesta asti lämmitin, mutta jäätää se silti, jos yrittää kesälaavulla ajaa talavella.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Movado

  • Vieras
Pään lämmitin.
joo ajakaa vaan kesälaadulla - talvella - lämmitimellä se onnistuu mutta mutta kuinkas sitten kävikään.

   kesälaadun parfiini sakkautuu pakkasella eikä sula ennenkuin pitkäaikainen lämpö sen sulattaa keväällä - se painuu pohjalle ja tankatessa säiliöstä se poistuu ensimäisenä tukkien paikat ( mitä enempi   poltto-ainetta sitä kauemmin parafiinin sulaminen kestää )

* toinen juttu onkin sitten kun voiteleva parafiini on jotenkin saatu tankattua ja poltettua koneessa on jäljelle jäänyt poltto-aine ilman voitelevaa parafiinia  >> pumppu alkaa oria - tai jopa leikatakiinni.

Parfiini kiteytyy paitsi farmarissa myös tankissa

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Löpöti löpöti
joo ajakaa vaan kesälaadulla - talvella - lämmitimellä se onnistuu mutta mutta kuinkas sitten kävikään.

   kesälaadun parfiini sakkautuu pakkasella eikä sula ennenkuin pitkäaikainen lämpö sen sulattaa keväällä - se painuu pohjalle ja tankatessa säiliöstä se poistuu ensimäisenä tukkien paikat ( mitä enempi   poltto-ainetta sitä kauemmin parafiinin sulaminen kestää )

* toinen juttu onkin sitten kun voiteleva parafiini on jotenkin saatu tankattua ja poltettua koneessa on jäljelle jäänyt poltto-aine ilman voitelevaa parafiinia  >> pumppu alkaa oria - tai jopa leikatakiinni.

Parfiini kiteytyy paitsi farmarissa myös tankissa

Varmarisäiliöksi maitotankki, jossa sekoittaja, ropelli vaan pyörimään ennen tankkausta niin saa pumpata tasalaatusta parafiinivelliä. :D

Eihän tuossa ole kuin parisen senttiä hinnaneroa talvi- ja kesälaadun välillä, 10 000 litran vuosikulutuksella säästää pauttiarallaa 200 euroa...
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Tankin lämmitin.
Jos laittas lohkiksen tapaan niin traktori todennäköisesti samuu sitten tielle.

Ei kai se nyt niin paljoa jäähdy ajossa, eikös siellä ole kuitenkin paluukierto joka myös vähän lämmittää polttoainetta.

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Tankin lämmitin.
Taas tuli vahingossa tilattua tuota shellin kelvotonta(paskaa) löpöä.

Ainakin autojen polttoaineet tulee kaikille ketjuille samalta jalostamolta, eikä laatu eroja testienkään mukaan ole. Onko asia eri polttoöljyjen kohdalla?

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Tankin lämmitin.
Eiköhän se nyt olis yksinkertasempaa ajaa vaikka ympäri vuoden sillä talvilaadulla ettei tartte moisiin kikkailuihin alkaa, jos sen takia konkurssi tulee niin ei siinä varmaan korkealta tiputa... ;)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Tankin lämmitin.
Nesteen kesälaadulla pystyy ajamaan vielä -15 asteen pakkasella, mutta mä olen nyt ruvennut vaihtamaan talvilaatuja tankkeihin huoltojen yhteydessä. Rehukoneiden pitää käydä joka päivä keleistä riippumatta ja yhden kerran olen joutunut suodatinta sulattamaan pakkasessa. Se riitti, eli kesä- ja talvilaaduille omat tankkinsa.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Movado

  • Vieras
Vs: Tankin lämmitin.
Nesteen kesälaadulla pystyy ajamaan vielä -15 asteen pakkasella, mutta mä olen nyt ruvennut vaihtamaan talvilaatuja tankkeihin huoltojen yhteydessä. Rehukoneiden pitää käydä joka päivä keleistä riippumatta ja yhden kerran olen joutunut suodatinta sulattamaan pakkasessa. Se riitti, eli kesä- ja talvilaaduille omat tankkinsa.

Samepiste, suodatettavuus ja jähmepiste kuvaavat polttoöljyn kylmän kestävyyttä. Kun öljy jäähtyy samepisteen lämpötilaan, alkaa se kiteytyä ja menettää juoksevuuttaan. Myös sen väri muuttuu sameammaksi. Samepisteessä muodostuneet kiteet liukenevat takaisin öljyyn, kun öljyn lämpötila on 10°C samepistettä korkeampi. Lämmityskäytössä samepiste on alin käyttölämpötila ja öljy tulee aina varastoida samepistettä korkeammassa lämpötilassa

Kun öljyn lämpötila laskee samepistettä alemmaksi, kasvaa öljyyn muodostuvien kiteiden koko niin suureksi, etteivät ne enää läpäise suodatinta. Lämpötilaa, missä koesuodatin tukkeutuu, sanotaan suodatettavuuslämpötilaksi


Neste MPÖ-5/-15  Samepiste            0 C
                          Suodatettavuus    - 10C  ( koesuodatin tukkeutuu ) nesteen oman ilmoituksen mukaan

Neste -moottoripolttoöljyä -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
 Suodatettavuus noin - 5 C koesuodatin tukkeutuu


MF 4000

  • Vieras
Vs: Tankin lämmitin.
Taas tuli vahingossa tilattua tuota shellin kelvotonta(paskaa) löpöä. Eikä jonnu suostu pikkupakkasella -6 astetta sillä käymään tieajossa. Pö on kylläkin kesälaatua,mutta velmetti sillä käy ongelmitta. Tietenki ongelma poistuis kun laittais toisen säiliön ja siihen talvilaatua,olettaen että talvi ei yllätä  ;D Oon tässä vakavasti suunnitellut tankin lämmitintä. Mietin vain miten sen toteuttas. Jos laittas lohkiksen tapaan niin traktori todennäköisesti samuu sitten tielle. Jos laittas putkilämmittimen tankin alle vesitilasta silloin kyllä käy vaikka millaisilla pakkasilla,kunhan saa ensin käymään!? Oisko mitään valmista kohtuuhintaista patenttia markkinoilla??  Ps. Jonnusta en luovu että ei tartte ehotellakaan mitään vaihtoa ;)
Kyllä kaikkein vähiten murhetta tulee kun laittaa vaan sitä talvilaatua kylmällä tankkiin.Jossain vaiheessa kesälaatu kuitenkin kohmettuu kaikista vippaskonsteista huolimatta.
Mikä syy siinä muuten ettei aja ympäri vuoden talvilaadulla jos kerta ei voi kahta säiliötä käyttää.Talvilaadulle käsittääkseni riittää pienempikin astia.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Tankin lämmitin.
Vaikka tuosta? http://www.intercooler.fi/?l=fi&p=fuelheater
Mullon 3350:ssä ollu uuesta asti lämmitin, mutta jäätää se silti, jos yrittää kesälaavulla ajaa talavella.

Mulla olis parikin uutta tuollaista lämmitintä tarpeettomana. Jos joku tarttee niin yv tulemaan..