Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eksoottiset puut  (Luettu 6861 kertaa)

ralanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Eksoottiset puut
Ostin huvikseni Mustilan tilalta muutaman Douglas -kuusen ja Japanin pihtan taimen. Onko kellään kokeusta ko. lajien istutamisesta? Kiireen takia jäi vähän epäselväksi ostettaessa, millaisessa maassa kasvavat? Metsätilani on Orimattilassa.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Eksoottiset puut
Ostin huvikseni Mustilan tilalta muutaman Douglas -kuusen ja Japanin pihtan taimen. Onko kellään kokeusta ko. lajien istutamisesta? Kiireen takia jäi vähän epäselväksi ostettaessa, millaisessa maassa kasvavat? Metsätilani on Orimattilassa.

 Vastaukset löytyy tästä:

http://www.puuproffa.fi/arkisto/puulajit.php

ralanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Eksoottiset puut
Kiitos tästä :D

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Eksoottiset puut
Ostin huvikseni Mustilan tilalta muutaman Douglas -kuusen ja Japanin pihtan taimen. Onko kellään kokeusta ko. lajien istutamisesta? Kiireen takia jäi vähän epäselväksi ostettaessa, millaisessa maassa kasvavat? Metsätilani on Orimattilassa.

Hieman kokemusta on noista. Douglaskuusi kasvaa suunnilleen samassa ympäristössä, kuin tavallinen kuusi. Ei siinä juuri eroa ole. Douglaskuusi on pidempi neulasinen ja nopeampikasvuinen. Tukkipuuprosentti on pienempi. Japanin pihta onkin sitten aika lailla vaikeampi tapaus. Tahtoo talvi tappaa. Maalajista voisi sanoa, että on kuivan maan kasvi. Siis kuivaan ja suojaisaan paikkaan. Sellainen mihin ei niin aurinko paista, mutta ei hallakaan pane. Nämä siis omakohtaisia kokemuksia ja luettua. Ei perustu tietoon. Molempia kasvaa kyllä.  :)

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Vs: Eksoottiset puut
Douglaskuusi on hyvä teatterilavastepuu. Sen neulaset on pehmeitä ja ei tee kipeetä kun sukkasilla hyppii lavalla.Isona tekee usein 3-4 latvaa. Joulukuusi ainesta mut mulla kasvaa hitaasti.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Eroottiset puut
Douglaskuusi on hyvä teatterilavastepuu. Sen neulaset on pehmeitä ja ei tee kipeetä kun sukkasilla hyppii lavalla.Isona tekee usein 3-4 latvaa. Joulukuusi ainesta mut mulla kasvaa hitaasti.

 Tammi on eroottinen puu. Siitä kun leikkaa sopivan kokoisia oksi poikki, niin muodostuu tosi kivoja muodostelia runkoon pihan somistukseksi ;D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Eroottiset puut
Douglaskuusi on hyvä teatterilavastepuu. Sen neulaset on pehmeitä ja ei tee kipeetä kun sukkasilla hyppii lavalla.Isona tekee usein 3-4 latvaa. Joulukuusi ainesta mut mulla kasvaa hitaasti.

 Tammi on eroottinen puu. Siitä kun leikkaa sopivan kokoisia oksi poikki, niin muodostuu tosi kivoja muodostelia runkoon pihan somistukseksi ;D

Vai oksan koloihin sitä Sepen täytyy nykyisin tyytyä. :D :D :D

   Olenko sanonut että mulla on. Pois se minusta. Kepulaanen puistotoimiston väki tekee niin ;D