Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorisahat  (Luettu 86527 kertaa)

supermajor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Moottorisahat
Huskyllä oon sahannu eniten ja ollu eniten tyytyväinen. Suosittelen. Varmaan moni muukin merkki on käypänen jollekin muulle, muttei minun käteen vaan satu muut. Kautta aikojen paras mielestäni on 242 XP.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Moottorisahat
Heinolla pukkovaa investoentie päälle, meinaan nimittäen ostaa uuvvenmoottorisahan ja kiinnostas semmonen merkki ku stihl. Oon joskus käjessä käyttäny ja jopa sahannukki, vaen ei sen enempää kokemusta. Tekkeekö mittää verrattuna huskiin taen jonsserettiin?

eikös husku ja jonseretti tehdä samalla linjalla?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Moottorisahat
Mulla on ny päässy mieleen, että pitäis hommata saha. Uutena tuli viime syksynä Stihl MS200 ja se on hemmetin hyvä. Mut se on nyt pääasiassa pappan käytössä ja rakennuksella ja milloin missäkin lainassa. Pitäis itselläkin olla saha, et sais tarvittaessa puun pois tieltä tai linjalta.

On mulla semmoinen mökkisaha Partner 370, mut se on aika pehmeä eikä muovisena pysy säädöissä. Aattelin, et jos jonkun käytetyn ammattisahan hommais. Jotain 150-250 sais maksaa. Mitäs luulette kannattaax tuommoiseen sekaantua?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Moottorisahat
Mulla on ny päässy mieleen, että pitäis hommata saha. Uutena tuli viime syksynä Stihl MS200 ja se on hemmetin hyvä. Mut se on nyt pääasiassa pappan käytössä ja rakennuksella ja milloin missäkin lainassa. Pitäis itselläkin olla saha, et sais tarvittaessa puun pois tieltä tai linjalta.

On mulla semmoinen mökkisaha Partner 370, mut se on aika pehmeä eikä muovisena pysy säädöissä. Aattelin, et jos jonkun käytetyn ammattisahan hommais. Jotain 150-250 sais maksaa. Mitäs luulette kannattaax tuommoiseen sekaantua?

Osta toiseksi tilhin ms170. Todella hyvä rakennus ja karsinta saha, sujuu myös polttopuiden teko. Eikä hintaa aivan kauheesti.
Itse meinasin ensin kanssa ms200, mutta totesin että rakennus käyttöön ja pikkuhommin mahdollisimman kevyt saha.

Tosin kyllä sillä isompikin puu nurin menee. Kaadoin sillä tontiltani parikymmentä kuusta, joista isoin oli tyvihalkaisijaltaan 60 senttiä.
Jos tulee itse joskus tosissaan metsään lähdettyä niin tarvinnee hommata joku MS260.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Moottorisahat
Jyvät ja akanat erikseen. Toista tuhatta tankillista on tullu sahattua tuolla Stihlin MS260 talvimallilla. Eikä kertaakaan ole tarvinnu moittia. Pöperölumet ja kaikki kelit, pelaa kuin kello. Niin passeli peli kuin olla voi.

Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo:14:34 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Moottorisahat
Aattelin, et jos jonkun käytetyn ammattisahan hommais. Jotain 150-250 sais maksaa.

Tuosta http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=703292
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Moottorisahat
Aattelin, et jos jonkun käytetyn ammattisahan hommais. Jotain 150-250 sais maksaa.

Tuosta http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=703292

tästä vielä parempi. ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=60Tamp2fHhg

loppuu turha nysvääminen. ;D

superdexta

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
Husovarna 254 XPG
Pikkusen liika painava ranka ja pöllimettään.
Mutta tukkipuu kyllä katkiaa kakistelematta.
Ketjullekki saa mukavasti vauhtia ku vaihettaa vetorattaan, voimaa kyllä piisaa.
Lämpökahavoilla ei tosin merkitystä normaali olosuhteissa ja varsinki jos lumiset oltavat niin kastelee vaan kinttaat. No saahan tuon lämmityksen poies päältä onneksi.
242 ois varmasti ylleissahana parempi. Sitähä voi käyttää timperin hommissakin. Voi sahata yhellä käjellä ja toisella pittää lankkua.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Moottorisahat
Husovarna 254 XPG
Pikkusen liika painava ranka ja pöllimettään.
Mutta tukkipuu kyllä katkiaa kakistelematta.
Ketjullekki saa mukavasti vauhtia ku vaihettaa vetorattaan, voimaa kyllä piisaa.
Lämpökahavoilla ei tosin merkitystä normaali olosuhteissa ja varsinki jos lumiset oltavat niin kastelee vaan kinttaat. No saahan tuon lämmityksen poies päältä onneksi.

-Just. Pikkasen nikottelee kylmänä.

242 ois varmasti ylleissahana parempi. Sitähä voi käyttää timperin hommissakin. Voi sahata yhellä käjellä ja toisella pittää lankkua.

-Eikä nikottele kylmänä.

On ollu onni sahata kahdella toivesahalla.




SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Moottorisahat
Vuonna 81 ostin husku 444 se on käytössä vieläkin velipojalla ja sillä
on sahattu satoja ja satoja kiintoja.Mitään remonttia ei sahaan ole tehty ,käynnistysnaru on uusittu kerran ja muutama tulppa.
Yhdessä kaupassa tuli 2145 jonssi muuten hyvä mutta nyt tänä talvena meni kytkimestä jousi,muuten aika kevyt ja leikkinen saha.
Päivittäisessä hnakintahakkuussa nyt mukana joka päivä husku 254
kun ei ole jonssiin kerinnyt hakea jousia.
254 on voimaa mutta heikolle miehelle liian raskas saha ensiharvennuksille.Mutta tälläselle voimamiehelle aivan sopiva  ;D
Täällä päin kehuvat jopa metsuritkin Dolmaria varsinkin 4600 joka olisi ihan passeli kokonen.Samoin stiili oli yhteen aikaan suosittu metsurien keskuudessa mutta ei nykyään kovin.
Oikein hakkuu hommmiin ei kannata alle 45 kuutioista ostaa .
Märkä syksy on hakkuiden kannalta ollut lokakuun alussa aloitin ja taitaa mennä viikko vielä niin hakkuuhommat on tältä talvelta tehty,sitten alkaa polanteiden teko ja ajohommat.
Eipä juuri päivääkään ole ollut ettei olisi kastunut metsässä.
Mutta siihenkin tottuu .Myös vaatteet on kehittynyt varsinkin alusvaate kerrastot ,ostin Wurtilta lämpökerraston ja tuntuu tosi hyvältä,vaikka kastuu läpimäräksi niin ei tunnu pahalta.

Viimeksi muokattu: 26.11.08 - klo:19:12 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Vs: Moottorisahat
Juu, tuli hommattua vielä ISOMPI mötikkä. Stihl 660. :o Jaksaiskohan tolla tehä ensiharvennusta? 36 tuuman laippa. 20 tuumainenkin tuli kaupassa uusi saha.. Halvempi kuin Stihl 200. Onkos kellään moista kapistusta.?? ??? Alkoi tuntua tuo 460 hitaalta kun sen nopeuteen tottui.. onkohan vauhtisokeus-ilmiö kyseessä.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Moottorisahat
Ihan näppärä vekotin polttopuiden pilkkomiseen:

http://www.youtube.com/watch?v=LH08k5Kf4AI

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: Moottorisahat
Ite ostin vuos sitten sthill 250 enkä ole katunut ostosta! Minun mielestä kevyempi kuin vastaavan kokoinen husokki. Ja käy ainakin minun käteen paremmin kuin huski.   :)
Henri

scharnhorst

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Moottorisahat
jonsered 2159 turbo on kaiken paras ammattisaha.uudet husqut menee lähes kaikki huoltoon.ainakin meilläpäin huoltomiehet sanoivat jo vuosia sitten,että jos ostat ammattisahan osta jonsered.ja stihl osaa tehhää vain raivaussahoja ei muuta.se on minun mielipide.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Moottorisahat
Kun isän peruja oleva husku hajosi, niin ostin syksyllä uuden dolmar 4600 moottorisahan. Nyt parina päivänä olen käynyt tuulenkaatoja pätkimässä ja tuntuu hyvältä hankinnalta. Tehoa riittää ja ketjunopeus on kova, niin uppoaa puuhun tosi kevyesti. Painoa on hitusen liikaa moneen hommaan, mutta läski lähtee paremmin..
Nothing is Something Worth Doing