Mistä sää tiedät kenenkin tilit ja mistä toisten rahat tulee. Jos keskityt vaa omaasi ja lopetat naapurin kadehtimisen.
En mä naapuria kadehdi tai ketään muutakaan. Enkä tiedä toisten tilejä. Omaan tekemiseen tässä keskitytäänkin.
Mut mä en myöskään valita kuinka maataloudella menee huonosti. Aina tässä maataloudessa on jollain mennyt huonosti ja jollain hyvin. Nyt on kovasti vallalla ainainen valitus kannattavuudesta. Kannattavuus ei korjaannu ennenkuin rahan kantaminen maatalouteen sen ulkopuolelta lopetetaan. Jos todella pitkälle mennään niin tuetkin tulisi poistaa. Mut sitä tuskin ikinä tulee tapahtumaan. Kauppa osaa kyllä ulosmitata kaiken mitä jyväjemmarit talkoilevat.
Jos kokonaisuutta mietitään niin onko parempi et maataloutta rahoitetaan ulkopuolelta eikä se itse pysty kantamaa omaansa vai et se pyörisi omillaan?
Mut mun puolesta asiasta voidaan lopettaa vääntäminen. Mä olen tätä mieltä ja sä olet toista mieltä. Sun mielipiteen suuntaan tässä ollaan vahvasti menossa jotta maataloudesta tulee täysi harrastus. Mulle se käy mä todennäköisesti ehdin pääsemään eläkkeelle tästä ja selviän vielä kuivin jaloin..