Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hc  (Luettu 14358 kertaa)

cow

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 201
hc
kertokaapa mulle higlanderista mitä vaan,päättötyötäni varten.ku itellä ei oo paljoa kokemusta niistä...Ja blondeista myös,missä ees on ba tiloja?  :D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: hc

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hc
Et voi käyttää huhupuheita päättötyösi lähteinä, joten käy noilla rotukerhojen sivuilla tutkimassa. Nettisivu käy lähteenä.

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: hc
kertokaapa mulle higlanderista mitä vaan,päättötyötäni varten.
Lukaiseppa nuo mainitut sivut läpi ja soita tai ota muuten yhteyttä joko puheenjohtajaan tai varapuheenjohtajaan. Saat kunnon tietoa. Myös muu hallitus on toki käytettävissä ja siinä porukassa löytyy monta tosi pitkän uran tehnyttä.

Voit toki lukaista myös kirjoitukset mitä nimimerkkini takaa löytyy, niin pääset jo hiukan kiinni aiheeseen. Käytännössä lähes kaikki kirjoitukseni ovat joko HC-rodusta tai sitten high tensile aitaamisesta.

Täällä kun saatat pahimmillaan saada vastauksia ihmisiltä, jotka ovat kuulleet naapurin nähneen highlandin Farmarissa vuonna 2006   ;)

Viimeksi muokattu: 15.10.09 - klo:21:47 kirjoittanut MRP

cow

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 201
Vs: hc
oon lukenu löytyneet sivut ja jutut niin netistäku lehistä...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: hc
Et voi käyttää huhupuheita päättötyösi lähteinä, joten käy noilla rotukerhojen sivuilla tutkimassa. Nettisivu käy lähteenä.
Hc-tuottajan haastattelu käy lähteenä, katso Outi Sepän ohje suullisen tiedonannon käyttäminen lähteenä opinnäytetyössä... Eli täältä voisi saada jonkun kontaktin. Melkein kannattas laatia kyselytutkimus ja lähettää se kaikille rotukerhon jäsenille. Hc-tuottajat ovat käsittääkseni melko hyvin järjestäytyneet, joten ei pitäisi olla ongelma saada vastauksia.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hc
Meinaatko SB että minulla on OS:n materiaali mapissa ja mappi käsissä  ;D Huhupuheet eivät käy. Olen sentään valvonut muistaakseni 7 tai 8 AMK:n opinnäytetyötä, joten en minä ihan väärässä voi olla  ;D

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: hc
täältä voisi saada jonkun kontaktin. Melkein kannattas laatia kyselytutkimus ja lähettää se kaikille rotukerhon jäsenille. Hc-tuottajat ovat käsittääkseni melko hyvin järjestäytyneet, joten ei pitäisi olla ongelma saada vastauksia.
Tässä oli asiaa :) Me olemme tosiaan hyvin järjestäytyneet, eli SHCC ry kattaa reilusti yli puolet tiloista.

Lähetä kysymykset vaikka puheenjohtajalle tai varapj:lle, niin he voivat esittää kysymyksesi yhdistyksen omalla (suljetulla) foorumilla. Näin voit saada mukavan määrän kirjallisia vastauksia.

cow

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 201
Vs: hc
voisimpa kokeilla..

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: hc
Meinaatko SB että minulla on OS:n materiaali mapissa ja mappi käsissä  ;D Huhupuheet eivät käy. Olen sentään valvonut muistaakseni 7 tai 8 AMK:n opinnäytetyötä, joten en minä ihan väärässä voi olla  ;D
Minulla on aina työpöydällä OS:n mappi ihan varmuudeksi.  ::) :P Olin vakinaisena avustajana yhdessä strutsin kasvatusta koskevassa opinnäytetyössä ja siihen kelpasi suullinen tiedonanto.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hc
Strutseista tuli mieleeni, että tein oman loparini strutseista vuonna 1993  ;D Myöhemmin myin sen yhdelle tekijälle ja lahjoitin toiselle  ;D Muistan että sain ko. työhön valvojan nimmarin vasta kun kopio siitä oli lähetetty Siipikarjaliittoon joilla ei silloin ollut hajuakaan ko. elukoista.

Mutta suullinen lausunto ei ole huhupuhe. Täällä nimimerkillä kirjoitetut ovat.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: hc
Harrastelua, perustuu tukiin ei lihantuotantoon jne..
Ei pitäisi puhua lihakarjasta ollenkaan..
Muoti-ilmiö, joka menossa ohi, kuten nutriat, strutsit alpakat jne..

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8530419

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: hc
Sehän oli hyvä keskustelu, harvinaista suomi24:lla... Mietin vain tämän charon kasvatatjan lihasta saamaa hintaa, senhän saa melkein jo puolivuotiaalla sonnipojalla, tais olla hiukan pieneksi jääneitä sonneja... Minkähänlaisilla katteilla nämä loppukasvattamot pyörii olen miettinyt kun saan ihan mielestäni parhaan tuloksen myymällä vasikat vieroitettuna...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: hc
Harrastelua, perustuu tukiin ei lihantuotantoon jne..
Ei pitäisi puhua lihakarjasta ollenkaan..
Muoti-ilmiö, joka menossa ohi, kuten nutriat, strutsit alpakat jne..

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8530419

Mikäli tukijärjestelmä pysyy tälläisenä ja lihanhinta tällä tasolla, niin tosiasia on, että HC:n kasvatus lisääntyy tanakasti, itsellä on tuttavana muutama loppukasvattaja, jotka suunnittelee tosissaan siirtymistä sonneista emoihin ja nimenomaan pieniin rotuihin, yksi haeskelee noin 30-40 eläimen HC karjaa vielä tälle talvelle.
Näillä lihanhinnoilla HC on ehdottomasti yksi parhaista roduista ja jos haluaa olla lihansuoramyyjä, niin ehdottomasti paras rotu, ehkä Agnus on toinen varteenotettava vaihtoehto ....

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: hc
Eipä nuo HC kasvattajat saa lihallaan sen enempää kuin anguksellakaan suoramynnissä ja anguksia saa kasvatettua 2 kpl teuraspainoon siinä reilussa 3 vuodessa mitä yksi HC kasvaa???? mielestäni tulee liian kova rehukustannus lihakilolle ei nuo paalitkaan ilmaisia ole ;) Emolehmien tukiin ei paljoo enää toinna perustaa...