Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AT VL-275  (Luettu 8441 kertaa)

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
AT VL-275
Onko kellää kokemusta tollasesta laitteesta? Kyseessä siis alatalkkarin viherleikkuri. Myös käyttökokemukset muista vastaavista kiinnostaa.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: AT VL-275
Onko kellää kokemusta tollasesta laitteesta? Kyseessä siis alatalkkarin viherleikkuri. Myös käyttökokemukset muista vastaavista kiinnostaa.

Aina paree mitä kauvvemmaks pääset koko aparaatista!
Parahillaa kesti 11 h laitumie hylykylaikkojen niitosa, 2,7 ha tasaasta lakiaa.= huima tyänopeus
Parit remmit saa aina olla " varalta" hytisä "jos"sattuus tarttee!
Kasviturvallinen = Kihartaa ruahon palamikolle , ei katkase.
Visuaalinen hualto ohoje = savun hälävettyä vaihra remmit
Heleppo korkeussäätö= Niittää just siltä korkeurelta ko sattuu pysyy ja lepuaa ko vares piikkilankasa.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: AT VL-275
No mikä paree? Ja Hintakin sais jäähä alle kymppitonnin. Ei oikeen muita halpoja kamppeita oo tollaseen tarkotukseen. Vai pitäskö suosiolla laittaa vaan 8 tonttua rahaa ja laittaa sellanen varressa oleva häspeli eli siis kelamurskain?

pienviljelijä1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
Vs: AT VL-275
Vastaavan kokoisella Kellfrillä ajettu 5 vuoden aikana melko paljon. Erilaisia nurmia, puimattomia viljoja, sänkipeltoja, rantaheinikoita ja vesakkoa metsissä pengerteillä. Muutamia teriä on rikkunut ja hukkunut kiviinajojen seurauksena. Hihnat kyllä kestävät 50 hv:n tehoon asti. Työteho n 1-2 ha tunnissa.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: AT VL-275
No mikä paree? Ja Hintakin sais jäähä alle kymppitonnin. Ei oikeen muita halpoja kamppeita oo tollaseen tarkotukseen. Vai pitäskö suosiolla laittaa vaan 8 tonttua rahaa ja laittaa sellanen varressa oleva häspeli eli siis kelamurskain?

Mulla on hyväkoneen myymä agrimaster rv320, siis tuommoinen suoraan traktorin perään tai eteen kytkettävä. Se nyt ainakin silppuaa ja ajonopeutta voi olla ihan tehojen mukaan, 10kmh olen maksimit ajanut. Painaa melko paljon ettei sovi ihan pikkutraktorille...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: AT VL-275
Yhdellä kaverillani on Kvernelandin kone. On käsittääkseni ollut hyvin laadukas. Jos itse ostan viherleikkuria, niin tästä aloitetaan tarkastelu. Luulen, että on aika arvokas, mutta kannattaa tutustua.

Teroman

Vs: AT VL-275

Perfekt LB  ja sv   sekä kp kc  mallit edullisia ja kestäviä

niistä tosin pitää puhua eri päivinä kuin AT  ja Kf laitteista
 :o 8)
http://www.vanwamel.nl

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: AT VL-275
Yhdellä kaverillani on Kvernelandin kone. On käsittääkseni ollut hyvin laadukas. Jos itse ostan viherleikkuria, niin tästä aloitetaan tarkastelu. Luulen, että on aika arvokas, mutta kannattaa tutustua.

Täytyy yhtyä ko kehuun.
itellä kvernen FX 320, on laadukas ja kestävä, painava tosin,
ja pyytää voimaa, eipä haittaa 6- valtran takana.

käyttö senkun lisääntyy vuosittain, rahtia...

Y- terät melko kestävät, jokunen taipunut, (prässissä muotoonsa)
muttei terävaurioita, joskus pellossa päänkokoinenkin
kivi löytynyt. kummasti säpsähtää ykstoikkoseen hommaan.... ::)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: AT VL-275

Onko kellää kokemusta tollasesta laitteesta? Kyseessä siis alatalkkarin viherleikkuri. Myös käyttökokemukset muista vastaavista kiinnostaa.

*** Tunnustan, tuollanenkin kone löytyy. Pohjalaisen insinööri kopioinnin huipputuote. Hiton hyvä kone työhaastatteluun, tuolla kun laittaa renkiehdokkaan päiväksi hommiin ja jos se tuo koneen ehjänä takasin, niin on tarkka ja rauhallinen kaveri (tai sitten nukkunu koko päivän).
Kone ostettu joskus vuosituhannen vaihteessa, "pahimmillaan" ajettiin jopa 30 ha/kesä. Kone leikkaa kyllä heinää aivan oikein jos kierrosnopeus ja ajonopeus oikeassa suhteessa (580 - 600 r/min ja ajon. 3 - 8 km/h).
Viime talvena kuskasin sen paikalliselle mullikoululle, pojat vaihtoi uudet laakerit ja taas mennään, parempi kuin uusi venäläinen.
Lopuksi vielä järkyttävin asia tuosta mun koneesta, remmit on ALKUPERÄISET.
Ai niin, summa summarum, pysy kaukana (ellet osta multa tuota :D).

Teroman

Vs: AT VL-275

Murskain ala on semmoinen jossa ei kompromissit juurikaan toimi,,,,,,,,,

Tietty jotain kesantoheiniä voi ajaa millä vaan , vaikka vanhalla sorminiittokoneella

 ::) :o