ja kysyitkö fabalta noista? et varmaan. sillä net olis kertonnu et kanta ei olekaan hyää lypsyhommiin... ite manasin moisesta ja hyö vaan kertoi moista.. nooo, kun kelasin sonnin taustaa ni löytykin yks hyä joka hitastaa maitoa... nooo, nuo faballa ei tunnusta kun eivät etes tutki moista... kärsi siä kuhan vaan maksat kustannukset!!
Mitä mä olisin kysynyt ? Lehmä on kait yksilö? Ajattelitko että mä kysyn sonni toivetta esittäessäni, että sellainen holsteini jonka jälkeläinen antaa maitonsa? Yleensä nuo on ennen antanut ja kuten itse epäilen niin lypsy ja lypsykone sen on lopullisesti pilannut, mutta sekin on komprossien yhtälöä. Yhden hiehon takia, ei suuria muutoksia kannata tehdä. Nyt ollaan jo niin lähellä, että kolmas peräkkäinen vuosi ilman antibioottia alkaa näyttää mahdollisuudelta. Tosin solut pomppas 47... 109 .... 119... 185 ...85 joten jotain muutosta kait olis, mutta en pyörittele vielä. Keskiarvo 51.
Muokkaan vieläkin. Holsteini on lypsyrotu, joten tuskin sonnina nyt sellaista on jolla on ominaisuutena estää maidon anto

Ja ihan joka rotua kait tuuppaisivat, jos vaan pyytäisin. Tosin viimeiset 30v pääsääntöisesti on tuupattu holsteinia. Aikoinaan yksi hiehojen välittäjä välitti munkin pimeän karjan hiehoja, kun kaikki siemennykset oli tehty siihen aikaan valiosonneilla, kun en kuulunut tarkkailuun. Niin ne nuorsonni kokeilut ei olleet pilanneet mun karjan perimää. No minä en niistä mitään tiedä ja nykyään kait katsotaan odotusarvot dna:sta joten tuokin etu on kadonnut. Lehmien isä tietoja katsoessa joskus oli myös ay rotua, Voi olla vieläkin, mutta ne ei sentäs väripoikkeamana näy päälle päin

Nuokin sellaisia , jos tärppäis paremmin ja lihaa ei viitsisi laittaa. Se miksi roduksi on muodostunut hol on kait syynä ensimmäisten ay*fr positiivisten risteymävaikutusten selvä havainnointi. Ja siitä ajatus on kait musta valko lehmistä jäänyt päälle. Nyt näillä vuosilla mulle olis ihan sama minkä värisiä lehmät on, mutta ehkä näillä mennään