Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siellä ne jäätiköt olivat  (Luettu 8383 kertaa)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Vs: Siellä ne jäätiköt olivat
Suomen metsät on etelää lukuunottamatta kitukasvuisia, ei niistä hiilinieluiksi ole.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Tänään aamulla uutisissa sanottiin että on tulossa uusi laaja JÄÄKAUSI .Kumpi nyt oikein on tulossa lämpökausi vai jääkausi ,tämä
on juuri sitä ristiriitaisuutta mikä hämmentää tavallista tallaajaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

sorkkahessu

• Vieras
Tänään aamulla uutisissa sanottiin että on tulossa uusi laaja JÄÄKAUSI .Kumpi nyt oikein on tulossa lämpökausi vai jääkausi ,tämä
on juuri sitä ristiriitaisuutta mikä hämmentää tavallista tallaajaa.

Ensin tulee lämmintä ja sitten kylmää . Nykyinen ilmastonmuutos saa lisäpotkua hiilidioksiidista ja sen vuoksi jääkausi tulee nopeammin .

Veeti parkaa , huuta kurkusuorana : Lisää tukea jääntuottamiseen .  :D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Pellon raivaus
Pitää nyt muistaa se että metsä sitoo hiiltä puuston lisäksi myös maaperään. Metsien häviäminen on siis ilmaston kannalta hyvinkin tuhoisaa.

Ja ei kun raivaamaan vaan niinkuin siellä c-alueella kuulutaan tehtävän oikein urakalla. Luomua pukkaa ja maailma pelastuu...

Siinä luomumaajusseiltakin monesti unohtuu tuo ympäristönsuojelullinen ja maailman pelastamisen näkökulma puhumattakaan koko maan edusta kun itse tarvii peltoo ja se on metsästä raivattavissa. Siinä ei paljon silloin ilmastonmuutokset paina. Ja mikäs siinä, sama juttuhan se on kuin jokaisella että eihän ne oman rantasaunan vedet siellä Itämeressä näy niin tässä että eihän tämä mitään vaikuta ilmastoon juuri tämä minun peltoni raivaaminen.

Kelpaisko pellonraivaukseni puolustukseksi se että olen (kemera-tuilla) aikaansaanut metsää paljon enemmän kuin sitä raivannut pelloksi.

Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo:20:33 kirjoittanut Luomujussi

emo-heikki

• Vieras
Vs: Pellon raivaus
Pitää nyt muistaa se että metsä sitoo hiiltä puuston lisäksi myös maaperään. Metsien häviäminen on siis ilmaston kannalta hyvinkin tuhoisaa.

Ja ei kun raivaamaan vaan niinkuin siellä c-alueella kuulutaan tehtävän oikein urakalla. Luomua pukkaa ja maailma pelastuu...

Siinä luomumaajusseiltakin monesti unohtuu tuo ympäristönsuojelullinen ja maailman pelastamisen näkökulma puhumattakaan koko maan edusta kun itse tarvii peltoo ja se on metsästä raivattavissa. Siinä ei paljon silloin ilmastonmuutokset paina. Ja mikäs siinä, sama juttuhan se on kuin jokaisella että eihän ne oman rantasaunan vedet siellä Itämeressä näy niin tässä että eihän tämä mitään vaikuta ilmastoon juuri tämä minun peltoni raivaaminen.

Kelpaisko pellonraivaukseni puolustukseksi se että olen (kemera-tuilla) aikaansaanut metsää paljon enemmän kuin sitä raivannut pelloksi.

Kelpaa, tässä keskustelussa kelpaa kaikki tekosyyt.

Aulis Anttila

• Vieras
Osuma :-) :-) :-)
Kelpaa, tässä keskustelussa kelpaa kaikki tekosyyt.

;D ;D ;D ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Pellonraivauksen ilmastovaikutus
Niin tuliko tässä nyt sitten todistettua jotakin vai ei?

Ei tullut, koska meidän Suomalaisten pellonraivauksella ei ole merkittävää ilmastovaikutusta. Kun sademetsia raivataan pelloksi, tuhoisa ilmastovaikutus tulee siitä kun metsä ja maapohja poltetaan. Näin saadulla pellolla tuotettu vaikkapa palmuöljy ei koskaan korvaa aiheutettua hiilidioksidikuormitusta. Meillä Suomessa peltoja ei raivata polttamalla ja raivausalalta korjattu puu otetaan hyötykäyttöön.

Viimeksi muokattu: 22.08.09 - klo:10:49 kirjoittanut Luomujussi

emo-heikki

• Vieras
Vs: Osuma :-) :-) :-)
Niin tuliko tässä nyt sitten todistettua jotakin vai ei?

eihän ne oman rantasaunan vedet siellä Itämeressä näy niin tässä että eihän tämä mitään vaikuta ilmastoon juuri tämä minun peltoni raivaaminen.

Puheiden ja tekojen välinen ristiriita?

Toisaalta, itämeren rehevöitymisessä on jonkinverran liikaa painotettu näitä päästöjä ja pikkuisen liian vähän luontaista suolapitoisuutta, joka on laskenut kun Pohjanmereltä ei ole tullut sitä suolavesipulssia noin kolmeenkymmeneen vuoteen, joka kuuluisi tulla, mikäli oltaisiin normaalitilassa.

Iämeri on murtovesi ja tarvitsee suola-annoksensa, muuten siitä tulee yhä enempi makeavesi ja se lisää rehevöitymistä.