Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teräketjut ja sirkelin terät  (Luettu 24104 kertaa)

sorkkahessu

  • Vieras
Teräketjut ja sirkelin terät
Minkä hintaisia on klapikoneen teräketjut ja sirkelinterät ?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Minkä hintaisia on klapikoneen teräketjut ja sirkelinterät ?

 Liian kalliita sulle. ;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Nyt menee sivuun asiasta mutta teräketjut halvimmillaan kympin paikkeilla.

Viimeksi muokattu: 07.09.09 - klo:08:54 kirjoittanut webmaster2L

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Kehittäviä noi "poikain" jutut. Vois joku potkasta molemmat ulos vähäksi aikaa.

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Minkä hintaisia on klapikoneen teräketjut ja sirkelinterät ?

Jos klapikoneen ostoa suunittelet, niin älä missään tapauksessa osta ketjukatkaisulla varustettua konetta, kadut sitä lopun ikääsi, osta sirkkelinterällä varustettu kone, olen itse ainakin vankkumaton sirkkelinterän kannattaja.

Kun vielä hommaa kovametalliterän, niin ei teroittamisestakaan ole juuri huolta normaalikäytössä, sen sijaan teräketjun kanssa "puhdetöitä" riittää loputtomasti.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Minkä hintaisia on klapikoneen teräketjut ja sirkelinterät ?

Jos klapikoneen ostoa suunittelet, niin älä missään tapauksessa osta ketjukatkaisulla varustettua konetta, kadut sitä lopun ikääsi, osta sirkkelinterällä varustettu kone, olen itse ainakin vankkumaton sirkkelinterän kannattaja.

Kun vielä hommaa kovametalliterän, niin ei teroittamisestakaan ole juuri huolta normaalikäytössä, sen sijaan teräketjun kanssa "puhdetöitä" riittää loputtomasti.
Mikä siinä ketjukatkaisussa on vikana? Paitsi että nopeus voi hiukan jäädä varsinkin tylsyneellä terällä.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
 
[/quote]Mikä siinä ketjukatkaisussa on vikana? Paitsi että nopeus voi hiukan jäädä varsinkin tylsyneellä terällä.
[/quote]

Eihän siinä ketjukatkaisussa kai mitään vikoja ole.

Vikahan onkin niissä hiekkaisissa ja naulaisissa puissa.
Ainakin täälläpäin on tapana käyttää lämmitykseen kaikki puu, likainenkin.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Tulkitkoon tämän viestin kuka hyvänsä ja kuinka hyvänsä mutta , aijon ruveta teroitteleen uudestaan , jos syksyllä ehteis vanhan verstaan saneeraamaan niin tulis talveks töitä enemmän .

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Tulkitkoon tämän viestin kuka hyvänsä ja kuinka hyvänsä mutta , aijon ruveta teroitteleen uudestaan , jos syksyllä ehteis vanhan verstaan saneeraamaan niin tulis talveks töitä enemmän .

Osaatko huuvata, takoa ja harittaa kanssa? Ja entäs palojen teroitus saatikka liimaus? Noissa se bisnes on, jos niissäkään. Ei moottorisahan ketjujen teroituspalvelulla nykyään palkoille pääse, vaikka koneella tekisi. Terät on liian halpoja ja helppoja teroittaa.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Tulkitkoon tämän viestin kuka hyvänsä ja kuinka hyvänsä mutta , aijon ruveta teroitteleen uudestaan , jos syksyllä ehteis vanhan verstaan saneeraamaan niin tulis talveks töitä enemmän .

Osaatko huuvata, takoa ja harittaa kanssa? Ja entäs palojen teroitus saatikka liimaus? Noissa se bisnes on, jos niissäkään. Ei moottorisahan ketjujen teroituspalvelulla nykyään palkoille pääse, vaikka koneella tekisi. Terät on liian halpoja ja helppoja teroittaa.
Takomista pitää pikkusen harjoitella , teroittelin noita klapisirkelin teriä aikoinaan . Palojen juotos pitää kyllä saada pelaamaan kunnolla , kaasulla ei tule laitalaista .

MF 4000

  • Vieras
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Klapisirkkelin terä RUOTSALAINEN laatuterä  70 cm halkaisijaltaan maksoi n 90€.ei kovapala terä siis voi itse viilata ja harittaa.Kovapalaterää ei voi itse kunnostaa ja jos useampi pala pis tulee ylettömän kalliiksi 20€ / kovapala/ kpl
ja terä on edelleen vanha.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Pikkuteriä ei kannata kellään kunnostuttaa, ne on niin halpoja. Kovapalaterä maksaa klapisirkkelikoossa halvimmillaan muutaman kympin ja kestää vaikka miten pitkään jos ei nauloja sahaile.
  Tylsistynyttä sirkkelinterää joskus teroitin tahkolla ja tuli tosi hyvä, muuan sahuri oli aivan kauhuissaan kun kovapalaterää päästöpinnasta olin hionut. Menee kuulemma pilalle  :-[ en ole kyllä itse huomannut. Tietysti yleensä nuo teroitetaan rintapinnasta hiomalla mutta kun ei se tahkokivi siihen paikkaan sopinut. :P

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Pikkuteriä ei kannata kellään kunnostuttaa, ne on niin halpoja. Kovapalaterä maksaa klapisirkkelikoossa halvimmillaan muutaman kympin ja kestää vaikka miten pitkään jos ei nauloja sahaile.
  Tylsistynyttä sirkkelinterää joskus teroitin tahkolla ja tuli tosi hyvä, muuan sahuri oli aivan kauhuissaan kun kovapalaterää päästöpinnasta olin hionut. Menee kuulemma pilalle  :-[ en ole kyllä itse huomannut. Tietysti yleensä nuo teroitetaan rintapinnasta hiomalla mutta kun ei se tahkokivi siihen paikkaan sopinut. :P
Teroituksiin liittyy paljon taikauskoa , hiontalaikka ja rälläkin käy rintapuolelta ottoon . Raudanhinta on taasen nousussa joten saattaa olla että terien hinnat alkaa nousta .

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Pikkuteriä ei kannata kellään kunnostuttaa, ne on niin halpoja. Kovapalaterä maksaa klapisirkkelikoossa halvimmillaan muutaman kympin ja kestää vaikka miten pitkään jos ei nauloja sahaile.
  Tylsistynyttä sirkkelinterää joskus teroitin tahkolla ja tuli tosi hyvä, muuan sahuri oli aivan kauhuissaan kun kovapalaterää päästöpinnasta olin hionut. Menee kuulemma pilalle  :-[ en ole kyllä itse huomannut. Tietysti yleensä nuo teroitetaan rintapinnasta hiomalla mutta kun ei se tahkokivi siihen paikkaan sopinut. :P
Teroituksiin liittyy paljon taikauskoa , hiontalaikka ja rälläkin käy rintapuolelta ottoon . Raudanhinta on taasen nousussa joten saattaa olla että terien hinnat alkaa nousta .
Kunnolla tylsynyttä terää saa terävämmäksi tosiaan vaikka rälläkällä mutta hyvää siitä ei välttämättä saa.
  Noita teriä ei kannata juuri kalliissa maissa tehdä, kiinan terät tuskin kovin äkkiä kallistuu.

klapikalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Teräketjut ja sirkelin terät
Kovapala sirkelinterä on ollu halvin agrimarketissa kun pyytää japan terän, palaxin on kalliimpi. hinta oli muistaakseni 70cm:n terä 135€    muuta en huolis puun katkasu käyttöön.
n.1000 irtokuutiota klapeja on ollu teroitusväli ellei ole ollu puissa rautaa. pienet kivet ja santa ei kovapalaterää nopeasti tylsytä.  katkaisukäytössä muutamien hampaiden irtoaminen rautaan osuttua ei leikkaavuuteen havaittavasti ole vaikuttanut.

ai niin ja terotus paikallisessa teroitusliikkeessä automaatti koneella oli viimeksi 15€ alv0%
kuinkahan monta moottorisahan ketjua tarvitaan 1000 irtokuutiometrin tekoon?
olis kiva kuulla?

Viimeksi muokattu: 12.09.09 - klo:23:07 kirjoittanut klapikalle