Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorikurottajat  (Luettu 2640 kertaa)

massikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Traktorikurottajat
Onko porukalla kokemusta traktoriksi varustelluista kurottajista (nostolaite, vuo)? Eräs "asiantuntija" ainakin väitti, että niitten ulosotto ei kestä apevaunun pyörittämistä. Ajettavuus pellollakin lienee aika kehno pienen rengaskoon vuoksi.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Traktorikurottajat
Itse olen sellaista haaveillut, vaan ei maailmalta ole sopivaa käytettyä eteen osunut.

Eniten kiinnostaa Mckormikki /landini koska siinä ohjauspulpetti pyörähtää. Kulkee 50. Tehoa vakiona 150 hp.  Merlo olis kakkosvaihtoehto ja viimeinen Faresin. 

Sitten mitä sillä tekee? Korvaa lähinnä jonkun kymppitonnin aputraktorin, itse kurottajahan on ihan ehdoton. Mutta tarkoitan sillä takapään varustuksella. Ajattelen asiaa karjatilan näkökannalta, kuhn 702 rehunteossa ;),  litepumppu/sekoittimen edessä, puutarhajyrsimen käyttö kun oikeat koneet on aikuistentöissä, hiekoitin talvella yms  Mitä rengaskokoon tulee en usko että se on esim 26" tuumaisena ongelma. Taka-akselilla voi pitää jopa valmistajan ohjeen vastaisesti vyörengasta, etuakselilla se ei ole mahdollista kantavuusvaatimusten vuoksi. http://www.mccormick-intl.com/mcCormick/serie_pages/fr/1031/TELE_TRAC.aspx
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Traktorikurottajat
Mites ton McCormikin tilanne nykyään on. Ainakin parilta isännältä olen kuullut, että tilaukset tehtiin heti ensi esittelyn jälkeen ja kauppa purettiin, kun vuodessa ei saaneet toimitettua...? Jo pelkkä kurottaja on niin moni käyttöinen verrattuna ek-traktoriin, että ei nuo perän laitteet sitä varmaan paljoa huononna. Kokemuksia vaan ei taida olla kellään, että miten tuo perä kestää esim. apevaunun pyöritystä.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Mats

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 157
Vs: Traktorikurottajat
Miten se hydrostaattinen voimansiirto mahtaa kestää traktorihommissa? Jos nyt lähtis kurottajalla esim. kyntäämään? :)

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Traktorikurottajat
Eikös Landini ja mc Cormick ole sama kurottaja?