Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mustialan alasajo  (Luettu 1398 kertaa)

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Mustialan alasajo
Maatalousopetus suunnitellaan siirrettäväksi Hämeenlinnaan Mustialasta. Samalla koulutila menisi kiinni ja yksityiset viljelijät hoitaisivat käytännön opetuksen kotitiloillaan.

MTK vastustaa suunnitelmia ja Eemeli kannattaa??

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/d7536910-1663-4281-920b-e22aa5a49852
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Vs: Mustialan alasajo
Maatalousopetus suunnitellaan siirrettäväksi Hämeenlinnaan Mustialasta. Samalla koulutila menisi kiinni ja yksityiset viljelijät hoitaisivat käytännön opetuksen kotitiloillaan.

MTK vastustaa suunnitelmia ja Eemeli kannattaa??

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/d7536910-1663-4281-920b-e22aa5a49852
nyt on kyllä suuri vaara kepu-aatteen leviämiselle ja voemistumiselle jollei eemeli hakeudu koulutilaksi kantamaan oikeistoaatteen viiriä :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja millaista mahtais ollakaan opetus kotitiloilla?    empun tilalla mahtais olla kiva olla kärpäsenä katossa...

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
ja millaista mahtais ollakaan opetus kotitiloilla?    empun tilalla mahtais olla kiva olla kärpäsenä katossa...

Aamuyölä klo 2 potkithan sängystä ylös, ja keputtamaan Akro-Veppiin koko sakki...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Mustiala on perinteiltään vanha, onko kehitys jäänyt paikalleen, ehkä siellä sitten ei ole amerikkalaismallisen 50000 eekkerin ranchinomistajan eturivin opintolinjaa tarjolla ? Mustiala on Suomen vanhin maatalousoppilaitos, sillä on 140-vuotinen yhtenäinen koulutushistoria. Vielä vajaat satakaksikymmentä vuotta sitten Mustialan käyneet valmistuivat agronomeiksi. Viikki anasti kyseisen arvonimen koulutuksen itselleen. 

Aikansa kutakin. Ei Suomessa tarvita maatalousalan kouluja aikaisempaa määrää, rakennemuutos on vähentänyt tilojen lukumäärää, ja maatalouskoulutus on AMK-koulutuksen B-ryhmän joukossa kallista koulutusta, osin sisäoppilaitosjärjestelyn vuoksi. Uuden rahoitusmallin mukaan lähinnä vainb suoritetuista tutkinnoista oppilaitos saa perusrahoituksensa, joten kun opiskelijoiden määrä alkaa hiipua, ei oppilaitos enää pysty toimimaan monessa toimipisteessä.

-SS-

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kuvastaa etelä-suomen maatalouden tilaa.
mtk mitään vastusta, vaatii c-alueelle parempaa koulutusta.
Pitäähän koulutuskin siirtää c-alueelle.

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Kuvastaa etelä-suomen maatalouden tilaa.
mtk mitään vastusta, vaatii c-alueelle parempaa koulutusta.
Pitäähän koulutuskin siirtää c-alueelle.
kerkeskö eemeli ollenkaan emäntäkoulujen   "kurssitarjontaan" tutustua ennen kuin kateus voitti kiiman, emäntäkoulujahan taisi kuitenkin olla ihan etelä-suomessakin  :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihmiset, jotka ovat kasvaneet maatilalla, eivät tarvitse perustason maatalouskoulutusta. Silloin yliopisto on oikea tie, jos haluaa itseään kehittää virallisesti.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Ihmiset, jotka ovat kasvaneet maatilalla, eivät tarvitse perustason maatalouskoulutusta. Silloin yliopisto on oikea tie, jos haluaa itseään kehittää virallisesti.
;D ;D
Sarkasmi on vaikea laji.

Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
;D ;D
Sarkasmi on vaikea laji.

Ennen maatalousoppilaitoksista haettiin emäntä. Kui lie nyt.
Mulle yks nainen sanoi nuorena, et voisin tulla emännäksi jos sulla olis lehmiä.
Ei tullu kauppoja.

Viimeksi muokattu: 20.10.25 - klo:11:44 kirjoittanut Eläkelläisviljelijä

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
;D ;D
Sarkasmi on vaikea laji.

Mulle yks nainen sanoi nuorena, et voisin tulla emännäksi jos sulla olis lehmiä.
Ei tullu kauppoja.
Opiskeluaikana pidetään hauskaa. Vakiintua ehtii myöhemminkin.  ;D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
;D ;D
Sarkasmi on vaikea laji.

Ne jotka eivät ole kasvaneet maatilalla, ovat maatalouden suhteen vähän pihalla. Oli tutkintoja tai ei. Heille se perustason tutkinto sopisi, mutta missä he sitä ammattitaitoa sitten harjoittaisivat.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

pig24

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei tullu kauppoja.
Vaimotarjokkaita riitti, vaikka mä olin kouluaikana jo naimisissa. Mustiala. Koululla on kärkisija ainakin yhdessä lajissa. Yhden robon navetta maksoi 3 milj €.

Viimeksi muokattu: 21.10.25 - klo:09:36 kirjoittanut pig24

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei tullu kauppoja.
Vaimotarjokkaita riitti, vaikka mä olin kouluaikana jo naimisissa. Mustiala. Koululla on kärkisija ainakin yhdessä lajissa. Yhden robon navetta maksoi 3 milj €.

Silloin kun on lehmästä kysymys, niin mikään ei oo liian kallista.
Tässä on nyt lähellä näitä halleja tyhjänä. Hukkaan heitettyä euroja.

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Ei tullu kauppoja.

Silloin kun on lehmästä kysymys, niin mikään ei oo liian kallista.
Tässä on nyt lähellä näitä halleja tyhjänä. Hukkaan heitettyä euroja.
No nythän sinä sitten voit vihdoinkin hommata lähellä olevan navetan ja sinne lehmiä. Sitten kilautat vaan sille yhdelle naiselle ja sanot, että vähän kesti mutta nyt pääset emännäksi.🎅🎅
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi