Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Am 243 cv Krone  (Luettu 11898 kertaa)

Verku

Vs: Am 243 cv Krone
243CV:nn ja sen 280:n perusvika (kuten monen muunkin nostolaitekoneen) on, että sen koneen koko paino on käytännössä yhden nostovarren päällä.

Jos on pikakourat niin vähintään jeesusteipillä pitää varmistaa ne ettei vaan pääse aukeamaan, näitä on nimittäin tapahtunut, eikä oo mistään veturin merkistä kiinni.

Osalla oon nähnyt jopa ketjuvarmistuksia kun on ensin otettu oppia kantapään kautta.... ::)
Kypsä tapaus

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Am 243 cv Krone
243CV:nn ja sen 280:n perusvika (kuten monen muunkin nostolaitekoneen) on, että sen koneen koko paino on käytännössä yhden nostovarren päällä.

Jos on pikakourat niin vähintään jeesusteipillä pitää varmistaa ne ettei vaan pääse aukeamaan, näitä on nimittäin tapahtunut, eikä oo mistään veturin merkistä kiinni.

Osalla oon nähnyt jopa ketjuvarmistuksia kun on ensin otettu oppia kantapään kautta.... ::)

 Ainaskin hinattavan ronen ohjekirjassa on kuva kun valtterin kouran läpi on tyrkätty varmistussokka.

Verku

Vs: Am 243 cv Krone
243CV:nn ja sen 280:n perusvika (kuten monen muunkin nostolaitekoneen) on, että sen koneen koko paino on käytännössä yhden nostovarren päällä.

Jos on pikakourat niin vähintään jeesusteipillä pitää varmistaa ne ettei vaan pääse aukeamaan, näitä on nimittäin tapahtunut, eikä oo mistään veturin merkistä kiinni.

Osalla oon nähnyt jopa ketjuvarmistuksia kun on ensin otettu oppia kantapään kautta.... ::)

 Ainaskin hinattavan ronen ohjekirjassa on kuva kun valtterin kouran läpi on tyrkätty varmistussokka.

Varmistussokka. ???

 ;D
Kypsä tapaus

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Am 243 cv Krone
243CV:nn ja sen 280:n perusvika (kuten monen muunkin nostolaitekoneen) on, että sen koneen koko paino on käytännössä yhden nostovarren päällä.

Jos on pikakourat niin vähintään jeesusteipillä pitää varmistaa ne ettei vaan pääse aukeamaan, näitä on nimittäin tapahtunut, eikä oo mistään veturin merkistä kiinni.

Osalla oon nähnyt jopa ketjuvarmistuksia kun on ensin otettu oppia kantapään kautta.... ::)

 Ainaskin hinattavan ronen ohjekirjassa on kuva kun valtterin kouran läpi on tyrkätty varmistussokka.

Varmistussokka. ???

 ;D

 No, tuota, tarkentaen, valtterin kouran läpi menee 10mm reikä, siihen voep laittaa lukitukseksi pultin/yms. niin jopa pyssyy pallo kourassa, vaikka vähän murska toista laitaa keventäis...eikä tarvii ketjuja viritellä...lukeminen kannattaa aina, kuten entinen kansanedustaja sanoo.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Am 243 cv Krone
onnistunut murskain väljistämään nostovarsien synkronoinnin

***Mitä tuo synkronointi tarkoittaa?

Sitä mekaanista akselia joka toimii nostovarsia yhdistävänä akselina repun päällä. Eli mikä kätännössä pakottaa nostovarret toimimaan synkronissa eli samaan aikaan ja samalla nopeudella.

Massikoissa nähnyt monta kertaa korjatun poraamalla booreihin pultti :)

Olekkö sää oikeasti suomenkielinen?  ???


Frentinperäisissä massikoissa on riittävän vahvat nostolaitteet.

Viimeksi muokattu: 30.04.11 - klo:20:28 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5329
Vs: Am 243 cv Krone
Jos on pikakourat niin vähintään jeesusteipillä pitää varmistaa ne ettei vaan pääse aukeamaan, näitä on nimittäin tapahtunut, eikä oo mistään veturin merkistä kiinni.
Valitettavasti kokemusta on, tästäkin. Siksi - nyt kun kaksi suunnilleen tasapäistä konetta pihassa - niittokoneeksi onkin valikoitunut se, jossa on ne muuten niin hankalat perinteiset silmät vetovarsien päässä.

Sen painonjakauman (toisen vetovarren) jatkeena on myös se, että koko traktori pyörii sen toisen takapyörän päällä. Ei sekään sadekesänä oikein kiva ominaisuus multamailla.

Petri

Verku

Vs: Am 243 cv Krone
Joo.

Hinattava on toiselta planeetalta.
Kypsä tapaus

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Am 243 cv Krone
joo ja tuossa kronessa on myös se huonopuoli että teräpalkin kiinnitys on ns. vanhanaikainen eli kuten niittokoneessa toisesta päästä eikä keskikiinnitteinen niinkuin lähes kaikissa muissa merkeissö on. Tämän seurauksena teräpalkin kevennys ei ole niin hyvä kuin keskikiinnitteisessä joten on arka kiville ja samana keväänä kylvetyissä kyntää maatakin paikoitellen... :(

Verku

Vs: Am 243 cv Krone
No, onhan se mallikin about 15v vanha niin mitä voi odottaa. :D
Kypsä tapaus