Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?  (Luettu 13182 kertaa)

Vilja-Antti

  • Vieras
Onko olemassa mitään laskukaavaa, millä voi kohtuullisen tarkasti laskea vajaan farmarisäiliön öljyn määrän litroissa, kun tiedetään säiliön mitat (halkaisija ja pituus)  ja mitatun öljykerroksen paksuus sentteinä.?

Vai olisko olemassa missään (netissä?) valmista taulukkoa eri kokoisille säiliöille, mistä voisi suoraan katsoa määrän?

casella

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Kiitos linkistä, tuo on hyödyllinen laskuri.

casella

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Omiin säiliöihin olen tussilla tehnyt taulukon öljypinnan 5 cm korkeuden välein. Helppo tilata uutta ainetta ,kun tietää paljonko säiliöön sopii.

Zeppeliini

  • Vieras
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Omiin säiliöihin olen tussilla tehnyt taulukon öljypinnan 5 cm korkeuden välein. Helppo tilata uutta ainetta ,kun tietää paljonko säiliöön sopii.
Onkin vaikee sanoa että pönttö täyteen...

casella

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?

Onkin vaikee sanoa että pönttö täyteen...
[/quote]
Anteeksi maalaisuuteni, näinhän mä teenkin jatkossa, enkä välitä Neste öljy-yhtiön toivomuksesta, että arvio toimitettava määrä mahdollisimman tarkasti.

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Omiin säiliöihin olen tussilla tehnyt taulukon öljypinnan 5 cm korkeuden välein. Helppo tilata uutta ainetta ,kun tietää paljonko säiliöön sopii.
Onkin vaikee sanoa että pönttö täyteen...

Vaikka sanoisikin noin, niin kyllä myyjä yleensä haluaa kuitenkin tietää jonkun edes summittaisen määrän, helpottaa öljykuljetustenkin logistiikkaa, mitä siitä tulis, jos kaikki asiakkaat vaan sanois että pönttö täyteen.
Ja nyt kun pystyy laskemaan edes 100 litran tarkkuudella tilattavan määrän, niin onhan se aina parempi.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Omiin säiliöihin olen tussilla tehnyt taulukon öljypinnan 5 cm korkeuden välein. Helppo tilata uutta ainetta ,kun tietää paljonko säiliöön sopii.
Onkin vaikee sanoa että pönttö täyteen...

Vaikka sanoisikin noin, niin kyllä myyjä yleensä haluaa kuitenkin tietää jonkun edes summittaisen määrän, helpottaa öljykuljetustenkin logistiikkaa, mitä siitä tulis, jos kaikki asiakkaat vaan sanois että pönttö täyteen.
Ja nyt kun pystyy laskemaan edes 100 litran tarkkuudella tilattavan määrän, niin onhan se aina parempi.
Näin on . Ei kannata välittää sora-äänistä . Hoitelin -90 luvulla taloyhtiöiden öljytilauksista ja aina kysyttiin määrää mikä tilattiin .

Topker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kui mää ain olen paras?

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Heleppo homma valokoihoselle, 2r x pii k/cc, vuan pannapa siihen *******.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?

Anteeksi maalaisuuteni, näinhän mä teenkin jatkossa, enkä välitä Neste öljy-yhtiön toivomuksesta, että arvio toimitettava määrä mahdollisimman tarkasti.
[/quote]

No iha sama jos sattuu tillaa Hommojalta esim 5000 L nin koskaaa et saa kumminka ko 3500 ko ei oo!
Sama vika TB llä ja Essolla ja kaikilla eri kuskit ajamasa, ette voi virmaa syyttää!
Nesteeltä ei oo pystynny hintoje takia ostaa suvi emmeitä pian 7 vuatee ja talavi ainehia 15 vuatee, jos vaikka sattuu talavella laskee lämpötila alle +10 C. Lapio hommia tiätää Nesteen kura suvelle ko varmaria alakaa putsaa!

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Omiin säiliöihin olen tussilla tehnyt taulukon öljypinnan 5 cm korkeuden välein. Helppo tilata uutta ainetta ,kun tietää paljonko säiliöön sopii.
Onkin vaikee sanoa että pönttö täyteen...

Vaikka sanoisikin noin, niin kyllä myyjä yleensä haluaa kuitenkin tietää jonkun edes summittaisen määrän, helpottaa öljykuljetustenkin logistiikkaa, mitä siitä tulis, jos kaikki asiakkaat vaan sanois että pönttö täyteen.
Ja nyt kun pystyy laskemaan edes 100 litran tarkkuudella tilattavan määrän, niin onhan se aina parempi.

Kerran yrittivät periä pientoimituslisää 30€ kun jäi uupumaan n. 20 litraa 1000 litran minimitoimituksesta. Olisi tullut halvemmaksi antaa laskuttaa se 1000 litraa ??? Tilattaessa yleensä kannattaa ilmoittaa jonkin verran yläkanttiin kun hinta lasketaan sen perusteella kuinka iso määrä tulee. Jos kuitenkin jäänyt alle hintakynnyksen niin eivät ole muuttaneet hintaa. Ainakin ST-1:llä laskevat jokaiselle tiputuspaikalle oman hinnan vaikka säiliöt on samassa pihassa n. 150 metrin säteellä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Farmexiin sopii 10% vähemmän mitä lätkässä lukee . . . .
UUsi

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Farmarisäiliön öljymäärän laskeminen?
Farmexiin sopii 10% vähemmän mitä lätkässä lukee . . . .
UUsi

Kukas Härmän tuotteisiin sotkeentus, vaikka mainosten mukaan on virmalla melekeen monopoli säiliömarkkinoilla.
Uusissa mainostaa olevan öljymäärän mittarin...tietääpähän varkaat että minkä kokosella astialla varautua. ???
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.