Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 4240  (Luettu 19245 kertaa)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: case 4240
Ei sitä keppiä kannata voimalla riuhtoa. Tähän mennessä kaikissa näissä englantilaisissa joutunu ajanmittaan sen vivuston hienosäätämään uudelleen, kun nivelet löystyy. CX-sarjassa selvinny onneksi yhden pultin tiukkuulla, 695:ssä suosiolla oon ottanu pyörän pois ,että pääsee sorkkimaan. 4210:ssä muistaakseni sama homma.

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: case 4240
mulla 895 eli toi ilman turboa nyt ajettu noin 16000 h ostettiin uutena 91 syöttöjä lisättiin 4000 kohdalla konekiertää noin 2900 koneremppa on tehty kerran kun tyrkäs täydestä vaudista venttiilikopan tiivisten pihalle ja samalla öljyt, noin 12000h kohdalla muuten ei olisi ollut tarvetta puolet tunneista tullut suunnilleen etukuormaajan kanssa joten vaihde laatikon kuoret poikki 8000h kohdalla kytkimen olen vaihtanut noin 4500h välein mutta nyt on menossa uuden malliset osat (samat kuin 4000) paikalleen ovat varmaan paremmat. kytkin akselin katkaisin kerran omaa hölmöyttä lumitöissä vähän kiire ja vaudista suunnan vaihto(saa korjaus sarjan mikä on vahvempi sama kuin 4000). kahdesti olen vaihtanut syngrot, suunnan vaihtajan levyt ja ulosoton levyt, kaikki laatikossa olevat tiivisteet ja ulosoton holkkiakselin ym muuta sälää + muutaman laakerin. nyt on varattuna kaikki kuluvat osat laatikkoon ja jarrut ja kytkin (noin 2000€) vaihto ensi talvena nykyisin pääsee helpommalla joten tolla rempalla pääsee pitkälle mutta olen kyllä ajatellut vaihtoa vähän mutta jos vaihdan niin sitten 4240 joten käyttöön nähden ei mikään huono 

tomme11

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: case 4240
Kylla kai 4240 uskaltaa ostaa varsinkin jos on pro-mallia ;) mielestäni ketterä,varmatoiminen  ja tehoakin löytyy tuohon kokoluokkaan nähen ihan hyvin. viathan riippuu miten käytetään meillä on 4240 noin 5500h ajettu ja vikoja ollu vähän parit polttimot ja sulakkeet ja laturi tahto löystyä kun pultti tahto katkeilla mutta vaihettu kovuudeltaan 12.9 pultti niin ei ole ollu ongelmaa  8) .mutta tällä hetkellä pikavaihde ei toimi  >:( tieten jokin pieni sähkövika,kone on tosiaan ollu ek käytössä,etu akselinkin pitäs kyllä kestää kun järkiä muistaa käyttää ek hommisa ja ei kääntele paikallaan renkaita niin ei saa edes pyörän laakereita väljäksi,meillä tosin on 600kg peräpaino suurimman osan ajasta paikallaa  ::)

Viimeksi muokattu: 11.05.13 - klo:17:33 kirjoittanut tomme11

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: case 4240
Älä vaan Caseen sekaannu. Itselle tuli käyttöön kun ei uusi tunnu tehtaalta tulevan. Ajo ergonomia aivan p.....tä. Hydrauliikasta ei saa öljyä ulos että saisi kärryn kipin nousemaan. fordin 6600 saa sen kärrin kipin ylös. Itse valitsisin sen TS vaikka on kalliimpi. siinä on tosi hyvä moottori.

tomme11

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: case 4240
Älä vaan Caseen sekaannu. Itselle tuli käyttöön kun ei uusi tunnu tehtaalta tulevan. Ajo ergonomia aivan p.....tä. Hydrauliikasta ei saa öljyä ulos että saisi kärryn kipin nousemaan. fordin 6600 saa sen kärrin kipin ylös. Itse valitsisin sen TS vaikka on kalliimpi. siinä on tosi hyvä moottori.
No jos laittaa perään 50l öljyä ja laskee ek (jos on) alan niin pitäisi nousta vaikka ois minkä lainen kuorma,mutta jos ei ole ikinä öljyjä vaihettu että sen takia pumppu on väliä niin sillonhan on turha koittaakkaan  :o
Ajoergonomiahan on aikalailla makua-asia mutta ratin säätämättämyys on kyllä huonopuoli, omasta mielestäni  ergonomiassa ois parannettavaa mutta on sitä tullu huonommillaki ajettua.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9771
Vs: case 4240
Historian havinaa ... kuka viittii vastailla 4v. vanhoihin kyselyihin ;D On taittu jo aloitus Case sulatella tai sitten rakentaa jo lähes uudestaan. Ainakaan ei oikein kuumeinen ostos ollut, jos vieläkin mietitään ostaisko vai ei  ::)

tomme11

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: case 4240
Joo  vanha juttu on tämä,halusin vain korjata ''älä vaan caseen sekaannu'' käsitettä  ::)