Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr  (Luettu 17092 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Turussa yrmalla on jo yksi uusi DF myynnissä..

-do dii,siitä se sitten Ylivoima alkaa

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Eihän tässä keskustelussa ole kysymys siitä on jonkun valtamerkin kannattajan mielestä järkeä tuoda jotain tänne.Tai siitä,että asiakasta oikeasti kuuneltais päätettäessä siitä kuka mitäkin myy.

Jos joku yksityisfirma saa jonkin tehtaan kanssa semmoisen sopparin aikaan,että he aloittavat maahantuonnin niin sitten he alkavat.

Enkä tällä ketjulla mitenkään halua laittaa merkkejä järjestykseen.

Markinatalous vaan on sikäli raakaa,että asiakkaita ei paljoa kuunnella jos tulosta tehdään.

Claas tulee traktorimerkknä Suomeen ennemmin tai myöhemmin.Siitä pitää tehdas huolen.On sitten eri asia mitä reittiä myöten.Tod.kuitenkin K-kaupan kautta.Puimakoneksen takia.
Asiakas näillä markkinoilla määrää, ja se  ketä traktoria tuo
ja myy, joutuu kumartamaan asiakasta.
Elikä asiakas nimenomaan määrää, mitä traktoria myydään ja tuodaan.
Ja myyjää kiinnostaa vain se raha, joka asiakkaalla on pankkitilillä,
ja miten sen sais asiakkaalta.
Ja kuka parhaiten homman osaa, myy koneita ja käärii rahat.
En minäkään laita koneita mihinkään järjestykseen.
Same voi olla miten hyvä traktori tahansa,
mutta suomessa kauppa käy huonosti.
Ja luulen, että Keskolta on kulunut aika paljon
euroja sen markkinointiin.
Jos joku liike sitä vielä haluaa myydä, niin siitä vaan.
Claas-traktorit eivät tule lähiaikoina suomeen, niidenkin
myyntimäärät voisivat jäädä vähäiseksi.
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?

Viimeksi muokattu: 22.12.07 - klo:19:42 kirjoittanut Kp

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?

Kun paremmin tiedetään, että siinä on jontikan moottori ja massikan vaihteistoperä niin ei kannata edes aloittaa myyntiä.

Tuon yhdistelmän on pakko aiheuttaa tosi paha hylkimisreaktio.
Kui mää ain olen paras?

RockBull

  • Vieras
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?

Kun paremmin tiedetään, että siinä on jontikan moottori ja massikan vaihteistoperä niin ei kannata edes aloittaa myyntiä.

Tuon yhdistelmän on pakko aiheuttaa tosi paha hylkimisreaktio.

Ettäkö verkuko tekkee vaihteistoja ite???
Kyllä se ei äkkiä ajatellen maha hirveän huono olla jonnikan mylly vaikka perkiisseliin tai resutiisseliin verrattuna olla....????

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?

Kun paremmin tiedetään, että siinä on jontikan moottori ja massikan vaihteistoperä niin ei kannata edes aloittaa myyntiä.

Tuon yhdistelmän on pakko aiheuttaa tosi paha hylkimisreaktio.

Ettäkö verkuko tekkee vaihteistoja ite???

Joo´o. Niin se vaan menee. Eiks oo vidumaista. Dynasexaa tekee gima peuvaississa ranskassa saman katon alla verkun kanssa. Ei siin oo kunnon seinääkään välissä. Sivutoimipisteessä ventillä tehdään portaattomat.

Tota portaatonta ei silti laassiin saa.

Kyllä se ei äkkiä ajatellen maha hirveän huono olla jonnikan mylly vaikka perkiisseliin tai resutiisseliin verrattuna olla....????
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.

Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.


Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom

Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.

Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...

kenttamestari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
**En tiedä. Toivottavasti ei koskaan! Itse en ainakaan kaipaa mitään haalistuneita jontikoita.
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
**Värin perusteella same jos pakko joku valita, mielellään ei mitään.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.

Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.


Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom

Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.

Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...
Sitähän tämä, ainoa asia mitä traktorikaupassakin on pysyvää,
on jatkuva muutos.
Tuosta JD:n moottorista, mulla on sellainen käsitys, että
jos joku haluaa traktorissaan olevan JD:n moottorin, hän ostaa
aidon JD:n.
Jos Claas joskus suomeen ilmestyy, niin senkin näemme.
Toisaalta claasiin voi olla paljonkin kiinnostuneita.
Eli olen joka tapauksessa väärässä.
Jos en ole oikeassa.






Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Eli olen joka tapauksessa väärässä.
Jos en ole oikeassa.


****Olen samaa mieltä.
Kui mää ain olen paras?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8781
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr

Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom

tosiaan ...
CNH portaaton on malliltaan S-Matic. Valmistaja on nykyään ZF.
Mystinen kesälaatumies

Anttu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
CNH.n portaattomissa ( Suomessa CaseIH CVX )on S-matic ja Teutsin suurempiin raputtomiin malleihin on S-matic myös tulossa. Oisko Teutsin luotto Eccomiin horjumassa vai eikö se sovellukkaan suurempiin traktoreihin.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Niinhän tuo ZF tekee molemmat sekä S-maticin ja Eccomin.Ovat samassa esitteessäkin.


http://apps01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Contents&levelID=321324&mediaFileName=CVT_dt.pdf&languageISOCode=DE

Samasta pajasta tulee S-matic ja Eccom.ZF Passau niitä teköö...

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.

Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.


Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom

Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.

Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...

Muutama kuukausi takaperin Profissa oli Claas Ares "pitkän ajan testissä", ei yhtään hullumpi vehje. En viitti kaivaa lehteä esiin, mutta muistaakseni joku katkaisija ja vaihteiston ohjauselektroniikan päivitys tais olla probleemit parin tuhannen tunnin aikana. Moottoriltaan ei aivan samaa tasoa kuin JD omissa koneissaan ( kovassa vedossa kuluttaa keskiarvokonetta enemmän ), erona JD-traktorien moottoriin lohkon itsekantava rakenne. Edeltäjä Renault oli aikanaan kestävimpien traktoreiden maineessa, ja mm. hyttijousethan oli ekana Rellussa. Miksei Kesko voi tuoda Suomeen, puimurinvalmistaja Claas painostaa varmasti....

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.

Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.


Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom

Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.

Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...
kyllä massikan puolella tällä hetkellä puhaltelee sellaiset tuulet ettei taija kesko vähään aikaan siitä luopua
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: SameLamborghiniHurlimanDeutzFahr
Tuskinpa Deutsi pois jää markkinoilta,sen verta asiallinen kampe kuitenkin.
PS onkos ne muuten edelleen ilmajäähdytteisiä,sen vertaa en ole perehtynyt.
jos et tiiä onko se ilma jäähdytteinen et voi sanoa onko se asiallinen. ps. on muuten saksalaisissa koneissa laatu laskenu viime vuosina tosi pahastiki
dynä vt se nykyaikasin portaaton