Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Welgeriä  (Luettu 8684 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Welgeriä
Welgerin paalaajaa olisin minäkin ostanu, mutta ei ollu lompsa siinä kunnossa että olis ollu varaa laittaa sellanen niin kuin olis halunnu.

PS. pitäiskö laittaa jontikalle kohta oma topic :D

Otsikko voisi olla: 'Epätoivoista paalausta'.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Welgeriä
Ei kun ylikuormakytkin nivelakselissa, jos yrittää liikaa tunkea tavaraa paalaajaan. Oppii kyllä hyvin äkkiä hidastamaan vauhtia jos alkaa kuulua pauketta nivelakselista ::) Mulle riittää jos saa 2ha tuntiin paalattua karhotuksen jäljiltä.

mitä kukkasia sinä oot kymmenen metriä karhottanu, ku ei tolla meidän jonnulla meinaa viiden metrin karhotukset mennä ilman pauketta.. ;D

En minä tiiä mitä lie laajaperäistä viljelyä sitten tulee harrastettua kun onnistuu paalaus jopa jontikalla, tai sitten mulla on joku poikkeustapaus tuo paalari. Oljetkin on karhotettu samaiselta 10 metrin leveydeltä ja monesti satotaso tahtoo olla viljallakin yli 5 tn/ha joten olkea on varmasti. Normaalisti nurmilta tulee noin 13-15 paalia hehtaarilta (tänä keväänä tosi huonosti), mutta nurmet korjataan tosi nuorena joten ei ole ihan älyttömästi massaa.  Ihan eri asia jos tekee vanhana nurmet ::)

On muuten menny aika kauas jutut alkuperäisestä aiheesta :)

vitsit vitsinä jooko.. ;) "suussa sulavia" lypsyrehuja meilläkin koetetaan vääntää, tänä kesänä siinä myös onnistuttiin 100%.tiiäkkö onkohan siinä kuormakytkimessä sitten joku säätö?
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Welgeriä
Ei kun ylikuormakytkin nivelakselissa, jos yrittää liikaa tunkea tavaraa paalaajaan. Oppii kyllä hyvin äkkiä hidastamaan vauhtia jos alkaa kuulua pauketta nivelakselista ::) Mulle riittää jos saa 2ha tuntiin paalattua karhotuksen jäljiltä.

mitä kukkasia sinä oot kymmenen metriä karhottanu, ku ei tolla meidän jonnulla meinaa viiden metrin karhotukset mennä ilman pauketta.. ;D

En minä tiiä mitä lie laajaperäistä viljelyä sitten tulee harrastettua kun onnistuu paalaus jopa jontikalla, tai sitten mulla on joku poikkeustapaus tuo paalari. Oljetkin on karhotettu samaiselta 10 metrin leveydeltä ja monesti satotaso tahtoo olla viljallakin yli 5 tn/ha joten olkea on varmasti. Normaalisti nurmilta tulee noin 13-15 paalia hehtaarilta (tänä keväänä tosi huonosti), mutta nurmet korjataan tosi nuorena joten ei ole ihan älyttömästi massaa.  Ihan eri asia jos tekee vanhana nurmet ::)

On muuten menny aika kauas jutut alkuperäisestä aiheesta :)

vitsit vitsinä jooko.. ;) "suussa sulavia" lypsyrehuja meilläkin koetetaan vääntää, tänä kesänä siinä myös onnistuttiin 100%.tiiäkkö onkohan siinä kuormakytkimessä sitten joku säätö?
Säätö on ratin ja penkin välissä.  Osta Kuhn.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Welgeriä
Ei siinä mitään säätöä ole. Sehän on jousikuormitteinen "kytkin" siinä nivelakselissa. Voihan siihen saada jäykemmällä jousella varustetun palikan ???

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Welgeriä
Jd 575 saa tukon helpoiten pois kun laskee terät alas ja vähän kerrallaan pyörittää sullojaa. Ei vielä sellasta mälliä ole tullu mikä ei olis läpi menny  :D
Eikä tarvii tapella sullojan peruuttamisen kans eikä mene puoltapäivää, että mites sen saikaan pyörimään oikeinpäin...