Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kovapaalain  (Luettu 36757 kertaa)

loulap

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: kovapaalain
Klapikasa. ny olis koko mf 14 paalain myynnissä varaosiksi. Noukkija rikki mut siitä taaksepäin ehjä kone,
mitä maksaisit.

rns

  • Vieras
Vs: kovapaalain
....
Onko kellään muulla käytössä Niperen tai jonkun muun valmistamaa suolasirotinta pikkupaalaimessa? Tohon se on joskus 90-luvun alussa kiinnitetty noukkimen päälle joka annostelee suolan suoraan paalin sisään.
Claasi oli joskus aikaa sitten tilalla paalaimena, mutta tollanen Nipere pöttö pyörii vielä nurkissa. Ottaa virran perävaunupistokkeesta eikä ole koskaan otettu käyttöön.

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: kovapaalain
Meiltäkin löytyy MF 120 tai 140..en nyt muista..siitä hajos jotain, ehkä solmijaan liittyvää, kun olin reissuillani. Laite on muuten aika priimakuntonen, katon alla pidetty ja öljytty. Vikaa en tiedä kun ei ole keltä kysyä enää, itte ei ehdi tutkiin. Tuo lähtee meiltä aika edukkaasti, ei ehkä paha rasti korjata jos tuntee MF:n sielunelämän.

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2622
Vs: kovapaalain
Mitä eroa on Claasin pikkupaalainmalleilla Markant 40 ja 41? Entä 50 ja 51??

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: kovapaalain
Meillä isäukko osti v.1991 uuden Rivierre Kasaliksen,kone on kuin uusi kun on mulla tuo Claasi 62:n.Sen pikkupaalarin kausi jäi muutamaan vuoteen.Kyllä ne aika verkkaan pikkupaalaajat karhetta syö,päisteissä on vaara ajaa paalien päälle kun ei viitsisi hyppiä ulos,noukkimen puolelle ei voi kääntyä paljoa..Toisaalta niitä pieniä paaleja on helppo myydä ja varastaa ladoista...
Ne solmijat pitää olla hyvin huollettu ja neulat suorat ja jotkut mädännytti paalaajansa pitämällä ulkona heinää sisällä talven yli.

realisti

  • Vieras
Vs: kovapaalain
eli jos jollain noita pikkupaalareita pyörii nurkissa, tiedän niille kanavan Latviaan. Tuttava Latviasta ostaa koko ajan kaikenlaista vanhaa maatalouskonetta suomesta, ja paalaimetkin kelpaa. Tosin kuten jokainen arvaa, hinta ei ole päätä huimaava.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: kovapaalain
 Mulla on edelleen 2 kpl JD-349 paalaimia, toinen pääasiassa paikalliskäytössä ja toinen seisoo varastorasvoissaan ladossa käyttämättömänä. Jossain vaiheessa jos tästä käytössä olevasta aika jättää, niin otan melkein iskemättömän käyttöön ja nykyinen jää varaosiksi. Luulen pärjääväni noilla n. 30 vuotta eteenpäin.  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: kovapaalain
Meillä on jossain JD 330 -kovapaalain. Mun muistaakseni sillä on paalattu jotain 40 000 paalia, ainostaan neulojen hahlot ovat venyneet, sisalilanka nääs kulutti niitä joskus 80-luvulla.

Ja paalattiin sillä vissiin nytkin heppaheinää serkkulassa   ???

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: kovapaalain
Meillä on jossain JD 330 -kovapaalain. Mun muistaakseni sillä on paalattu jotain 40 000 paalia, ainostaan neulojen hahlot ovat venyneet, sisalilanka nääs kulutti niitä joskus 80-luvulla.

Ja paalattiin sillä vissiin nytkin heppaheinää serkkulassa   ???

Meillä oli vuoden -74 Claas 50 paalain ja joskus laskeskeltiin , että sillä on varmuudella paalattu yli 100 000 paalia. "Yhteisonmistajuuden" päätteeksi se jäi naapurille joskus 15v sitten käyntikuntoisena mutta toimettomana. Siitälähtien seisonut samat ilmat renkaissa samoilla renkaantiloilla. Uskoisin, että vois olla "myynnissä" jos joku tarttis  8) 

Red Bull

  • Vieras
Vs: kovapaalain
eli jos jollain noita pikkupaalareita pyörii nurkissa, tiedän niille kanavan Latviaan. Tuttava Latviasta ostaa koko ajan kaikenlaista vanhaa maatalouskonetta suomesta, ja paalaimetkin kelpaa. Tosin kuten jokainen arvaa, hinta ei ole päätä huimaava.

Ei sinne tarvittais 250 RC Claassia? Tai johonkin,  kun on yhdistelmäkones kiikarissa.  ::)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: kovapaalain
Tai 220 welgeriä?

realisti

  • Vieras
Vs: kovapaalain
Kyllä ne pojat pyöröpaalaimiakin ostaa. Kunnosta ei herkästi napise, mutta hinta on oltava järkevä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: kovapaalain
Mulla kans jemmassa aikoinaan talon paras urakointikone, Welgerin AP40 vuodelta noin  -80.Paalaaminen maksoi markan paali, ja paaleja tuli tunnissa melkoinen läjä, päivässä paukutti monen talon heinät... Itselle toki paaliradan kanssa ;D

Pikkupaaleja oli käytössä vielä muutama vuosi sitten, milloin lie paalattuja. Katetun rehusiilon päällä hyvänä painona/ rehun sulana pitäjänä. Oli se ilo, kun siitä pinosta pääsi eroon lopullisesti ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: kovapaalain
Miten, onko kellään "pikkupaalainta" Agronic Minicombia käytössä?
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: kovapaalain
Mulla kans jemmassa aikoinaan talon paras urakointikone, Welgerin AP40 vuodelta noin  -80.Paalaaminen maksoi markan paali, ja paaleja tuli tunnissa melkoinen läjä, päivässä paukutti monen talon heinät... Itselle toki paaliradan kanssa ;D

Pikkupaaleja oli käytössä vielä muutama vuosi sitten, milloin lie paalattuja. Katetun rehusiilon päällä hyvänä painona/ rehun sulana pitäjänä. Oli se ilo, kun siitä pinosta pääsi eroon lopullisesti ;D

Ennen sai tosiaan markan paali kun paalasi.Eräs tunnettu toimittaja oli hieman katkera kun runsas puoli päivää ajoa ja 900markkaa velotin siltä.

Paras mitä ikinä olen pikkupaaleja paalannut on 750kpl ja 40 minuuttia meni.Joskus ei saanut 300-400 enempää päivässä kun täytyi keruuporukkaa auttaa koko ajan.