Käsitykseni mukaan, kaikkiin märillä jarruilla varustettuihin periin pitää käyttää öljyä, missä on ölisäaineistus noille jarruille. Ja eikös lähes kaikissa länsimrkeissä oo jotenkin öljyn kanssa tekemisissä olevat jarrut?
Tässä on ehkä kyseessä kaksi eri asiaa: jos naapurin koneessa on kahta öljyä, moottori + vaihteisto/hydrauliikka, niin en pelkää kytkeä yhteiskoneen perään omaani jossa on samanlainen öljyjärjestelmä. Mutta jos naapurin koneessa onkin kolme säiliötä: moottori, vaihteisto, hydrauliikka, niin hänen hydrauliikkaöljynsä ei sisällä sitä lisäainetta, mitä minun vaihteistoni tarvitsee.
Tuo väite että koneiden kautta öljyen sotkeutuminen on kyllä paskapuhetta. Jarrut kestää ainakin puoliks hyd öljyllä seostettua, eli jos 60l niin 30l karsii vaihtua. Kärsii monta konetta vaihtaa ennen kun toi määrä on vaihtunu.
No miten sitten esim metsäkärry, jossa kaikki sylinterit jätetty edellisen toimesta täysin auki. Niiden tilavuus esim metrin työntö x 4 sylinteriä halk 70mm tekee jo nelisen litraa. Tästä seuraa iso matemaattinen ongelma milloin öljyt on 50% sekoitettuja, mutta ehkä jo kymmenennen kerran jälkeen.
Täysin eri asia on sitten, tuhoaako joku vaihteistonsa lisäämällä siihen itse tietämättömyyttään täysin vääränlaista öljyä. Point being; itse olin sitä mieltä että ääh kyllä niitä ennenkin on käytetty. Nyt tieto on lisännyt tuskaa enkä välttämättä olekaan niin varma uskallanko sekoittaa öljyt riskittä, kyllä perän pakkojen vaihdattaminen on liiankin kallista.