Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta. Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua.
Lainaus käyttäjältä: totuuden torvi - 25.10.09 - klo:10:28Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta. Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua. Jos olen rehellinen, niin en usko sillä olevaan mitään vaikutusta pellon hintaan, ei niitä peltoja niillä sadoilla makseta, mitä niistä pelloista saadaan ?
Lainaus käyttäjältä: emo-heikki - 25.10.09 - klo:10:30Lainaus käyttäjältä: totuuden torvi - 25.10.09 - klo:10:28Mietin vaan että nostaako vai laskeeko hintaa tämä ohran hinta. Kun hinnat lähtee parin vuoden päästä nousuun, niin voisi olla niinki että aletaan peltoon satsaamaan että ehtii saada ennen hinnan nousua. Jos olen rehellinen, niin en usko sillä olevaan mitään vaikutusta pellon hintaan, ei niitä peltoja niillä sadoilla makseta, mitä niistä pelloista saadaan ?Eipä juurikaan sadoista peltoja makseta . Parhaimmin etelässä näkyy valkuaiskasveihin erikoistuneet luomutilat pärjäävän , vilja sivutuote . Speltti vehnän hinta on ollut hyvä .
tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!
Lainaus käyttäjältä: Oksa - 25.10.09 - klo:19:12tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike
Lainaus käyttäjältä: Neke - 25.10.09 - klo:19:24Lainaus käyttäjältä: Oksa - 25.10.09 - klo:19:12tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike Ei tuo spelttivehnä ole kovin huono nimitys speltille, tuskin jäi sinullekaan epäselväksi mistä viljelykasvista oli kyse.
Lainaus käyttäjältä: Luomujussi - 25.10.09 - klo:19:32Lainaus käyttäjältä: Neke - 25.10.09 - klo:19:24Lainaus käyttäjältä: Oksa - 25.10.09 - klo:19:12tai muuten valistunut viljelijä joka seuraa muutakin kuin oman pilin liikkeitä! sitähän minä olen koko ajan ihmetellyt että nuo erikoiskasvit ei etelässä valtaa alaa juuri hinnan vuoksi, kun kysyntää olisi, jos ei täällä niin ulkona!juu sorkka viljelee spelttivehnää,se o uus lajike Ei tuo spelttivehnä ole kovin huono nimitys speltille, tuskin jäi sinullekaan epäselväksi mistä viljelykasvista oli kyse.täsä se taas näkyy luimuviljeliän (lue näennäis) ajatus,kuha o sin päin.