Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Y kusettaa  (Luettu 8802 kertaa)

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Y kusettaa
Ensiksi MK on nyt MPK, takkus niin pirusti tuo systeemi notta tein uuden nimimerkin.Mutta asiaan, kävin Jyväskylässä Koneagriassa, Y;n osastolla oli Horssin 6m kylvölannoitin, pyysivät siitä 100.000!!!!!!!!!!!! Tero Hokka myy samaa 82.000, aikamoinen kate YRMA;n täytyy saada kun tuskin Terokaan tappiolla myy.Perkules kun pistää vihaksi nuo hinnat yleensäkkin, karaannu aivan älyttömiksi....

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Y kusettaa
Olikos Alvit molemmilla samat? Eikös Teron koneet tule Alv. 0 ja Yrma Sis.Alv. ?

Teroman

Vs: Y kusettaa
Olikos Alvit molemmilla samat? Eikös Teron koneet tule Alv. 0 ja Yrma Sis.Alv. ?

Kyllä on Alvit mukana;

Niin kait nuo keskusliikkeet tarvii paljon euroja , vaikka pyrkivätkin tekemään ennakkopäivillä kauppoja- normaali isoilla katteilla ?

Lemkenin kohdalla hinnat pompsahti semmoisen 25 % Kun meni K lle

Tää Horsch kuvio on nyt siitä hyvä että myyjiä tulee lisää eri kuntiin ja useita jakelukanavia.

Pohjoismaiden ja baltianalueen edullisimmat Simba, Horsch , Perfekt ym ym tuotteet saa edelleenkin allekirjoittaneelta,,,,,,,,,,,,th

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Y kusettaa
Niin,on tässä tullu pohdittua asiaa siltä kantilta,että monet puhuvat matalien myyntiorganisaatioiden tarpeesta jotta koneet olisivat kohtuuhintaisia.Käytännössä kuitenkin kaupat tehdään isoissa lasipalatseissa.
Vaihtokone on aina jonkinlainen ongelma,kun on myyntikate kohdallaan,vaihtokoneen kanssa on helpompi pelata.
Imeisesti pitäisi pienten matalakatetoimijoiden koettaa auttaa asiakasta myymällä vaihtokone pois,periaatteella väliraha ratkaisee.

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Y kusettaa
Olikos Alvit molemmilla samat? Eikös Teron koneet tule Alv. 0 ja Yrma Sis.Alv. ?

Kyllä on Alvit mukana;

Niin kait nuo keskusliikkeet tarvii paljon euroja , vaikka pyrkivätkin tekemään ennakkopäivillä kauppoja- normaali isoilla katteilla ?

Lemkenin kohdalla hinnat pompsahti semmoisen 25 % Kun meni K lle

Tää Horsch kuvio on nyt siitä hyvä että myyjiä tulee lisää eri kuntiin ja useita jakelukanavia.

Pohjoismaiden ja baltianalueen edullisimmat Simba, Horsch , Perfekt ym ym tuotteet saa edelleenkin allekirjoittaneelta,,,,,,,,,,,,th

OK... Olisi vaan sopinut toi ero just Alviin...

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Y kusettaa
Kyllähän tuon mieluummin yrmasta ostaa, kuin tuolta helppoheikiltä. Sitäpaitsi uskoisin että vielä edullisempaan hintaankin yrma loppujen lopuks myy, noilla pyynnöillä kun ei tuolla oikeissa kaupoissa ole niin merkitystä. Siellä on hintaan otettu huomioon että voidaan vielä hyvittää siitä arvottomasta vaihtokoneesta jotakin. Toiseksi yrma kuten muutkin keskusliikkeet kantavat vastuun myymistään koneista ja joutuuvat vielä jelppaamaan näitä halpatuontikauppiailta koneen ostaneita. Sekin aiheuttaa jonkin verran kustannuksia.

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Y kusettaa
Minkä vuoksi Yrma joutuisi vastaamaan Teron tuomien koneiden jälkimarkkinoinnista? Tuskimpa Yrmallakään on kattavaa varaosavarastoa
vaan tavara tulee euroopasta ...
Sitä paitti ilman Tero Hokan maahantuontia tuskin kovin moni tuntis Horstia tai Simbaa ja ehkä Lemkeniä...

Viimeksi muokattu: 28.10.07 - klo:01:08 kirjoittanut Jurttijussi

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Y kusettaa
Jos hintaerot ovat tuollaisia, niin kyllä mää olisin ennemmin valmis ostamaan helppoheikiltä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Y kusettaa
Kyllähän tuon mieluummin yrmasta ostaa, kuin tuolta helppoheikiltä. Sitäpaitsi uskoisin että vielä edullisempaan hintaankin yrma loppujen lopuks myy, noilla pyynnöillä kun ei tuolla oikeissa kaupoissa ole niin merkitystä. Siellä on hintaan otettu huomioon että voidaan vielä hyvittää siitä arvottomasta vaihtokoneesta jotakin. Toiseksi yrma kuten muutkin keskusliikkeet kantavat vastuun myymistään koneista ja joutuuvat vielä jelppaamaan näitä halpatuontikauppiailta koneen ostaneita. Sekin aiheuttaa jonkin verran kustannuksia.

Tuskin yrmasta horssia alle Teron hintojen tulee samaan, 18% alennus olisi jo melkoinen, tai sitten ovh on asetettu ihan mielivaltaisesti. Ja toi "että voidaan vielä hyvittää arvottomasta vaihtokoneestsa jotakin" on jo legenda. Jos joku edelleen tuijottaa pelkästään hyvityshintaa, niin oma on asiansa, tyhmiä löytyy siis edelleen riistettäväksi. Eikä ne toisen maahantuojan koneet yrmalle ole ongelma, bisnestä se jälkimarkkinointi niillekin on..
Nothing is Something Worth Doing

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Y kusettaa
Kyllähän yrmassa ja mones muussakin kaupas noi alennus rosentit on ollu 15-30. Turolla noi hinnat tuntu olevan apteekin mallilla, ainakin kun joskus muutamaa konetta häneltä kyselin. Ei mulla ainakaan tule ton turon tyyppisen kauppiaan kans kaupanteost mitään, no joillekin se sopii ja sillä hyvä.
Niin sekin on totta että jälkimarkkinointi on bisnestä, mutta ei kovin suurta näissä koneissa. Kun näiltä keskusliikkeiltä vielä odotetaan osien varastointia ja ainakin nopeaa palvelua tilaamalla, kaikkiin sen merkin koneisiin joita edustavat riippumatta siitä onko kyseinen malli edes heidän listoillaan.
Olen ostanut itse koneita keski-euroopasta ja tuonut tarvittavat osat itse yleensä hollannista, osat myös keskusliikkeitten mulle myymiin koneisiin. Olen myös kantanut vastuun omista käytetyistä tuontikoneista viemällä ne pois maasta, eivät erikoisuudellaan aiheuta kellekkään harmaita hiuksia. 
 

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Y kusettaa
Kyllähän yrmassa ja mones muussakin kaupas noi alennus rosentit on ollu 15-30. Turolla noi hinnat tuntu olevan apteekin mallilla, ainakin kun joskus muutamaa konetta häneltä kyselin. Ei mulla ainakaan tule ton turon tyyppisen kauppiaan kans kaupanteost mitään, no joillekin se sopii ja sillä hyvä.


Tää oli taas tätä, ostetaan sieltä mistää saa suurimmat alennukset eikä sieltä mistä tavara lähtee halvemmalla..
Nothing is Something Worth Doing

Teroman

Vs: Y kusettaa
Kyllähän hinnat tuntu olevan apteekin mallilla, ainakin kun joskus muutamaa konetta häneltä kyselin.

No tuo tinkiminen ei oikein onnistu loputtomiin silloin kun kate lähenee nollaa,,,,,,,,

Esimerkin omaisesti voin kertoa Että Asiakas osti hinattavan Simban uuden kauttani

Samaan rahaan olisi saanut eestistä kolme kautta hinkatun laitteen

Ja toinen kommentti että asiakas tyytyväisyys on ollut 100 % , luettuani joskus näitä palstoja isojen liikkeiden kohdalla ei aina näin ole ja ammattitaito loppuu lyhyeen jonkin haravaa monimutkaisemman laitteen kanssa,,,,,,,

Keskusliikkeissä on omat hyvät puolensa ; Sieltä saa jopa lehtiharavia ja maalia yms sauna- ja puutarha settiä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Y kusettaa
Kyllähän yrmassa ja mones muussakin kaupas noi alennus rosentit on ollu 15-30.
Olet kova kauppamies :) Itse olen muutaman viime vuoden aikana monenlaista törkyä haalinut pihalle suoralla kaupalla ja tuntuu siltä, että 10% on tosi tiukassa. Koneet ovat siis olleet uusia. Ja olen kilpailluttanut ja uhkaillut kilpailijan vastaavan mallin paremmilla ominaisuuksilla jne. Mä en kai sitten vaan osaa tätä hommaa...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Y kusettaa
Kyllähän yrmassa ja mones muussakin kaupas noi alennus rosentit on ollu 15-30.
Olet kova kauppamies :) Itse olen muutaman viime vuoden aikana monenlaista törkyä haalinut pihalle suoralla kaupalla ja tuntuu siltä, että 10% on tosi tiukassa. Koneet ovat siis olleet uusia. Ja olen kilpailluttanut ja uhkaillut kilpailijan vastaavan mallin paremmilla ominaisuuksilla jne. Mä en kai sitten vaan osaa tätä hommaa...

Okin varmaan käyny niin,että myyjä on kokemuksesta tienny laitta lähdön niin korkealle,että on vara antaa 30 alea.Kun sitten vielä kokemuksesta tietää toisen pökkääntyvän alennuksen suuruudesta ja tekevän kaupan niin hyvä konstihan toi on.Lähtökohdat vaan on erilaiset...kauppaa tehdään eri lailla eri myyjien toimesta.Eikös ole hyvä,että on vaihtoehtoja.

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Y kusettaa
Vai että hullaantuu isosta ale %,,, Mä olen ostanu eripuolelta suomea koneet, saatan pyytää kaikilta keskon myyjiltä tarjouksen ja teen muutamalle tarjouksen takaisin. Vastaavasti myös muiden kauppiaitten kans. Joskus tullu ostettua useempi samanlainen kone kun on mun tarjous hyväksytty. Joskus joutunu hakeen itte keskisestä euroopasta kun siellä on halunneet tehä kauppaa. Sieltä ostetaan missä hinta on halvin ja kauppaa tehään reippaasti.
Viron hintoihin en paljon rupeis vertailee, kun siellä on aikas heiluvaa. Ollaanhan mekin ostettu sinne suomesta koneet kun saa halvemmalla. Puolahan on tällä hetkee oikee jobbarien mekka.
On todella hyvä että on valinnan varaa myyjissä, jotta jokainen saa konekiimaan tyydyksen..
Kuinka suuri on toi asiaks tyyväisyys tutkimuksen otanta määrä? Se on suur ero jos vuojes on 100 asiakasta tai 10000, jälkimmäiseen tulee jo tyytymättömiä vaikka itte turo olis ethny kaupat.