Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
[/quote]
Hyvin paljon samantapaista toteutusta kuin Deutzin TTV:ssä.
Yhdellä napin painalluksella ajotavasta toiseen ym.
Samoin nämä mekaanisten vetoalueiden osuudet. Tosin CVX:n laatikko mahtaa olla muuten edistyksellisempi.
Yksi mukava ominaisuus TTV:ssä on tuo automaattinen ajotavan vaihto voa-kytkentäpainikkeen yhteydessä. Samoin on mahdollista asettaa automaattinen kierroslukumuistin käyttöönotto ulosottoa käytettäessä.
Yllättävän paljon löytyy ominaisuuksia ilman mitään "commandcenttereitä" tuosta Deutzista.
Käytön helppoudesta kertoo paljon se että minäkin olen aivan kohtuudella oppinut käyttämään sitä.
--CVX:ssä ei tartte painaa mitään nappia ajotavan vaihdossa.Jos on lähtenyt kahvalla liikkeelle niin kahva taakse ja kaasupolkimesta tulee nopeuspoljin.Jos taas lähtee liikkeelle suoran kaasupolkimella se on samantien nopeuspoljin.
Niin se on Deutzissakin. Poljinajolta jos on ajo lopetettu edelliskerralla niin seur. kerran käynnistettäessä on asetuksena poljinajo max. nopeudella 10 km/h. Jos kuski saa koneen käyntiin niin liikkeellelähtö ei tuota vaikeuksia. Suunnanvaihtimen vivun siirron lisäksi ei tarvi kuin "kaasua" painaa. Turvallisuustekijä tuo ettei sillä pääse kuin 10 km/h heti startin jälkeen. Nopeusalueen kasvattaminen on yhtä helppoa. Yksi tönäisy monitoimikahvasta eteen, max. nopeus nousee 20 km/h, toinen tönäisy, max. nopeus nousee 50km/h. Automatiikka hoitaa välityssuhteen ja moottorin kierrosluvun balanssiin kuormituksen mukaan. "Kaasu"polkimella vain säädellään nopeutta. Eikös tämä paljon intohimoisia tunteita herättänyt ominaisuus ole Fentissä TMS-nimellä? Ei paljon helpompaa voi olla traktorilla ajo.
Kokonaisuutena CVX on varmaankin parempi kone kuin Deutzi. Se mustien nappuloiden määrä siinä Casessa vähän epäilyttää kun on kerenny tottua tuohon yksinkertaisen miehen yksinkertaiseen värikoodauslogiikkaan eri toimintojen suhteen. No ei se sentään Casessa kuitenkaan niin sekavan oloinen ole kuin Valtrassa. --CVX laatikko on aika lailla erilainen kuin edelliset sikäli,että siinä hallitaan kahdella monilevykytkimellä suorakytkentäsysteemiä.Ts.automatiikka ennustaa vaihdealueen muutoksen ja esivalitsee alueen ja tarpeen tullen alue vaihtuu...
--suunnanvaihtokin tapahtuu noilla kytkimillä+kahdella pakalla
Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....
[/quote]