Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teille ehdotettu viitemäärä  (Luettu 5928 kertaa)

2009pors

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Teille ehdotettu viitemäärä
Voi perk. taas nyplättiin 30 % pois sikojen todellisesta viitemäärästä ja samalla palkasta. Kyllä alkaa miettiminen kuinka taaplataan eteenpäin. Montako emakkoa pitää olla / ha jotta pysyy kotieläintilana (C1).

ex-possufarmari

  • Vieras
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Voi perk. taas nyplättiin 30 % pois sikojen todellisesta viitemäärästä ja samalla palkasta. Kyllä alkaa miettiminen kuinka taaplataan eteenpäin. Montako emakkoa pitää olla / ha jotta pysyy kotieläintilana (C1).
Samanverran oli mulla nipistetty pois todellisesta viitemäärästä, selvät sikamäärät pitäis olla mistä viitemäärä lasketaan mutta mistä syystä viitemäärä ei ole sitä mitä pitäis, tietääkö kukaa syytä miksi näin?

2009pors

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Tässä kustiin silmään taas kerran oikein kunnolla. Tarkka alennus on -27 %. Missään ei ole ollut mainintaa kun alettiin puhua sianlihantuotannon irrottamista tuotannosta jotta korvaus tulee 2007 MAKSETUN eläinyksikkö määrän mukaan. Minä ainakin olin hyvässä uskossa jotta korvaus tulee TODELLISTEN eläinyksiköiden perusteellla.

ex-possufarmari

  • Vieras
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Missään ei ole ollut mainintaa kun alettiin puhua sianlihantuotannon irrottamista tuotannosta jotta korvaus tulee 2007 MAKSETUN eläinyksikkö määrän mukaan. Minä ainakin olin hyvässä uskossa jotta korvaus tulee TODELLISTEN eläinyksiköiden perusteellla.
Itte oon kyllä tuon lukenut kaikista kirjoituksista mitä niitä nyt on julkisuudessa ollut, irrotettu ja muutoskorvaus maksetaa juurikin 2007 eläimistä lasketun viitemäärän mukaa mutta juuri tästä 2007 määrästä on jostain syystä leikattu 30% pois, syytä kukaan ei ole ilmoittanut miksi.

Patalaiska mtk herätys kerro kerro kuvastin miksi näin.
Tiedättekö muuten miksi nämä herrat hymyilee ukonilmalla?

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Missään ei ole ollut mainintaa kun alettiin puhua sianlihantuotannon irrottamista tuotannosta jotta korvaus tulee 2007 MAKSETUN eläinyksikkö määrän mukaan. Minä ainakin olin hyvässä uskossa jotta korvaus tulee TODELLISTEN eläinyksiköiden perusteellla.
Itte oon kyllä tuon lukenut kaikista kirjoituksista mitä niitä nyt on julkisuudessa ollut, irrotettu ja muutoskorvaus maksetaa juurikin 2007 eläimistä lasketun viitemäärän mukaa mutta juuri tästä 2007 määrästä on jostain syystä leikattu 30% pois, syytä kukaan ei ole ilmoittanut miksi.

Patalaiska mtk herätys kerro kerro kuvastin miksi näin.
Tiedättekö muuten miksi nämä herrat hymyilee ukonilmalla?

Mulla ei ole mitään leikattu, vaan yksikkömäärä vastaa tarkalleen sitä sikamäärää, jonka myin teuraaksi vuonna 2007.

MaaJussi77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 349
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Väärinymmärrys? Papereissa oleva eläinyksikkömäärä on eri kuin emakkomäärä. Yksi emakko = 0.7 eläinyksikköä. Jos on 100 emakkoa niin paperissa on että viitemäärä on 70 eläinyksikköä. Tämä kerroin vastaa kiusallisen lähelle tuota että on otettu 30% pois? Eli mahtaisiko olla kyse tästä?

ex-possufarmari

  • Vieras
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Väärinymmärrys? Papereissa oleva eläinyksikkömäärä on eri kuin emakkomäärä. Yksi emakko = 0.7 eläinyksikköä. Jos on 100 emakkoa niin paperissa on että viitemäärä on 70 eläinyksikköä. Tämä kerroin vastaa kiusallisen lähelle tuota että on otettu 30% pois? Eli mahtaisiko olla kyse tästä?

Ei ole väärin ymmärretty oikeilla kertoimilla ainakin itse olen viitemäärän laskenut.
1 emo = 0.7 ey
13 lihasikaa = 1 ey

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1177
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2008/20080211

Tuolta näkyy että v. 2007 eläinyksikkökerroin C1-alueen yksimahaisilla on 0,73.

Todellinen eläinmäärä siis kerrotaan 0,73:lla niin saadaan eläinmäärä josta tukea on maksettu. (Tämä on mielestäni selostettu aika huonosti oppaassa)

Sitten tätä lukua leikataan/korotetaan vielä viitemäärälomakkeiden mukana tulleen oppaan sivulta 4 löytyvän taulukon mukaisella kertoimella...  vai olenko ihan hakoteillä  ???


"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

ex-possufarmari

  • Vieras
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2008/20080211

Tuolta näkyy että v. 2007 eläinyksikkökerroin C1-alueen yksimahaisilla on 0,73.

Todellinen eläinmäärä siis kerrotaan 0,73:lla niin saadaan eläinmäärä josta tukea on maksettu. (Tämä on mielestäni selostettu aika huonosti oppaassa)

Sitten tätä lukua leikataan/korotetaan vielä viitemäärälomakkeiden mukana tulleen oppaan sivulta 4 löytyvän taulukon mukaisella kertoimella...  vai olenko ihan hakoteillä  ???
Et ole hakoteillä itte taidan olla, mutta samalla 4 sivulla tekstiä

"Tukialueella C sika- ja siipikarjatalouden tuotannosta irrotetun tuen ja rakennemuutoskorvauksen tilakohtaisten viitemäärien yhteismäärä voi olla enintään 139200 eläinyksikköä. Jos vahvistettavaksi tuleva eläinyksikköjen yhteismäärä ylittää edellä mainitun enimmäismäärän, eläin- ja tukialuekohtaisia muuntokertoimia pienenetään."
Tuossa se syy varmaan onkin miksi viitemäärää on pienennetty eli liikaa sikoja täällä C-alueella, perke.een sikaparoonit.


2009pors

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Ex-possufarmari kertoi asiani oikein.
Mielestäni ylituotantotilanteen c-alueella (vuosina 2004-2006 rakennetut ?) ovat aiheuttaneet nämä uudet teurastamoiden sponsoroimat isot yksiköt joille on vielä maksettu lihasta/porsaista ihan omaa korotettua hintaa.

poronpurija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: Teille ehdotettu viitemäärä
Noin se menee. Itselläni yksikkömäärä oli tasan 2007 viitemäärä ja sillä röhkitään eteenpäin.