Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kopoti.kop - 21.12.07 - klo:18:28
-
Nyt sit ei saakkaa enää uudella traktorilla vetää muutku 3000 kilon kuormattua jarrutonta perävaunua... siis uudessa rekisteröintitodistukses niin lukee kun kyseessä maataloustraktori jonka omamassa 4050 kg ja kok.massa 8000 kg...
-
Mitä vitt*a.... :o
-
Nyt sit ei saakkaa enää uudella traktorilla vetää muutku 3000 kilon kuormattua jarrutonta perävaunua... siis uudessa rekisteröintitodistukses niin lukee kun kyseessä maataloustraktori jonka omamassa 4050 kg ja kok.massa 8000 kg...
Niin puhutaanko siinä koukkupainosta vai kokonaismassasta....
-
Nyt sit ei saakkaa enää uudella traktorilla vetää muutku 3000 kilon kuormattua jarrutonta perävaunua... siis uudessa rekisteröintitodistukses niin lukee kun kyseessä maataloustraktori jonka omamassa 4050 kg ja kok.massa 8000 kg...
Niin puhutaanko siinä koukkupainosta vai kokonaismassasta....
Siis .... perävaunumassa jarruitta... sen enempää nyt ei tietoo... :'(
-
Nyt sit ei saakkaa enää uudella traktorilla vetää muutku 3000 kilon kuormattua jarrutonta perävaunua... siis uudessa rekisteröintitodistukses niin lukee kun kyseessä maataloustraktori jonka omamassa 4050 kg ja kok.massa 8000 kg...
Kyllä tuo pitää paikkansa.Valitettavasti.
-
Mitä vitt*a.... :o
Lapussa mikä mulla on,tullut 15.12.07 lukee Ajoneuvon omamassa 4130 kg ja tieliikenteessä sallittu ajoneuvon SUURIN kokonaismassa 9320 kg ja sit on etuakselipaino 3880 ja takaakselille 5440 kg suurin sallittu akselimassa.
Ei siinä mitään perävaunun painosta sanota.
Eli traktoriin painoa lisää tuo 5000 kg niin saapi repiä jo melkoista peräkärryä ja jos vielä sattuu olemaan jarrut vaunussa niin VOT.
kohdat 0.1 ja 0.2 on tyhjät joissa olisi maininta perävaunun painosta.
-
Liekkö kyseessä "uitettu" traktori?
Tuo 3000 kg jarrutonta massaa viittaisi erääseen eu-direktiiviin.
Sen mukaanhan pitäisi olla jarrut mm. hinattavissa kylvökoneissa jossa kokonaismassa yli tuon 3000 kg.
Saa nähdä milloin tulee voimaan "itsenäisessä" Suomessa? :-\
-
Tuo paino tulee juuri tuosta direktiivista, ja siitä missa maassa kone on tyypitetty. Siinnahan muutos rekisteriotteen ja todistuksen valilla on, etta uuteen tulee ne muualla hyvaksyttavat tiedot jotka aikaisemmin sovitettiin suomen poikkeuksiin. Vai tuliko se toi direktiivi nyt suomessakin uusiin koneisiin, meilla on kaikki tuolla yhteisomaissa olevat koneet noilla painoilla. Kaikki hinattavat laitteet ovat jarrullisia ja paineilmalla tottakai, kun se on tuo irtoomis direktiivi myos. Se on kylla huvittavaa etta 15t nupin perassa 4t tyokoneessa taytyy olla jarrut.
-
Tuo paino tulee juuri tuosta direktiivista, ja siitä missa maassa kone on tyypitetty. Siinnahan muutos rekisteriotteen ja todistuksen valilla on, etta uuteen tulee ne muualla hyvaksyttavat tiedot jotka aikaisemmin sovitettiin suomen poikkeuksiin. Vai tuliko se toi direktiivi nyt suomessakin uusiin koneisiin, meilla on kaikki tuolla yhteisomaissa olevat koneet noilla painoilla. Kaikki hinattavat laitteet ovat jarrullisia ja paineilmalla tottakai, kun se on tuo irtoomis direktiivi myos. Se on kylla huvittavaa etta 15t nupin perassa 4t tyokoneessa taytyy olla jarrut.
ei turvallisuus tekijöiden ole tarkoitus olla huvittavia..
-
ei turvallisuus tekijöiden ole tarkoitus olla huvittavia..
Niin se vain monesti on, että nivelakseleista otetaan suojia pois, kun ovat muuten niin hankalia kytkeä yms. ::)
-
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.
-
Nyt sit ei saakkaa enää uudella traktorilla vetää muutku 3000 kilon kuormattua jarrutonta perävaunua... siis uudessa rekisteröintitodistukses niin lukee kun kyseessä maataloustraktori jonka omamassa 4050 kg ja kok.massa 8000 kg...
jotenkin hassua, miten trakvaattorien markkinoinnissa edelleen korostetaan nostolaitteen suurta tehoa...
kymppitonnin molemmin puolin mennään, vaikka rakenteellinen kokonaispaino tulee vastaan jo muutamassa tonnissa...
-
Nyt sit ei saakkaa enää uudella traktorilla vetää muutku 3000 kilon kuormattua jarrutonta perävaunua... siis uudessa rekisteröintitodistukses niin lukee kun kyseessä maataloustraktori jonka omamassa 4050 kg ja kok.massa 8000 kg...
jotenkin hassua, miten trakvaattorien markkinoinnissa edelleen korostetaan nostolaitteen suurta tehoa...
kymppitonnin molemmin puolin mennään, vaikka rakenteellinen kokonaispaino tulee vastaan jo muutamassa tonnissa...
Sama se minuun pätee. Jutut on kovempia kuin äijän edellytykset antaa periksi.
-
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.
Niissähän reiät sitä varten... ;D Tosi asiassa ainoastaan laajakulmanivelakseli on helppo rasvata.
-
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.
Niissähän reiät sitä varten... ;D Tosi asiassa ainoastaan laajakulmanivelakseli on helppo rasvata.
Jep,jaa jää hiukan vielä muoviakin sen reiän ympärille kun hiukan puukolla suurentaa ;D
-
jotenkin hassua, miten trakvaattorien markkinoinnissa edelleen korostetaan nostolaitteen suurta tehoa...
kymppitonnin molemmin puolin mennään, vaikka rakenteellinen kokonaispaino tulee vastaan jo muutamassa tonnissa...
Mutta harva härveli jota nostolaitteella nostellaan, painaa sitä kymppitonnia vaikka nostolaitteelta sen verran voimaa tarvittiskin.. ;D
-
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.
Nää uudet akselit joissa rasvanippa on ristikon päässä on helppo rasvata, myös laajakulmaakselissa kaikki on kerralla linjassa. Myös putkelle on oma nippa, rasvaus väli ristikolla 50 h muttakun on helppo rasvata tulee päivittäin tyrkättyä vähän ;)
-
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.
Niissähän reiät sitä varten... ;D Tosi asiassa ainoastaan laajakulmanivelakseli on helppo rasvata.
Jep,jaa jää hiukan vielä muoviakin sen reiän ympärille kun hiukan puukolla suurentaa ;D
Paalainakselin takapäästä vetääsin kunnollisen kaistaleen pois. Nyt viittii rasvata senkin kunnolla ja riittävän usein.
-
Paalainakselin takapäästä vetääsin kunnollisen kaistaleen pois. Nyt viittii rasvata senkin kunnolla ja riittävän usein.
Eipä se takapään rasvaaminen niin nuukaa olekaan, se ei kumminkaan joudu niin suurelle murrolle. Aina tuloo kyllä rasvattua molemmat päät, mutta takapää on yleensä aina ok.
-
Paalainakselin takapäästä vetääsin kunnollisen kaistaleen pois. Nyt viittii rasvata senkin kunnolla ja riittävän usein.
Eipä se takapään rasvaaminen niin nuukaa olekaan, se ei kumminkaan joudu niin suurelle murrolle. Aina tuloo kyllä rasvattua molemmat päät, mutta takapää on yleensä aina ok.
Ei jourukkaa, mutta hyvä sekin on silti ajoittain rasvata. Helpompaa ja halvempaa kuin ruveta kesken paalauspäivän nivelristikon neulalaakereita vaihtamaan tms. Kuitenkin sieltä 112kW tarjotaan paalaimelle, vaikkei se aina ymmärräkkää, mitä kaikkea niillä kilowateilla vois tehdä.