Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuormainkone pihahommiin  (Luettu 363 kertaa)

Paalimies

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kuormainkone pihahommiin
Tarttee vahvasti miettiä uusia vaihtoehtoja kuormainkoneelle navetalle.

Eli siis pääasiassa lannan ja paalien käsittelyä. Lantaa myös pellolla kuormataan sekä jonkun verran lumitöitä. Tai voisihan nekin lopettaa…. Budjetti maks 30000€. Vaihtoehtoina pyöräkuormain kuormaamisen ja joku rimpula paalien siirtelyyn tai uudempi linkku tai Wille. Vahvasti olen sitä mieltä että kurottaja on kokeiltu. Plussaa olisi että vänkäri mahtuisi hyttiin  ja se olisi lämmin, ainakin noissa paalihommissa.

Nykyinen linkku tarttis uuden kytkimen samalla ku moottorin ottaa irti niin sekin kannattaa korjata ja ei se laatikkokaan ihan kulumaton ole. Aisat on hyvät, mutta tolpat tarttis laittaa uudestaan kiinni alaosan öljysäiliön/ runkoon.

Viimeksi muokattu: 23.11.24 - klo:13:07 kirjoittanut Paalimies

klapikasa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Kuormainkone pihahommiin
Mulla on komatsu wa 80, ja se hakkaa vastaavan  painoiset trarktori kuormaajat 5 0 vähintään, korkeahko, mutta ei se kuitenkaan korkeampi  kuin tavaliset 80-100hv traktorit ole.  Hyvä nähdä ulos eikä tarvii kellekään nevoo miten se toimii, samaan kastin kramerit, mutta ne heveröisempii mutta koppiin pääsy eestaas homiin on ehkä parhain?. Willet kulkee, mutta niiten rempat ahtauden ja väärin suuniteltut melko haaste, eikä yhtään ylimääräistä mahu kopiin, eikä ne tahdo käynistyy kylmästä.

Toi wa 80 ja samanäköiset case 321 bobcatti l85, giantti 5000? volvo 40 jne, on meko näpärii piha töihin,siinä 5-6t painoisina.  Cat 908, muta ne ennen next gen on äänekäitä ja laatu heikko, hyppi varmaan yli budjetinJcb ne pienimät en suosittele, tosi heikko huurteen poisto ja kummalinen hydrauliika ja tosi eri hallinta. Renkaat valittava sitten että pääsee ja meko yleinen vakiovaruste niissä on lukot molemissa akseleissa

Tää mun mielipide, joku muu haluu volvo 120g pihakoneeksi, joku muu avantin

Viimeksi muokattu: 23.11.24 - klo:16:16 kirjoittanut klapikasa