Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorisahat  (Luettu 86592 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Moottorisahat
tuo 250:nen se nyt kuitennii porstuvassa outteloo laatikon aukasuo, vielä kun saesi hommattuo penssiinie, niin vot. Käytin minä käjessä sitä kaksatastaki, vaen lähtöhinta säekäytti (770) ja kun tuli heti mieleen joku halavatun hommelitteen mökkimini.
Elämä on parasta kometiijjaa

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
tuo 250:nen se nyt kuitennii porstuvassa outteloo laatikon aukasuo, vielä kun saesi hommattuo penssiinie, niin vot. Käytin minä käjessä sitä kaksatastaki, vaen lähtöhinta säekäytti (770) ja kun tuli heti mieleen joku halavatun hommelitteen mökkimini.

Onneks olokoon Heino ! Himoliten mökkiminniin ei pijä yhtään Siiliä verrata...

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Moottorisahat
Kiitoksie, ihaha tässä on olo kun oes miesten kirjoessa ;D Penssiiniassiesta sevverta, että enpä muistanu ottaa lekkerie mukkaan, enkä ruvennu ostamaan tyhyjää astieta, kun vähä joka nurkassa niitä pyörii ennestään. No oes ne myyny jotaki valamispenssiinie, jotaki 17 eeroa/5litraa. Meleko tyyristä, sano.
Elämä on parasta kometiijjaa

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Moottorisahat
Käytin minä käjessä sitä kaksatastaki, vaen lähtöhinta säekäytti (770)

Mä sain sen muistaakseni reilulla viidellä sataa, aika kova oli pyynti sulla.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Vs: Moottorisahat
Tulihan ostettua Stihli 460, elikkä 8kg mötikkä.. 20 tuuman laippaa parasta aikaa hommailen siihen.

Mulla onkin suuntaus painavampaan sahaan kuin muilla foorumilaisilla.. ;)

Eihän tuolla mötikällä harvennuksia tehdä, suurpuiden kaatoja pihoista ja polttopuita lahotukeista ym paksuista puista..hauskaa kun voima piisaa ja tulosta tulee.Ei tarvi vinguttaa pikkusahalla koko päivää.

Mötikkä maksoi alveineen 890€

Harvennuspiperryksiin Echo 4400 käytössä. Ei koskaan ollut käyntihäiriöitä 4v aikana. En ollu vaivautunu niitä ilmanoton talviluukkuja kääntelemään.

Sitä ekobensaa olen saanu halvimmillaan 27€ 10ltr pänikässä. Tyyristähän tuo, mut välillä tulee tuotakin ostettua.

Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:20:25 kirjoittanut Peukalo

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Moottorisahat
Käytin minä käjessä sitä kaksatastaki, vaen lähtöhinta säekäytti (770)
Mä sain sen muistaakseni reilulla viidellä sataa, aika kova oli pyynti sulla.

Runsaat 500 euroa (sis. alv) maksoin minäkin MS200:sta - härvelin hinta oli tarjouksessa 650. Annoin pari käyntikunnotonta punaista sahanraatoa vaihdossa :) (tais hinta nousta sen vuoksi?)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Moottorisahat
Ekobensa lienee sitä synteettistä ? Olen ymmärtänyt että sitä saisi seisottaa tankissakin huoletta ilman pelkoa siitä että menee huonoksi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Moottorisahat
Ekobensa lienee sitä synteettistä ? Olen ymmärtänyt että sitä saisi seisottaa tankissakin huoletta ilman pelkoa siitä että menee huonoksi.

  *** Jos lie. Eipä sitä kyllä kärsi urakalla polttaakaan :D. Mutta varasahassahan se ois sitten ihan asiaa.

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
Sopiikko nykyisin noihin tilheihin normaali laippa jota oikeissa moottorisahoissa käytetään.Aikoinaan oli ostettava tilhin laippa ja ketju ja olivat tooosi arvokkaita.
sahaa millä sahaat,mutta husgvarnalla tehdään tili

Viimeksi muokattu: 30.12.07 - klo:10:00 kirjoittanut Maitopoika

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
Sopiikko nykyisin noihin tilheihin normaali laippa jota oikeissa moottorisahoissa käytetään.Aikoinaan oli ostettava tilhin laippa ja ketju ja olivat tooosi arvokkaita.
sahaa millä sahaat,mutta husgvarnalla tehdään tili

Ainahan laipan ja ketjun on voinut vaihtaa, mutta samalla vetoratas. MS 250 lähtien on aina "oikeiden" sahojen ketju ja laippa. Tuo Stihl:in oma ketju on kyllä hintansa väärti, verrattuna näihin kolmen mötöketjun tarjouspaketteihin samoin laippa on laadukas... Tiliä tehdään muuten vielä Stihlillä ja Jonssillakin.....

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
Ei tarvitse vetää hernettä nenään .On mullakin ollut stiilejä,ja on nytkin ruohoraivurina yksi :P,siihen ihan sopiva marjapensaiden alustoiden putsaamiseen jäkälästä.Metsätöihin otan ainoastaan Husqvarnan mukaani.
Tiettyjä tyyppivikoja on mutta kun tavoille oppii ne ei haittaa.Koskaan ei ole tarvinnut Hyskun takia kesken päivän metsästä pois tulla.Muiden merkkien kanssa jopa uutta sahaa ostamaan. 8)

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
En vedä hernettä nenään. Ammattilaisistakin suurin osa alkaa olla sellaisia, jotka sahaa vuoroin eri merkeillä tai yhtä aikaa on eri merkkiä eri hakkuukohteissa. Vaan eipä noita ammattilaisia enää juuri ole kuin raivaus- ja energiapuu-urakoissa. Ja kyllä Stihl oli vielä yli 20 vuotta sitten pahasti jäljessä....Kaikilla alkaa pärjätä, lukuunottamatta halpasahat ja ehkä nämä italomerkit...

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Moottorisahat

Mulla onkin suuntaus painavampaan sahaan kuin muilla foorumilaisilla.. ;)

Eihän tuolla mötikällä harvennuksia tehdä, suurpuiden kaatoja pihoista ja polttopuita lahotukeista ym paksuista puista..hauskaa kun voima piisaa ja tulosta tulee.Ei tarvi vinguttaa pikkusahalla koko päivää.

Mötikkä maksoi alveineen 890€

Harvennuspiperryksiin Echo 4400 käytössä. Ei koskaan ollut käyntihäiriöitä 4v aikana. En ollu vaivautunu niitä ilmanoton talviluukkuja kääntelemään.

Noista löytyy sunkin sahaukseen painoarvoa! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

http://sedom03.komatsuforest.com/forest/forestwww/preowned05.nsf/SearchForm?OpenForm&C=Finland&Lang=Finnish

http://www.machinefinder.com/dealer/4015.html?newLang=fi

http://www.ponsse.com/suomi/vaihtokoneet/index.php

Raskaamman sarjan koneet jopa täpinöihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Moottorisahat
Tuo Echo on kyllä käypänen saha. Varmakäyntinen ja käteenkäypä. Jotkut osat vain saattaa olla kalliita.  On  ollut aika-ajoin tuuliajolla kalliin Jenin vuoksi, eli ei maahantuotu. Raivuri-Echo löytyy...

Viimeksi muokattu: 30.12.07 - klo:11:39 kirjoittanut Loordi Fordson

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Vs: Moottorisahat

Mulla onkin suuntaus painavampaan sahaan kuin muilla foorumilaisilla.. ;)

Eihän tuolla mötikällä harvennuksia tehdä, suurpuiden kaatoja pihoista ja polttopuita lahotukeista ym paksuista puista..hauskaa kun voima piisaa ja tulosta tulee.Ei tarvi vinguttaa pikkusahalla koko päivää.

Mötikkä maksoi alveineen 890€

Harvennuspiperryksiin Echo 4400 käytössä. Ei koskaan ollut käyntihäiriöitä 4v aikana. En ollu vaivautunu niitä ilmanoton talviluukkuja kääntelemään.

Noista löytyy sunkin sahaukseen painoarvoa! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

http://sedom03.komatsuforest.com/forest/forestwww/preowned05.nsf/SearchForm?OpenForm&C=Finland&Lang=Finnish

http://www.machinefinder.com/dealer/4015.html?newLang=fi

http://www.ponsse.com/suomi/vaihtokoneet/index.php

Raskaamman sarjan koneet jopa täpinöihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tarttis syödä aamuisin useampi kilo ruisleipää jos noita meinaa käsin liikuttaa.. :D