Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hevonhierakka  (Luettu 184 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75812
hevonhierakka
tuossa kuulin kun hepoheinää viljelevä manas että tais saaha moisen peltoonsa siemenen mukana.   kun aikasemmin on pelloilla ollut vain ihan yksittäisiä kasveja ja nyt kylvetyllä on ihan reilusti.      tosiaan epäili että siemenen mukan tullut ja mainihti että monella muullakin samaa onklemaa,  hankkijan siemenessä..    onko näkyny?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4822
  • Savo savolaisille!
Vs: hevonhierakka
Voihan se toki olla kylvösiemenstäkin peräisin, mutta veikkaisin ennemmin vanhaa siemenpankkia. Hierakan sieman säilyy itämiskykyisenä kymmeniä vuosia, ja viime vuosien kuivat alkukesät suosii hierakan kaltaisia aikaisin herääviä paskaruohoja.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5426
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: hevonhierakka
tuossa kuulin kun hepoheinää viljelevä manas että tais saaha moisen peltoonsa siemenen mukana.   kun aikasemmin on pelloilla ollut vain ihan yksittäisiä kasveja ja nyt kylvetyllä on ihan reilusti.      tosiaan epäili että siemenen mukan tullut ja mainihti että monella muullakin samaa onklemaa,  hankkijan siemenessä..    onko näkyny?

Eikö hierakan siemen ole selkeästi huomattavissa heinänsiemenen joukosta jos niitä enemmälti on joukossa? Sehän ei taida olla mikään olemattoman kokoinen jos oikein muistan.

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2744
Vs: hevonhierakka
Joo tuskin on siementen mukana tullut. On iso. Yhdessä yksilössä on yli 10000 siementä ja säilyvät kymmeniä vuosia.

Naapurikylän isäntä onnistui saamaan betonilattialla hevonhierakan kasvamaan juuripaakustaan, eli sitkeä on.

Poltto taitaa olla ainoa jolla siitä pääsee eroon.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11834
Vs: hevonhierakka
Ja jos Oksan tyylinen ikiheinän viljely on paikkakunnalle tavanomaista, ehkä jopa ilman kasvinsuojelua. Niin ihmettelen vieläkö siellä nurmessa voi olla muutakin kuin moskaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75812
Vs: hevonhierakka
ja LU ..  mistä siä sait pikkupäähän että miulla moinen onkelma??    kun tuon kuulin hankkijan myyjän oven vieressä uottaen vuoroani varaosamyyjälle..  noooo,  täällähän on vain omaksi tehtyä/koettua.   ei sitä nyt laattaa lääpiessä kait muuta elämää voikaan huomata ympäriltä...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11834
Vs: hevonhierakka
Enhän sanonutkaan, että se oli sulla. Mutta jos noi ikiheinät on paikkakunnan tapa, niin en epäile yhtään, jos siellä kasvaa moskaa jos toistakin.