Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 3060E ?  (Luettu 16448 kertaa)

Juba

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1011
  • LOS KANTTURAS
MF 3060E ?
Mieli tekis ostaa kyseinen peli,ajettu noin 4500h,32 lovisella vaihteistolla ja vm on 90!
Niin tuota laittakaas tänne kokemuksianne kyseisestä rattorista (EIKÄ MITÄÄN MUTU TIETOA  PLIIIIIIS!)
AkkuPENSASLEIKKURI😬

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: MF 3060E ?
Mieli tekis ostaa kyseinen peli,ajettu noin 4500h,32 lovisella vaihteistolla ja vm on 90!

Luulin että E-mallit olivat 16-pykäläisellä laatikolla?

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-80-99-hv/Massey-Ferguson-3060-E/11ec40e1-bba1-45ba-86dd-96d2483de555.html

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 3060E ?
Mieli tekis ostaa kyseinen peli,ajettu noin 4500h,32 lovisella vaihteistolla ja vm on 90!
Niin tuota laittakaas tänne kokemuksianne kyseisestä rattorista (EIKÄ MITÄÄN MUTU TIETOA  PLIIIIIIS!)


Kyl mää jättäisin noin vanhan traktorin ostamatta vaikka massikka onkin.
Kui mää ain olen paras?

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: MF 3060E ?
Älä sekaannu missään nimessä, meillä oli muutaman tuhannen tunnin ajan ja yhtään hetkee ei ollu kunnossa. Kansipahvi vaihdettiin useita kertoja, kytkin aivan surkea niin käyttää kuin kestoltaankin. Vaihdelootakaan ei ollut kummoinen.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: MF 3060E ?
Aurata jylttäsin muutaman talven tuollaisella, kätevä käteen, kestossa ei moittimista, oli kylläkin 16+16 askilla, ensimmäine kytkin vaihdettiin noin 7200h kohdalla joten ei sitäkään pysty moittimaan, tosin piti vain ajaa turhia luistattelematta, ei edes sähköt reistannu kun ei viritelty mitää tuplalamppuja.

Kulultansa hieman sellainen laiskansitkeä, mutta kyllä sillä teki kun vauhtiin sai. Voisin ostaa itsellekkin jos siistin löytäisin.

Jotenkin vain tuntuu oudon resuja olevan suurin osa käytetyistä, ettei huonokestoisen maine olisi vain kovakouraisten käyttäjien hankkimaa..

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: MF 3060E ?
Se on sellainen laite jota ei kaikilta merkeiltä löydy tänä päivänäkään.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: MF 3060E ?
Se on sellainen laite jota ei kaikilta merkeiltä löydy tänä päivänäkään.

ja se on pelkästään positiivinen asia. Olis nuokin saanu jäädä tekemättä.
allekirjoittanut

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Vs: MF 3060E ?
Jonkin aikaa seurannu käyttettyjä 3000- sarjalaisia, mutta ei tahdo olla semmosia paapan silmäteriä mil olis ajettu maks. 3000 h ja siistissä kunnossa. Esim. 3075/3085 :o
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

aaknuuti

  • Vieras
Vs: MF 3060E ?
3070E -90, 1.om 5000 h kevyestä työstä. Viljatilan ruiskutustraktori. Hinta on kova mutta kone on aika hyvä. Quicke 660 vm 98 keulalla. Kone on alviton mutta kuormaaja alvillinen.

Viimeksi muokattu: 18.07.09 - klo:22:05 kirjoittanut aaknuuti

Sitting Bull

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: MF 3060E ?
Ajoin kyseisellä E-mallilla n. 7500 h tuntia. 3060 E malli on 16-lovinen. Autotronic 32 vaihteinen. Muita eroja karvalakki E:n ja autotronicin välillä on ajonopeustutkan puuttuminen ja mielestäni jyrkempi ulosoton kytkentä. Hydrauliikka pumpun tuotossakin saattoi olla eroja. Tutkan puuttuminen aiheuttaa sen että E:ssä on katkaisija jota täytyy painaa kun aluevaihdetta vaihdetaan. Katkaisija on sijoitettu alunalkaen ohjauspylvään oikealle puolelle joten aluetta vaihdettaessa pitäisi olla kaksi kättä. Siirsin katkaisijan vasemmalle puolelle ja laitoin niin että sen sai kytkettyä päälle. Tällöin täytyi muistaa että ei vaihtanut aluevaihdetta yli 12 km/h vauhdissa. Lomittajien ja nuorison ajaessa nappi oli käytössä. Ulosoton kytkentä oli niin jyrkkä että traktosi "söi" nivelakseleita niittomurskaimen kanssa. Pienillä kierroksilla kone sammui ja isommilla kierroksilla väänsi haarukat. Sen kanssa oppi pelaamaan niin että "räpyttämällä" katkaisijaa ulosotto lähti pehmeästi. Ehkä sen olisi huoltomies osannut säätää..


3060 oli vähän laiskanpulskea, kun noin 7000 h kohdalla tehtiin pumppuremonttia sanoin diesel korjaamolle että ottaa se irti mikä pumppua säätämällä mahdollista. Tällä kone meni pilalle, moottori alkoi savuttamaan, huohottamaan kuumana ym. Turbottaminen olisi ollut viisaampaa ja jos löytäisi hyvän turbokoneen se kannattaisi ostaa heti. Kokonaisuutena 3000- sarja on aikansa huipputuote, ajomukavuuden ja teknisten ominaisuuksien puolesta. Hyvin pidetty kannattaa ostaa, fiksattua resua ei sillä esim. naapurin 13000 h ajettuun 3070:seenkin tehtiin n. 10000 eurolla remonttia vaikka traktori oli ajokunnossa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 3060E ?
Ajoin kyseisellä E-mallilla n. 7500 h tuntia. 3060 E malli on 16-lovinen. Autotronic 32 vaihteinen. Muita eroja karvalakki E:n ja autotronicin välillä on ajonopeustutkan puuttuminen ja mielestäni jyrkempi ulosoton kytkentä. Hydrauliikka pumpun tuotossakin saattoi olla eroja. Tutkan puuttuminen aiheuttaa sen että E:ssä on katkaisija jota täytyy painaa kun aluevaihdetta vaihdetaan.

Öö... tota...  Ei Autotronicissakaan tutkaa ollut, vasta Datatronicissa. Autotronicissa A/B alueet suunnanvaihtimella, josta se 32 pykälää saatiin. Lisäksi vaihteiston toimintaa valvoi E-malleista puuttuva tietokone. Myös tasauspyörästöjen lukot ja nelivedon valvonta kuului tehtäviin. Kaipa tuon voimanotonkin kytkeytyminen sitten oli sen boksin takana ja puuttuminen aiheutti tuon äkäisemmän kytkennän... Muistaakseni tietokone esti alueen vaihtamisen jänikseltä kilpikonnalle yli 4km/h nopeudessa tjsp.
tethering holes to their concave windings

Sitting Bull

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: MF 3060E ?
Ajoin kyseisellä E-mallilla n. 7500 h tuntia. 3060 E malli on 16-lovinen. Autotronic 32 vaihteinen. Muita eroja karvalakki E:n ja autotronicin välillä on ajonopeustutkan puuttuminen ja mielestäni jyrkempi ulosoton kytkentä. Hydrauliikka pumpun tuotossakin saattoi olla eroja. Tutkan puuttuminen aiheuttaa sen että E:ssä on katkaisija jota täytyy painaa kun aluevaihdetta vaihdetaan.

Öö... tota...  Ei Autotronicissakaan tutkaa ollut, vasta Datatronicissa. Autotronicissa A/B alueet suunnanvaihtimella, josta se 32 pykälää saatiin. Lisäksi vaihteiston toimintaa valvoi E-malleista puuttuva tietokone. Myös tasauspyörästöjen lukot ja nelivedon valvonta kuului tehtäviin. Kaipa tuon voimanotonkin kytkeytyminen sitten oli sen boksin takana ja puuttuminen aiheutti tuon äkäisemmän kytkennän... Muistaakseni tietokone esti alueen vaihtamisen jänikseltä kilpikonnalle yli 4km/h nopeudessa tjsp.



Näin se varmaan meni...aikaa mennyt kymmenkunta vuotta kun massikka oli niin menee datat ja agrot sekaisin.

mah

  • Vieras
Vs: MF 3060E ?
3060 E turbo 89 (vai ysikymppi?) ollut käytössä. Tosi näppärä ja mukava traktori ikäisekseen. On sillä 16/16 vaihteistolla. Suosittelen kaikille!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: MF 3060E ?
Meillä oli ko.laite 95-2004. Kytkin piti laittaa etenkin lumitöitä tehdessä joka vuosi. Lootassakin jotain ongelmia.Moottori pelasi ihan ok.En kaipaa,mutta kyllä sillä noi työt tuli tehtyä.Voimaahan siinä ei ollut kyllä nimeksikään.Vaihdoin 5820 JD:een.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

pavo heskanen

  • Vieras
Vs: MF 3060E ?
......................................
......................................
Massikalla met ajelimma ennen puutavaroo..Rudasjärven   lentokentän takkaa...
ili oikein joutsan kuormaaja semmoinen siimavehje..
ja puolitela vehkehiillä ahmavoaran savotalla..kans oli yksi possoin porukka..

oikein oli lukittava hytti..ja turva kaaret...Massey Herkkusonni niin...
näkkeehän noita erilaisiissa traktori museoissa...ympäri pohojois maita...
 ja moatallousnäyttelyissäki...






















 tuossaki autossa on joskus istuttu...



http://www.helmia.se/bil/begagnade-bilar.asp
; v40   1998...flamröd...liekinpunainen...hmm...kaikilla mausteilla jopa roiskeläpätkin....

Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo:13:51 kirjoittanut pavo heskanen