Paljonko pitää olla vauhtia, että auto tulee kylki edellä vastaan hyvissä keliolosuhteissa ? Tai riippuu toki monesta, mutta eihän tuo mikään soratie ollut. Ja voi kait se lähteä lapasesta pelkästä ohjausvirheestäkin. Mutta mielestäni on turha moittia 17v saatavaa korttia. Onko 18v sitten jotenkin järkevämpi ? Omista kersoista 2/3 on saanut kortin 17v ja mun mielestä mitään eroa , persoonaa kummempaa ole noilla ollut. Kaikki olleet aluksi arkoja, pelokkaita ja epävarmoja monessakin suhteessa, mutta ei varmasti raskaan kaasujalan muodossa. Se on kehittynyt sitten vuosien saatossa. Tosin sakkoja en ole joutunut maksamaan. Ja tuskin mitään yltiöpäistä ylinopeutta , mutta sellaiset sakkorysä 60 alueet joskus vänkärin mielestä aiheutti toruja.
Sitten siihen autokoulu / oma opetus. Meillä kaikki olleet autokoulussa. Varmaan luottavaisempia kuskeja tulisi opetusluvilla. Autokoulun jälkeen ovat olleet ihan untuvikkoja liikenteeseen ja auton hallintaan , vaikka kortti on ollut lompakossa. Mutta ehkä se auton hallinnan "nolous" voikin olla se pelastus. Ei edes ajatella itsestä liikoja, jos risteyksen mäkilähdössä alkaa vasen jalka pompottaa.
Ja sitten sellainenkin asia, että mihin on tottunut. Olisko 17v saanut jonkun vieraan "tykin" ajettavaksi. Polkimet sekaisin ja sähköauton kiihtyvyys ? Omat nuoruus muistot kuskina olemisesta johdattelevat diisseli autojen kiihtyvyyksiin

Mahtavin ajamani auto tuohon aikaan oli nafta passat, taisi olla joku 80-luvun alkupuoliskon pirssi. Olihan se oman Corollan jälkeen ihan luksus peli. Mutta vauhtia tärkeämpää oli perille pääsy ja ajosta nauttiminen.
Hirveä tragedia, mutta syyllisten etsiminen vaikeaa. Tai usein se kait on ihan ratin takana, mutta miksi? Aamupäivällä luin juttua ja silloin ei tiedetty käytettinkö turvavöitä. No ehkä ne ei sivuluisussa pelasta ja ei kait sivuturvatyynytkään ( jos oli). Toisen auton henkilöt ei loukkaantuneet. No antaahan se noukka paljon anteeksi vrt. kylki.