Joka vaaleissa minua on yritetty lahjoa, millon hernesopalla, kahvilla, vaalikyydeillä, milloin milläkin ja kaikkien puolueiden toimesta. Veroilmoituksissa olen aina yrittänyt vilunkia. Olen käynyt maatalousyritysten korruptiomatkoilla. Pojankossina varastettiin muutama lakritsipötky. ILMIANTAKAA MINUT! PLIIS. Löytyykö muita yhtä paatuneita
Tuosta vaalilahjonnasta en sano mitään.
Valitettavasti muilla kuin maatalousväestöllä on maanviljelijöistä juuri tuo kuva minkä tuossa annat. Kaikki mahdollinen vilunki tehdään ja mönkijät joilla pojat rällää maatalouskalustoon jne jne. Valitettavasti se kuva ei taida olla kokonaan virheellinen? Rehellisyys ei enää nykyisin ole maalla(kaan) niin arvostettua?
Mutta nuo korruptiomatkat. Asia on aivan eri kun olet maatalousyrityksen toimitusjohtaja ja sellainen firma kestitsee sinua joka yrittää tehdä kanssasi kauppaa. Se kuuluu täysin normaaliin yritystoimintaan, tosin kohtuu kaikessa. Mutta sitten kun puhutaan poliitikoista jotka saavat tai joutuvat päättämään julkisista hankinnoista jotka rahoitetaan meidän kaikkien verovaroilla. Tai säätiöiden rakennuskohteista jotka rahoitetaan RAYn eli julkisilla avustuksilla. Kun käytetään yhteiskunnan varoja niin jos yritys lahjoo poliitikkoa saadakseen mahdollisimman suuren osan niistä yhteiskunnan varoista niin siinä sitten ollaankin jo enemmän kuin harmaalla alueella?