Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N 121 Advance  (Luettu 8138 kertaa)

kunttajussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Valtra N 121 Advance
Onkos kellään kokemusta kyseisestä koneesta? Ois vm.2009 ja 700 h ajettu.

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Valtra N 121 Advance
Itsellä käytössä pykälää isompi n advance ja tyytyväinen olen ollut. Etukuormainkäyttöön mielestäni todella hyvä: kuormain liikkuu rivakasti ja sillä myös ylettää jonnekin. Hydrauliikka mielestäni ihan ok. pystyy käyttämään tarvittaessa useampaa lohkoa yhtäaikaa(ohjelmointi helppoa). 121:sen moottorista(4.4L) en osaa sanoa mitään, itsellä 4,9 ja olen ollut ihan tyytyväinen ominaisuuksiin, ja ennen kaikkea ei ole paha ruokainen tehoihinsa nähden. Ohjaamo on yllättävänkin hiljainen ja muutenkin mukava. Lapsenvikoja ei ole vielä ilmennyt ja toivottavasti ei tulekaan. Oikeastaan ainut asia mitä voisi moittia on kaasupoljin: Se on ihan PERSIISTÄ!! 

Verku

Vs: Valtra N 121 Advance
Yhden päivän ajoin maata pienen kärryn kanssa, ihan kokeeksi.

Vm 2008, 600h mittarissa.

Oli ihan mukava kone.

Moottori veti hyvin.

Ei pomppinut tiellä.

Koppi oli mukava isollekin miehelle.

Nappulat ja vivut hyvin ulottuvilla.

Ainut oikea miinus, laatikko. Kepit oli kankeat + liikeradat pitkät nykyaikaseen koneeeseen ja vaihdekuviot yhdistettynä köppäseen "automatiikkaan" eivät oikein vakuuttaneet.

Joo ja yhden edelliseen mielipiteeseen tuosta kaasupolkimesta, oli aika kekkos-aikainen.

Mutta ihan oli kelpo kone, osta pois jos laatikon siedät, vaikka itse suosittelisinkin 5470/6470 massikkaa, ihan periaatteesta.... ;)
Kypsä tapaus

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Valtra N 121 Advance
Ei ihan vastaavasta mutta 121 haitekin pitäs tulla joulu lahjaksi. -06 ja 2400 h. 55 Quikka ja 50 km/h gearbox.Turbohan tuossa on sama kun 141:ssä. Antaa vääntöä. Kaasupolkimessa on tee se itse korotus pala joka on yllättävän toimiva, uudemmissa tosin tämä asia lienee kunnossa. Tietoisesti hain keppilaatikkoa kun on noita kylmälähtöjä joskus.
Tranceforming the world

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Valtra N 121 Advance
valtralta saa kaasupolkimen muunnossarjan joka maksaa 230e. tulee samanlainen kaasu ku versussa ja direktissa.. eroa ku yöllä ja iltapäivallä :o

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Valtra N 121 Advance
Itsellä käytössä pykälää isompi n advance ja tyytyväinen olen ollut. Etukuormainkäyttöön mielestäni todella hyvä: kuormain liikkuu rivakasti ja sillä myös ylettää jonnekin. Hydrauliikka mielestäni ihan ok. pystyy käyttämään tarvittaessa useampaa lohkoa yhtäaikaa(ohjelmointi helppoa). 121:sen moottorista(4.4L) en osaa sanoa mitään, itsellä 4,9 ja olen ollut ihan tyytyväinen ominaisuuksiin, ja ennen kaikkea ei ole paha ruokainen tehoihinsa nähden. Ohjaamo on yllättävänkin hiljainen ja muutenkin mukava. Lapsenvikoja ei ole vielä ilmennyt ja toivottavasti ei tulekaan. Oikeastaan ainut asia mitä voisi moittia on kaasupoljin: Se on ihan PERSIISTÄ!! 


Kaasupolkimeen hiukan auttaa ku ottaa sen toisen jousen pois.

3070 E

  • Vieras
Vs: Valtra N 121 Advance
Valmetin kaasupoljin ei muutu koskaan, lootassa on H-kaavio liian levee ja kolmost saa hakee