Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Remonttilaskua  (Luettu 12683 kertaa)

Loordi Fordson

• Vieras
Remonttilaskua
  Kävipä taannoin kympin ajettu kone merkkihuoltoliikkeessä remontissa. Oli käyny noin 4000 h sitten samanlaisessa, ei niin iso vikakaan. Moottorin jatkeessa, ei vaihdeloorassa, häikkää. Vaan olipa remonttiin inflaatio iskenyt, edellisellä kerralla töitä noin puolet nykyisestä, pitäähän harjoittelijapojasta saada joskus ammattilainen. Eikä se omistaja koko aikaa valvomassa ole mitä tehdään. Osathan saa tunnetusti halvalla korjaajan kautta, näin ainakin joskus, ja tarvikkeet etenkin. Peräöljy ( ei maahantuojan merkkiä ) ainakin on nyt parempaa, tynnyrihintaa tulee kaksinkertainen millä itse saan, suodattimet ainakin ovh:lla, samoin osa osista. Satunnaislukugeneraattorilla arvottuja lukuja. Ja kaiken kruunaa tarvikkeena ostettu suodin, jolla kovempi hinta kuin alkuperäisellä. Näin merkkihuolto vannoo tuotteensa nimeen. Edellisellä kerralla maksoin osat suoraan liikkeelle omasta aloitteesta, alennukset saaden, omat öljyt vein jne....Ja kiristin kiireellä, kone tarvitaan ajoon. Mutta kun köyhänä on syntynyt, tästä tapauksesta seuraa sitten, että tuskin tätä traktoria saati merkkiä enää minun laskuun rempataan......Sen tekee muut. Eikä se ole sitten tuon kuvan kone jota piti preparoida.... ;D Kertokaapa muutkin kokemuksia. Kyllä Dyna Veetee on hyvä nyt..... :)

Viimeksi muokattu: 15.10.09 - klo:12:14 kirjoittanut Loordi Fordson

Konehemmo

• Vieras
Vs: Remonttilaskua
Sillähän ne esim. Valtra tienaa määräaikais- ja takuuhuolloilla.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Vaikea näihin on ottaa kantaa. Ainakin mulle on Valtra huollossa lyöty alkuperäisiä osia ja öljyt on ainakin olleet Valtran omia. Joskus kauan sitten kyselin huoltomieheltä vaihtoehtoisista osista. Sanoi, että pinnalle tulevat osat, jotka on helppo laittaa voi olla tarvikeosia, mutta koneen sisälle pistetään aina alkuperäistä osaa. Minusta aika hyvä nyrkkisääntö.

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Olin just ennen remppaa kerenny vaihtamaan peräöljyt. Huoltomies merkkikorjaamolla kysy, että otetaanko entiset siististi talteen ,ja kipataan takasin, vai pistetäänkö uudet. Ennen osan tilaamista sano minulle suoraan paljonko osa maksaa maahantuojan hyllyssä, ennen kun lähti edes osaa tilaamaan pajalle. Laskussa oli sitten millilleen eritelty jokainen nippeli, hintoineen klemmaria myöten. Eipä ollut palvelussa valittamista.
Yleisellä tasolla, työn osuus remonttilaskuissa on semmonen, mikä minusta on kohtuuton. Oli sitten kyse autosta, tai traktorista. Kyläsepätkin osaa nykyään ottaa kunnon hintaa työstänsä. :(

MF 4000

• Vieras
Jos ei osaa itse tehdä sitten on maksettava.Tyhmästä päästä kärsii ainakin pankkitili.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Jos ei osaa itse tehdä sitten on maksettava.Tyhmästä päästä kärsii ainakin pankkitili.

Jaa osaa? Mites se ajankäyttö? Mitä ihmettä teet työkses, jos aikaa on rempata koneita?

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Massikan omistajalle remonttilasku on vieras sana.

;D ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Peugeot 807:n pakoputkiremontti katilta taaksepäin maksoi kuus ja puolsataa. Hemmetin moinen rahamäärä viis vuotta vanhaan autoon, mutta välttämätön vaikkei olis katsastukaan edessä. Työn osuus yksi tunti (olisko jotain seitsemänkympin luokkaa) ja loput siis osia (=580,-). Motonetin luettelo ei tuntenut yhtään pakoputkiosaa mainittuun autoon enkä tarvikkeena kysellyt, kun merkkiliikkeestä sain melkein heti ajan. Pari kymppiä olis säästäny jos olis huomannu kerätä pudonnesta takapöntöstä kannattimet talteen.

Ei oikeastaan tullut edes mieleen, että olisin itse pohjolan hallissa vaihtanut. Ku on nyt pikkusen kiirettä muutenkin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

dexta super

• Vieras

Jaa osaa? Mites se ajankäyttö? Mitä ihmettä teet työkses, jos aikaa on rempata koneita?

Joo, ei niitä koneita remppailla. Ei ole aikaa. Mutta aina on senverran löysiä että joutaa puolikymmentä kertaa päivässä kirjautumaan agronettiin. Vai kuinka Adam? ;)

kuu

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Lainaus
Yleisellä tasolla, työn osuus remonttilaskuissa on semmonen, mikä minusta on kohtuuton. Oli sitten kyse autosta, tai traktorista. Kyläsepätkin osaa nykyään ottaa kunnon hintaa työstänsä. Surullinen

Toi huoltomiehen työ on jonkin verran raskaampaa kuin koneen puikoissa istuminen. Kyllä siitä pitääkin saada jotain vaivanpalkkaa.

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jaa  täälhä se tinkari maajuuso esittelee businesmailmaa.

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...

;D ;D ;D

nii, moottorin vaehatus on 500 tunnin määräaekaeshuoltoa

Viimeksi muokattu: 15.10.09 - klo:21:15 kirjoittanut Heino Leino

Elämä on parasta kometiijjaa

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

;D ;D ;D

täystuho ja vaihto uuteen hajottua on taas tuttuja massikka kuskille ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Joo, ei niitä koneita remppailla. Ei ole aikaa. Mutta aina on senverran löysiä että joutaa puolikymmentä kertaa päivässä kirjautumaan agronettiin. Vai kuinka Adam? ;)

Tietty!! Tossa on excel auki ja peltokirjanpito, vapaalta töihin sekunnin sadasosissa ;D Sitäpaitti meillä on pieniä lapsia, joskus on oltava täälläkin. Mut rehellisyyden nimissä, tää on aina kirjattu sisälle. Sama kuka lampsii koneelle ja klikkaa akronetin suosikeista ;)

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!

;D ;D ;D
Joo, ongelmia ei tule, kun kone vaihtuu uuteen kolmen vuoden välein.