Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ihmetys uudessa traktorin rekisteröintitodistuksessa  (Luettu 8858 kertaa)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019

jotenkin hassua, miten trakvaattorien markkinoinnissa edelleen korostetaan nostolaitteen suurta tehoa...

kymppitonnin molemmin puolin mennään, vaikka rakenteellinen kokonaispaino tulee vastaan jo muutamassa tonnissa...

Mutta harva härveli jota nostolaitteella nostellaan, painaa sitä kymppitonnia vaikka nostolaitteelta sen verran voimaa tarvittiskin..  ;D

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.

Nää uudet akselit joissa rasvanippa on ristikon päässä on helppo rasvata, myös laajakulmaakselissa kaikki on kerralla linjassa. Myös putkelle on oma nippa, rasvaus väli ristikolla 50 h muttakun on helppo rasvata tulee päivittäin tyrkättyä vähän  ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.

Niissähän reiät sitä varten... ;D Tosi asiassa ainoastaan laajakulmanivelakseli on helppo rasvata.

Jep,jaa jää hiukan vielä muoviakin sen reiän ympärille kun hiukan puukolla suurentaa ;D
Paalainakselin takapäästä vetääsin kunnollisen kaistaleen pois. Nyt viittii rasvata senkin kunnolla ja riittävän usein.
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Paalainakselin takapäästä vetääsin kunnollisen kaistaleen pois. Nyt viittii rasvata senkin kunnolla ja riittävän usein.

Eipä se takapään rasvaaminen niin nuukaa olekaan, se ei kumminkaan joudu niin suurelle murrolle. Aina tuloo kyllä rasvattua molemmat päät, mutta takapää on yleensä aina ok.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Paalainakselin takapäästä vetääsin kunnollisen kaistaleen pois. Nyt viittii rasvata senkin kunnolla ja riittävän usein.

Eipä se takapään rasvaaminen niin nuukaa olekaan, se ei kumminkaan joudu niin suurelle murrolle. Aina tuloo kyllä rasvattua molemmat päät, mutta takapää on yleensä aina ok.

Ei jourukkaa, mutta hyvä sekin on silti ajoittain rasvata. Helpompaa ja halvempaa kuin ruveta kesken paalauspäivän nivelristikon neulalaakereita vaihtamaan tms. Kuitenkin sieltä 112kW tarjotaan paalaimelle, vaikkei se aina ymmärräkkää, mitä kaikkea niillä kilowateilla vois tehdä.
tethering holes to their concave windings