Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teroitus noukkariin  (Luettu 5552 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Teroitus noukkariin
Tätä voi jo sanoa innovaatioksi! Kuinka moni tulee teroittaneeksi terät korjuukaudella....

http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/P%C3%B6ttinger_Messer-Schleifeinrichtung-106.html

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Teroitus noukkariin
Noukkarissa on hyvä pitää terät terävinä, nii vähentää huomattavasti tehon tarvetta, ja onhan se mukava jatkokäsittelyssäkin kun on lyhyttä silppua! Minä onneton menin ja teroitin tuossa toisen rehun teon jälkeen valmiiksi ensi kesäksi, kun ajattelin että se olisi ihan nopea pikku homma, mutta p*skat! Sai nauvuttaa rälläkkää niin että meinas koko paska ylikuumua ja joka p*rk*leen sieraimessa sekä reijässä oli rautapölyä. Vaan olipahan hyvä mieli kun oli homman tehnyt! Tunti siihen meni ja melekein etusormi(sen siitä saa kun ilman ruuvipenkkiä touhuaa)! No onneksi ei kun nahkaa vähän vaan MUISTAKAA TURVALLISUUS ENNEN KAIKKEA näissä työhommissa, vaikka kuinka kiire olisi. Ei mitään tällaistä: No jos minä kuitenkin nyt vain tuosta ihan vähän nii ei siinä käy mitenkään... ynm

Niin ja itse asiaan, näyttäisi aika pätevältä kamppeelta toi terotuskone, mutta hintakin on varmasti yhtäpätevä, luulisin??? Riittääköhän kolme numeroinen luku tuon summaksi?

Viimeksi muokattu: 02.10.09 - klo:19:26 kirjoittanut erakko

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Teroitus noukkariin
Noukkarissa on hyvä pitää terät terävinä, nii vähentää huomattavasti tehon tarvetta, ja onhan se mukava jatkokäsittelyssäkin kun on lyhyttä silppua! Minä onneton menin ja teroitin tuossa toisen rehun teon jälkeen valmiiksi ensi kesäksi, kun ajattelin että se olisi ihan nopea pikku homma, mutta p*skat! Sai nauvuttaa rälläkkää niin että meinas koko paska ylikuumua ja joka p*rk*leen sieraimessa sekä reijässä oli rautapölyä. Vaan olipahan hyvä mieli kun oli homman tehnyt! Tunti siihen meni ja melekein etusormi(sen siitä saa kun ilman ruuvipenkkiä touhuaa)! No onneksi ei kun nahkaa vähän vaan MUISTAKAA TURVALLISUUS ENNEN KAIKKEA näissä työhommissa, vaikka kuinka kiire olisi. Ei mitään tällaistä: No jos minä kuitenkin nyt vain tuosta ihan vähän nii ei siinä käy mitenkään... ynm

Niin ja itse asiaan, näyttäisi aika pätevältä kamppeelta toi terotuskone, mutta hintakin on varmasti yhtäpätevä, luulisin??? Riittääköhän kolme numeroinen luku tuon summaksi?


Mulle riitti teroittelu-urakaksi kun teroittelin nuo muutamat terät pystyruuviapevaunusta, siinäkin jo viiltoja ja rautatikkuja sormiin....

Varmaan tuommoinen teroituskone ainakin mahdollistaisi käytännössäkin kunnon silppuamisen. Nyt varmaan kunnon silppua tulee vain uusilla koneilla työnäytöksissä...

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: Teroitus noukkariin
Noukkarissa on hyvä pitää terät terävinä, nii vähentää huomattavasti tehon tarvetta, ja onhan se mukava jatkokäsittelyssäkin kun on lyhyttä silppua! Minä onneton menin ja teroitin tuossa toisen rehun teon jälkeen valmiiksi ensi kesäksi, kun ajattelin että se olisi ihan nopea pikku homma, mutta p*skat! Sai nauvuttaa rälläkkää niin että meinas koko paska ylikuumua ja joka p*rk*leen sieraimessa sekä reijässä oli rautapölyä. Vaan olipahan hyvä mieli kun oli homman tehnyt! Tunti siihen meni ja melekein etusormi(sen siitä saa kun ilman ruuvipenkkiä touhuaa)! No onneksi ei kun nahkaa vähän vaan MUISTAKAA TURVALLISUUS ENNEN KAIKKEA näissä työhommissa, vaikka kuinka kiire olisi. Ei mitään tällaistä: No jos minä kuitenkin nyt vain tuosta ihan vähän nii ei siinä käy mitenkään... ynm

Niin ja itse asiaan, näyttäisi aika pätevältä kamppeelta toi terotuskone, mutta hintakin on varmasti yhtäpätevä, luulisin??? Riittääköhän kolme numeroinen luku tuon summaksi?


Mulle riitti teroittelu-urakaksi kun teroittelin nuo muutamat terät pystyruuviapevaunusta, siinäkin jo viiltoja ja rautatikkuja sormiin....

Varmaan tuommoinen teroituskone ainakin mahdollistaisi käytännössäkin kunnon silppuamisen. Nyt varmaan kunnon silppua tulee vain uusilla koneilla työnäytöksissä...

kyllä meillä on nuo terät tullut pari kertaa kesässä terotettua ja rehun teon aikaan kun joka aamu tarkastaa terät ja laittaa huonompien tilalle uudet niin hyvin pärjää.

tuli nimittäin vaunun mukana melkein täydet kaksi pakkaa teriä kun kone tuli testi ajosta Vakolasta. oli mukamas 6kuormaa ajettu mutta vissiin olivat mursketta sillä tehneet kun oli melkein kaikki terät tylsiä ja pari kunnon koloilla.

fiiber-laikka on ehdottoman hyvä terotuksissa. ei lähde niitä teräviä metalli soiroja yms eikä ole niin tarkka siitä kuinka kovaa laikkaa painaa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Teroitus noukkariin
Tätä voi jo sanoa innovaatioksi! Kuinka moni tulee teroittaneeksi terät korjuukaudella....

http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/P%C3%B6ttinger_Messer-Schleifeinrichtung-106.html

Ei tuollaisia teroittimia tarvita, tosi täppäreillä virolainen trenki sitä varten.
Kui mää ain olen paras?

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Teroitus noukkariin
Ittellä o kylläkin käytössä teroituspenkki.
Todella hyvä laite tämmöselle kädettömälle, kun terät tulee aina kerta vedolla oikeasti teräviksi.
Aluslevy tuli hankittua myös paalaajan terille.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fellowin ylivoimaa !
Näky olevan Fellow tankki pöttinkerin alla  :o

Veikko valloittaa koko euroopan pönttömarkkinat  :o

http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/P%C3%B6ttinger_Messer-Schleifeinrichtung-106.html
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Teroitus noukkariin
Mitäpä se auttaa vaikka valloittas koko maailman pönttömarkkinat jos silti on peeaaa...

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: Teroitus noukkariin
Mitäpä se auttaa vaikka valloittas koko maailman pönttömarkkinat jos silti on peeaaa...
no sitä että silloin on joku toinenkin PA kun ei saa omia myytyä

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Teroitus noukkariin
No mitäs se sitten auttaa jos on kaksi peeaata! On sitä joku ennenkin yrittänyt eurooppaa valloittaa.....eikä hyvin menny silläkään!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Teroitus noukkariin
Tätä voi jo sanoa innovaatioksi! Kuinka moni tulee teroittaneeksi terät korjuukaudella....

http://www.landwirt.com/Videos/Landtechnik/P%C3%B6ttinger_Messer-Schleifeinrichtung-106.html

Ei tuollaisia teroittimia tarvita, tosi täppäreillä virolainen trenki sitä varten.

tositäppäri ei mitää teroittele ajaa vaan ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Teroitus noukkariin
Ittellä o kylläkin käytössä teroituspenkki.
Todella hyvä laite tämmöselle kädettömälle, kun terät tulee aina kerta vedolla oikeasti teräviksi.
Aluslevy tuli hankittua myös paalaajan terille.



***Mulle tuli myös edellisen vaunun mukana teroituspenkki puoli vahingossa. Kätevä laite, mutta tuskin tulis vartavasiten hankittua.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Fellowin ylivoimaa !
Näky olevan Fellow tankki pöttinkerin alla  :o

Veikko valloittaa koko euroopan pönttömarkkinat  :o


Onhan se ihan ykkösvalinta noukin- ja silppurivaunuihin.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Teroitus noukkariin
no sitä että silloin on joku toinenkin PA kun ei saa omia myytyä

Tämähän se on tää suomalainen logiikkaa: ei haittaa vaikka itellä menee huonosti jos naapurilla menee vähintään yhtä huonosti...

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Teroitus noukkariin
Nii ja teriähän oli 45 kpl:tta. Meillä pyritään vaihtamaan uudet terät noin vuoden välein niin säästyy suuremmilta teroitus sessiolta. Joka teolle lähetään joko uusilla tai teroitetuilla terillä (ainakin yritetään).

Tuon teroituslaitteen huono puoli on vain jos on vääntyneitä teriä, nii mitähän siitä tykkää?? Hioo varmaan puolet terästä pois :D Ja kun itse tulee terät käytyä läpi niin voi tarkistaa muutkin asiat, kuten terien rullat ja puhistella teräpalkki ynm.

Ite olen ottanut tavaksi käydä aina muutaman kuorman välein vilkasemassa teriä, että onko kaikki kondiksessa. Huomaapahan jos on joku terä irronnut katkennu. Ei muuten loppujen lopus ota aikaa paljoakaan, kun tyhjennyksen yhteydessä käy kahtomassa. Tuleepahan itellekin muuta kuin traktorissa apaattisesti istumista.