Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eutanasia *  (Luettu 4730 kertaa)

TyttöMaalta

  • Vieras
Eutanasia *
Joroisten tk-lääkäri Pekka Lantto on nyt kovan paikan edessä. Hänelle luettiin 10 syytettä, osa mm. törkeistä kuolemantuottamuksista. Itse hän puolustautuu toimineensa potilaiden parhaaksi! Lanttoa syytetään, ei vähemmästä, kuin eutanasta, eli armokuolemasta!  Oikeudenkäynti alkoi eilen Mikkelissä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65993
Vs: Eutanasia *
noo, olishan se varmaan mukavempi kun saisvat vielä asentaa vanhuksien asuntoihin veppikamerat ja sit suppi laittais tositv;ssä kuin vanhus kuihtuu ruokkimatta, kuten hesassa!   se vasta olis jotain!   toi oli kyllä kanssa aika hurjaa, mut silti!

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Koittakaas nyt miettiä näitäkin asioita...vaikka nää ovatkin hiukan masentavia.

Sahrami

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
Vs: Eutanasia *
Itse olen eutanasian kannalla, jos ihminen sitä itse haluaa, eli on kunnossa ollessaan niin sanonut tai jos sairaus on vielä siinä vaiheessa, että hän voi itse siitä sanoa lääkäreille. Tai ehkä selvempi olisi kuitenkin hoitotestamentti. Mikä järki on pitää tiedottomia vanhuksia ruokinnalla elossa. Tai sitten toisaalta hivuttaa kohti kuolemaa parin viikon ajan, jos jätetään ruoka pois. Eikun myrkkyruiskeella vaan henki pois, samoin kuin koirilta. Eihän elukoitakaan saa kiduttaa, miksi siis ihmisiä?

Oma mummoni oli yli 10 v. muiden hoidettavana aivoinfarktin takia. Etukäteen hän toivoi, että kun pääsisi sitten kerralla pois, ettei tarvitsisi olla toisten pyöriteltävänä. Toisin kävi. Äly leikkasi, mutta puheesta ei saanut selvää, eikä liikkumaan pystynyt. Sitten osa ihmisistä kävi vielä voivottelemassa ja säälimässä sängyn reunalla, että voi, voi eipä taida mummu tuntea. jne. Mummu oli vain hiljaa ja oli tuntematta tuommoiset vinkujat. Muille lörisi hirveesti asiaa, mutta kun ei tiedetty että mitä. Mutta kuulumiset aina kerrottiin ja kommentit niihin tuli välittömästi.

Sitten kun olo meni vielä huonommäksi, olisi voinut jo ajatella että olisi voinut auttaa rauhaan pääsemisessä. Kyllähän se on julma ajatus tuommoinen, mutta ei se ole oikein antaa ihmisen kitua päiväkausia kuoleman rajamailla. Saati sitten vuosia.
Uusi pihatto tulossa - sitten kun minusta tulee lottovoittaja

Aulis Anttila

  • Vieras
Samaa mieltä...
Itse olen eutanasian kannalla, jos ihminen sitä itse haluaa, eli on kunnossa ollessaan niin sanonut

Olen samaa mieltä.

Movado

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
ma 19.10 klo 22.05 Silminnäkijä: Armokuolema

Sveitsin vanhainkodeissa Exit-järjestö tarjoaa mahdollisuuden armokuolemaan.

Anetaan juoman, joka johtaa kuolemaan. Tavallaan itsemurha, pilleriä ehdotti Kaari Utrio.

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
Vs: Eutanasia *
Nyt kun eurot ei riitä mihinkään. Hyvin pian on se hetki kun suositellaaan eutanasiaa, että päästään isoista ikäluokista eroon. Kerrotaan  että ihminen käyttää viimeisenä elinvuotenaan  puolet sairauskuluitaan mitä on elinaikanaan käyttänyt. Sen vuosi pyydänme teitä saapumaan piikille terveyskeskukseen kun olette saavuttaneet 75 vuoden korkean iän. Toivottavasti tulette hautaustoimiston kautta sovitte järjestelyistä. Nyt kun alkaa olla jo hautajaisissa  kantajistakin pulaa, niin polttohautaus hyvä, suntio kantaa ruukun, poltto on tapahtunut jo ennakkoon.

Veeti

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Nyt kun eurot ei riitä mihinkään. Hyvin pian on se hetki kun suositellaaan eutanasiaa, että päästään isoista ikäluokista eroon. Kerrotaan  että ihminen käyttää viimeisenä elinvuotenaan  puolet sairauskuluitaan mitä on elinaikanaan käyttänyt. Sen vuosi pyydänme teitä saapumaan piikille terveyskeskukseen kun olette saavuttaneet 75 vuoden korkean iän. Toivottavasti tulette hautaustoimiston kautta sovitte järjestelyistä. Nyt kun alkaa olla jo hautajaisissa  kantajistakin pulaa, niin polttohautaus hyvä, suntio kantaa ruukun, poltto on tapahtunut jo ennakkoon.

Hautaustoimistotkin voisivat järjestää hintakamppanjoita: " nyt kannattaa kuolla, arkkuja 50% alennuksella"

Movado

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Nyt kun eurot ei riitä mihinkään. Hyvin pian on se hetki kun suositellaaan eutanasiaa, että päästään isoista ikäluokista eroon. Kerrotaan  että ihminen käyttää viimeisenä elinvuotenaan  puolet sairauskuluitaan mitä on elinaikanaan käyttänyt. Sen vuosi pyydänme teitä saapumaan piikille terveyskeskukseen kun olette saavuttaneet 75 vuoden korkean iän. Toivottavasti tulette hautaustoimiston kautta sovitte järjestelyistä. Nyt kun alkaa olla jo hautajaisissa  kantajistakin pulaa, niin polttohautaus hyvä, suntio kantaa ruukun, poltto on tapahtunut jo ennakkoon.

Hautaustoimistotkin voisivat järjestää hintakamppanjoita: " nyt kannattaa kuolla, arkkuja 50% alennuksella"

Tai osta nyt maksa myöhemmin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Ehkä tämä, että lääkäri itse rupeaa jakamaan näitä armonpaloja, on vähän outoa ????

Movado

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Ehkä tämä, että lääkäri itse rupeaa jakamaan näitä armonpaloja, on vähän outoa ????
On kuten nämä " kuoleman enkelit "

Sahrami

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 212
Vs: Eutanasia *
Ehkä tämä, että lääkäri itse rupeaa jakamaan näitä armonpaloja, on vähän outoa ????
On kuten nämä " kuoleman enkelit "
Toimii parhaiten silloin, kun päätökset armokuolemasta tehdään yhdessä potilaan, (omaisten) ja lääkärin kanssa. Ei hoitohenkilökunnan ominpäin. Jää vaan paha mieli ja tappamisen meininki.
Uusi pihatto tulossa - sitten kun minusta tulee lottovoittaja

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Ehkä tämä, että lääkäri itse rupeaa jakamaan näitä armonpaloja, on vähän outoa ????
  Niin todella on. Aktiivinen eutanasia on karmiva ajatus. Passiivista eutanasiaa käytetään jo, eipä yksin Lantto. Siis, kun tilanne on toivoton, hoito ja elvytykset lopetetaan ja töpselit irti.

salli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Eutanasia *
Kuolema on tämän elämän luonnollinen päätös. Jos kenen omainen tai ystävä asuu vaikkapa vanhainkodissa, niin käykää siellä muulloinkin kuin jouluna ja äitienpäivänä. Voi silmät aueta. Ei siksi, että hoito olisi huonoa. Vaan voi herätä kysymys, miksi jonkun ihmisen elämänliekki vaan kituu ja kituu, vaikka ruoka on lusikoitava toisesta päästä sisään ja jätös kaivettava toisesta päästä käsin ulos, vuoteessa käännetään, pesulle viedään lavetilla. Kyllä se kuolema taitaa joskus olla odotettu vieras.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Eutanasia *
Eutanasian kannalla. Kituva eläinkin lopetetaan, miksei siis ihmistä. Karmealta tuntuu olla viimeiset vuotensa täysin toisten armoilla samanlaisten ihmisraunioiden seassa. Ennemmin loppu vaikka oman käden kautta kuin kituminen päivästä päivään.