Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etukuormaajan kauhan asennon päättely / onko apuvälineitä ?  (Luettu 11471 kertaa)

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Terve !

Onko kukaan keksinyt hyvää tai edes jonkinlaista apukeinoa, jonka avulla voisi suhteellisen tarkkaan päätellä missä asennossa kauha on, kun suoraa näköyhteyttä ei ole ? Jotain antennintyyppisiä virityksiä olen harkinnut, kun en ole muuta keksinyt.

Kyllähän sitä ilman apuvälineitäkin pärjää, mutta jos alusta sattuu olemaan pehmeä, niin toisinaan kauha helposti haukkaa ylinmääräistä tai sitten tavaraa (oli se sitten milloin mitäkin) jää ottamatta turhan paljon.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Tä? Eikö uusissa kuormaajissa oo semmonen antenni laijjaltalukkiin...
Elämä on parasta kometiijjaa

Movado

  • Vieras
Helppo tehdä itse - käy kylillä käydessä traktori kaupassa, tai napurin vehjettä kattomas niin näet itse.

http://www.mp-lift.fi/varaosat_2.htm

Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:16:53 kirjoittanut webmaster2L

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Kai nyt uusissa on mitä vaan...meidän kuikasta on lentänyt osoitin mäkeen jo edellisellä tai sitä edellisellä käyttäjällä. Enkä oo toimeentunut tekemään uutta, kun ei ole mallia osunut kohdalle. Naapureilla ihan likellä ei oo kuormaajia.
Harvoin sitä tarviikaan, kun laitoin trukkipiikkejä varten kamerankin keulalle. Mutta helpottais rehuleikkurin kanssa. Jospa tästä sais inspiraation.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Kauhan takaseinään reikä sopivaan kohtaan, josta näkee huulilevyn ja ottavuuden.

prut

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48

Kiitos "Movado" seikkaperäisistä kuvista. Kameraakin olen harkinnut, koska trukkipiikkejä tulee käytettyä aika paljon.

MF 4000

  • Vieras
Helppo tehdä itse - käy kylillä käydessä traktori kaupassa, tai napurin vehjettä kattomas niin näet itse.

http://www.mp-lift.fi/varaosat_2.htm

Kysyitkö Mikolta saako kuvaa laittaa? Vai laittoiko hän itse

Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:16:54 kirjoittanut webmaster2L

Juba

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1011
  • LOS KANTTURAS
Teollisuusvakooja! ;D  Minunkin isä sai aikanaan hankkijanpihalla mittoja rehuleikkurista ottaessaan kyseisen "arvonimen"! ;D (ja pojasta on polvi parantunut jooooo) :-*
AkkuPENSASLEIKKURI😬

dexta super

  • Vieras
Ääähhh!
Ei niillä teleskooppihärpäkkeillä mitään tee.
Paras viisari oli Quickella silloin kun se oli mallia "mutka kasimillin tangossa". Mahtaako nuoret muistaa?
Eikä nuita osoittimia tartte ollenkaan kun käyttää seuraavanlaista menetelmää: Kauhan pohjan saa maanpinnan suuntaiseksi kun laskee aisat kelluvaan asentoon ja keikauttaa kauhaa eestaas kerran ja jättää kauhankäännön siihen asentoon jossa aisat on alimmillaan. Silloin on kauhan pohja maanpinnan suuntaisesti vaikka olisit rinteessä. Tuohon ei nuilla viisareilla pysty kuin aivan vaaterimaalla, jos silloinkaan, varsinkaan jos on suuntaisvakaajilla varustettu kuormain.

Konehemmo

  • Vieras
Ääähhh!
Ei niillä teleskooppihärpäkkeillä mitään tee.
Paras viisari oli Quickella silloin kun se oli mallia "mutka kasimillin tangossa". Mahtaako nuoret muistaa?
Eikä nuita osoittimia tartte ollenkaan kun käyttää seuraavanlaista menetelmää: Kauhan pohjan saa maanpinnan suuntaiseksi kun laskee aisat kelluvaan asentoon ja keikauttaa kauhaa eestaas kerran ja jättää kauhankäännön siihen asentoon jossa aisat on alimmillaan. Silloin on kauhan pohja maanpinnan suuntaisesti vaikka olisit rinteessä. Tuohon ei nuilla viisareilla pysty kuin aivan vaaterimaalla, jos silloinkaan, varsinkaan jos on suuntaisvakaajilla varustettu kuormain.

Mitäs sitte jos on kiire levittää esim. Kuivalannat pellolle ja joka kauhallisen välissä alat maahan laskemaan ja kattomaan..  ???

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Eikös osottimet oo vakiona  ??? Ite ainakin pärjänny tuolla triman valkeella tangolla, joka liikkuu viistopäisessa putkessa.  Noin 10cm väliä putkeen aisojen sisäreunasta, ja niin pitkä ,että yltää kauhansylinterin päästä, vakaajan nivelen korkeudelle. Hyvin näkkee. Ja siitä viistosta päästä aika tarkasti oppi tietämään missä kulmassa kauha, kun sen kerran kalibroi.  

Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:18:51 kirjoittanut pötsjölööm

Movado

  • Vieras
Helppo tehdä itse - käy kylillä käydessä traktori kaupassa, tai napurin vehjettä kattomas niin näet itse.

http://www.mp-lift.fi/varaosat_2.htm

Kysyitkö Mikolta saako kuvaa laittaa? Vai laittoiko hän itse

Kiitos kun ilmoitit webmasterille , en itse tajunnut ettei kuvia saa täälä näyttää.

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
dexta super kirjoittaa täyttä paskaa,ettei osoitin näytä oikein kuin vaakasuoralla pinnalla. ???

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
perstuntuma lienee parhain kun kauhan ja trukkipiikkien kiinnikkeetkin on eri kulmassa  ::)

dexta super

  • Vieras

Mitäs sitte jos on kiire levittää esim. Kuivalannat pellolle ja joka kauhallisen välissä alat maahan laskemaan ja kattomaan..  ???

Onhan tuon oppinut näissä kasasta otto tilanteissa riittävän tarkasti kauhan vaateroimaan ilman osoittimiakin. Esim. lastatessa kärryyn kauhan pohja käy sen verran ylhäällä että sen saa aivan tarpeeksi vaateriin vilkaisemalla kauhan pohjaa suunnilleen omien silmien tasalla. Vakaajan nivelten asennosta saa myös hyvän vinkin kauhan asennolle.
Ja kyllä se tulee konemiehelle se perstuntumakin kun harjoittelee riittävästi. Nimim. Zetor 8045 lienee juuri näitä alan miehiä. Harrastelijat on sitten erikseen.