Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruuvihalkoja  (Luettu 14906 kertaa)

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Ruuvihalkoja
 Tarttis vanhan särkyneen japan tilalle löytyy uusi halkojentekokone. Siis traktorilla pyöritettävä ruuvihalkoja ei mikään klapikone. Kuka tekee näitä ja mikä kone kestävä ja turvallinen?

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ruuvihalkoja
Tarttis vanhan särkyneen japan tilalle löytyy uusi halkojentekokone. Siis traktorilla pyöritettävä ruuvihalkoja ei mikään klapikone. Kuka tekee näitä ja mikä kone kestävä ja turvallinen?

Yhden hyvän tunsin mutta hän on haudassa . "Pulttiautoissa " oli ennen , mitäs ne nykyisin nimeltään .

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Ruuvihalkoja
Ehkä kannattaisi jo siirtyä 2000-luvulle ja ostaa hydraulihalkoja.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ruuvihalkoja
Tarttis vanhan särkyneen japan tilalle löytyy uusi halkojentekokone. Siis traktorilla pyöritettävä ruuvihalkoja ei mikään klapikone. Kuka tekee näitä ja mikä kone kestävä ja turvallinen?

Ei tuommosia olekaan. Kerran oli moinen lainassa ja vein äkkiä takaisin. Tykkään käsistäni ja haluan pitää ne ihan itselläni.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ruuvihalkoja
Tarttis vanhan särkyneen japan tilalle löytyy uusi halkojentekokone. Siis traktorilla pyöritettävä ruuvihalkoja ei mikään klapikone. Kuka tekee näitä ja mikä kone kestävä ja turvallinen?

Ei tuommosia olekaan. Kerran oli moinen lainassa ja vein äkkiä takaisin. Tykkään käsistäni ja haluan pitää ne ihan itselläni.
Jospa se menee lahjoituksena Veetille  :D




kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Ruuvihalkoja
Kattokaas Ameriikan poikien meininkiä, käsi jo valmiiksi paketissa, mutta silti savotta jatkuu. Puistattaa jo katsella.

http://www.youtube.com/watch?v=zlpcnCsDBeo
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Ruuvihalkoja
Mites toi Isojoenkonehalli ?

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Ruuvihalkoja
Tarttis vanhan särkyneen japan tilalle löytyy uusi halkojentekokone. Siis traktorilla pyöritettävä ruuvihalkoja ei mikään klapikone. Kuka tekee näitä ja mikä kone kestävä ja turvallinen?

Yhdyn Wejjoon, siis mielipiteessäni. Näistä ei saa turvallista muulla kuin leikkaamalla booriakselin poikki. Yhden kerran on pyörähtänyt pölkky ranteille niin että kummasti alkoi sinertämään ihon alla ja sen jälkeen oon tätä konetta vältellyt. 

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Ruuvihalkoja
Nettikoneessa näkyy olevan yksi käytetty halkokierukka.

Kuolinpesä myy... ;D ;D

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Ruuvihalkoja
Kattokaas Ameriikan poikien meininkiä, käsi jo valmiiksi paketissa, mutta silti savotta jatkuu. Puistattaa jo katsella.

http://www.youtube.com/watch?v=zlpcnCsDBeo
Joka miehellä asialliset kuulosuojaimet.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

realisti

  • Vieras
Vs: Ruuvihalkoja
mulla olis hyväkuntoinen hakki-pilke halkoruuvi 90-luvun lopulta. Itse siirryin 2000-luvulle ja ostin hydrauli halkaisijan. Laita yv:tä jos kiinnostaa. Noita ei enään taida uutena saadakaan.

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Ruuvihalkoja

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ruuvihalkoja
Ehkä kannattaisi jo siirtyä 2000-luvulle ja ostaa hydraulihalkoja.
  Miks siirtysin kehityksessä taakseppäin ??? Mulla ei ole aikaa nysvätä noiden hydraulihärvelieden kanssa. 8) 8)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ruuvihalkoja
Miten sää perustelet sen, että ruuvi on parempi. Itse käytin toistakymmentä vuotta ruuvihalkaisijaa. Oli se omalla tavallaan kätevä isojen puiden kanssa, kun ei tarvinnut nostella niitä pedille. Toisaalta puut ei välttämättä menneet halki eli sai repiä erilleen. Hydraulihalkoja halkoo puut aina varmasti erilleen. Myös työnjälki on siisti. En oikeastaan keksi muuta moitetta, kuin aavistuksen hidas.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ruuvihalkoja
Miten sää perustelet sen, että ruuvi on parempi. Itse käytin toistakymmentä vuotta ruuvihalkaisijaa. Oli se omalla tavallaan kätevä isojen puiden kanssa, kun ei tarvinnut nostella niitä pedille. Toisaalta puut ei välttämättä menneet halki eli sai repiä erilleen. Hydraulihalkoja halkoo puut aina varmasti erilleen. Myös työnjälki on siisti. En oikeastaan keksi muuta moitetta, kuin aavistuksen hidas.
Itsehän sen jo sanoit paitsi että tuhottomen hidas ja todella hankala ja raskas käyttää varsinkin jos isoja pöllejä. Puun halkominen ruuvilla kivaa hydraulihärpäkkeellä hidasta ja vastenmielistä.