Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotomaisen tissinkoiton loppu  (Luettu 10366 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Voi reppana, äiteen pieni kultamussukka.
Eikö sullakaan muuta enää ole vastata.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Voi reppana, äiteen pieni kultamussukka.
Eikö sullakaan muuta enää ole vastata.

Mikäli vaikeaksi menee, niin maidontuotanto on ainoa mitä jää jäljelle ja sekin kansallisilla tuilla ????

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Voi reppana, äiteen pieni kultamussukka.
Eikö sullakaan muuta enää ole vastata.

eemeli 21v tais saada slaagin ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Voi reppana, äiteen pieni kultamussukka.
Eikö sullakaan muuta enää ole vastata.

Mikäli vaikeaksi menee, niin maidontuotanto on ainoa mitä jää jäljelle ja sekin kansallisilla tuilla ????

veetieemelit jää rannalle ruikuttamaan ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

exporsaantuottaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu


Totean kuten olen todennut monesti ennenkin, mikäli vaikeaksi menee niin maidontuotanto on ainoa mitä jää jäljelle ????


***** Maantiede ja ilmasto-olosuhteet huomioon ottaen tuo on kylmä totuus. Ja todellisuutta viimeistään kymmenen vuoden kuluttua.
vanitas,vanitatum et omnia vanitas

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu


Totean kuten olen todennut monesti ennenkin, mikäli vaikeaksi menee niin maidontuotanto on ainoa mitä jää jäljelle ????


***** Maantiede ja ilmasto-olosuhteet huomioon ottaen tuo on kylmä totuus. Ja todellisuutta viimeistään kymmenen vuoden kuluttua.

kannataisi veetieemeleidenkin alkaa totutella tähän ajatukseen vaikka pullo kerrallaan ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Se kaikkein koomisinta onkin, tämä kepulien epäonnistunut maatalouspolitiikka.

Politiikkaa kuluttajat ja maatalous uhraamalla, vain oman vaalikarjan ruokkimista.

Maassamme ei ole liikaa maitoa, mutta tuotantoa keskitetään yhä kiihtyvämmällä vauhdilla sinne osaan maata, mihin se vähiten kuuluu, vain ja ainoastaan vallankiilto silmissä.

Tukien  vähetessä maamme kilpailukyky tulee entistä enemmän läpinäkyväksi ja tulee yhä paremmin pystyä kuluttajille puolustamaan ja perustelemaan. Aika vaikea on puolustaa tissinkoittoa tundran takana.

Ruotsalaisiinkin nähden olemme aina vähintäin puolikierrosta jäljessä ja tundran taakse tissinkoitto siirtämällä saamme senkin unohtaa tyystin.

No jos se Eemeli parka on vain kylmä tosiasia että Maidontuotanto kannattaa paremmin kaikkien mainostamalla tundralla, kuin etelä-suomessa.
Täälähän ei isännät ihan heti maksa sitä 10000€/hehtaari pellosta, vaan raivaavat lisää periaatella suo, kuokka ja jussi. Eivätkä pillitä samalailla kuin veeti eemelit.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Sillähän tisinkoittajat koettavat asian hölmöyden selittää, pärjää parhaiten, suhteellisesti.

Tosiasia on, jotta silloin Venäjän uusrikkaiden ruokinta kotomaisen kuluttajan taskulta voidaan unohtaa ja alkaa pudostuspeli, missä miljoonia investoineet täpinäreiskat ovat ensimmäisenä housut kintuissa.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Sillähän tisinkoittajat koettavat asian hölmöyden selittää, pärjää parhaiten, suhteellisesti.

Tosiasia on, jotta silloin Venäjän uusrikkaiden ruokinta kotomaisen kuluttajan taskulta voidaan unohtaa ja alkaa pudostuspeli, missä miljoonia investoineet täpinäreiskat ovat ensimmäisenä housut kintuissa.

No silloin voi sanoa, että olen ainakin yrittänyt, toisin kuin Eemeli jolla on ollut paskat housussa koko ajan...   ;D ;D ;D
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Sillähän tisinkoittajat koettavat asian hölmöyden selittää, pärjää parhaiten, suhteellisesti.

Tosiasia on, jotta silloin Venäjän uusrikkaiden ruokinta kotomaisen kuluttajan taskulta voidaan unohtaa ja alkaa pudostuspeli, missä miljoonia investoineet täpinäreiskat ovat ensimmäisenä housut kintuissa.

Niiin, kuvitelma ettei peltojen hinnalla ole vaikutusta kannattavuuteen, on täysin markkinatalouden lakien vastainen, kaikki vaikuttaa ja etelässä on vielä lisänä, tämä muiden tuotantoalojen aiheuttama kilpailu samoista pelloista.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Se kaikkein koomisinta onkin, tämä kepulien epäonnistunut maatalouspolitiikka.

Politiikkaa kuluttajat ja maatalous uhraamalla, vain oman vaalikarjan ruokkimista.

Maassamme ei ole liikaa maitoa, mutta tuotantoa keskitetään yhä kiihtyvämmällä vauhdilla sinne osaan maata, mihin se vähiten kuuluu, vain ja ainoastaan vallankiilto silmissä.

Tukien  vähetessä maamme kilpailukyky tulee entistä enemmän läpinäkyväksi ja tulee yhä paremmin pystyä kuluttajille puolustamaan ja perustelemaan. Aika vaikea on puolustaa tissinkoittoa tundran takana.

Ruotsalaisiinkin nähden olemme aina vähintäin puolikierrosta jäljessä ja tundran taakse tissinkoitto siirtämällä saamme senkin unohtaa tyystin.

No jos se Eemeli parka on vain kylmä tosiasia että Maidontuotanto kannattaa paremmin kaikkien mainostamalla tundralla, kuin etelä-suomessa.
Täälähän ei isännät ihan heti maksa sitä 10000€/hehtaari pellosta, vaan raivaavat lisää periaatella suo, kuokka ja jussi. Eivätkä pillitä samalailla kuin veeti eemelit.

Juuri noin. Täällä tundralla tehdään hyvää tulosta vaikka emme huomioisi tukien vaikutusta, koska peltoa on riittämiin ja se on halpaa. On siis toimittu oikein kun on annettu tuotannon kasvaa siellä missä siihen on luontaisesti hyvät edellytykset.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Pellon hinta on 12.000€/ha joka nyt on laskemaan päin . Vuokrat 500-750 €/ha , ketä sellaisia pystyy maksamaan , ei vielä lakse mutta jos maksamaan ei pysty niin....

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Pellon hinta on 12.000€/ha joka nyt on laskemaan päin . Vuokrat 500-750 €/ha , ketä sellaisia pystyy maksamaan , ei vielä lakse mutta jos maksamaan ei pysty niin....

Siinä vaiheessa kun Eurooppalainen maataloustuotanto muutetaan tukijärjestelmän puolesta samankaltaiseksi, kuin on jenkeissä, eli jussi saa saman tuen joka hehtaarille minkä ilmoittaa viljelyyn, riippumatta siitä onko se uutta raiviota vai vanhaa peltoa, niin ilmat katoaa näistä peltohinnoista ????

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Se kaikkein koomisinta onkin, tämä kepulien epäonnistunut maatalouspolitiikka.

Politiikkaa kuluttajat ja maatalous uhraamalla, vain oman vaalikarjan ruokkimista.

Maassamme ei ole liikaa maitoa, mutta tuotantoa keskitetään yhä kiihtyvämmällä vauhdilla sinne osaan maata, mihin se vähiten kuuluu, vain ja ainoastaan vallankiilto silmissä.

Tukien  vähetessä maamme kilpailukyky tulee entistä enemmän läpinäkyväksi ja tulee yhä paremmin pystyä kuluttajille puolustamaan ja perustelemaan. Aika vaikea on puolustaa tissinkoittoa tundran takana.

Ruotsalaisiinkin nähden olemme aina vähintäin puolikierrosta jäljessä ja tundran taakse tissinkoitto siirtämällä saamme senkin unohtaa tyystin.

No jos se Eemeli parka on vain kylmä tosiasia että Maidontuotanto kannattaa paremmin kaikkien mainostamalla tundralla, kuin etelä-suomessa.
Täälähän ei isännät ihan heti maksa sitä 10000€/hehtaari pellosta, vaan raivaavat lisää periaatella suo, kuokka ja jussi. Eivätkä pillitä samalailla kuin veeti eemelit.

Juuri noin. Täällä tundralla tehdään hyvää tulosta vaikka emme huomioisi tukien vaikutusta, koska peltoa on riittämiin ja se on halpaa. On siis toimittu oikein kun on annettu tuotannon kasvaa siellä missä siihen on luontaisesti hyvät edellytykset.

Eli tunnustat vihdoinkin mitä täällä kauan onkin jo perätty, jotta nämä parkumiset huonostimenemisestä ovat sitä tyypillistä tissinkoittajien kusetusta.

Eikös nyt olisi siis oiva työkalu tasoittaa epäsuhtaa a-b-alueen maitotalousyrittäjiä kohtaan ja antaa se kaavailtu 5 miljoonaa ainoastaan etelän tuottajille.

Todistat SAMALLA oikeaksi ne kirjoitetut väitteet c-alueen eläimellisestä huutamisesta, MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MULLE MUUUUUU

Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo:12:19 kirjoittanut Eemeli

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kotomaisen tissinkoiton loppu
Pellon hinta on 12.000€/ha joka nyt on laskemaan päin . Vuokrat 500-750 €/ha , ketä sellaisia pystyy maksamaan , ei vielä lakse mutta jos maksamaan ei pysty niin....

Niin, saa siinä syytää tuotantopanoksia (Yaralaista) pellolle että edes pellon vuokra saadaan maksetuksi ja pitäisi kai hieman täppiä jäädä käteenkin.