Tuossa ketju jossa on keskusteltu samasta ja SS:n vastaus miksi lyhyempi vannas.
https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=71941.msg1639430#msg1639430Tosin mulle ei kukaan oo kertonut missä tilanteessa käytetään sitten 16" vannasta
No minä käytän 16" säädöillä ja en todellakaan vaihda lyhyempään tai katkaise lyhyemmäksi. Ihan hyvän jäljen jättää, ellei maa tartu siipeen. Naapurin Kvernelandin omistaja joskus sanoi, että tuohon jälkeen vois vaikka kylvää. Toki kynnettävä taisi silloin olla jotain hiedan sekaista sänkeä ja vauhtia riittävästi.
Varianttien vantaita ihmettelen itsekkkin, että miten se on mahdollista. Mutta noihin säädettäviin ei variantteihin on kyllä eri vantaita saatavilla, miksi , jos niitä ei tarvita ?
Muokkaan ja korjaan sen aiemmin sanomani. Näköjään olen tuolla toisessa ketjussa kirjoittanut näin .... "Muokkaampa vielä nettiä selattuani ... 16" vantaan alareuna on 515mm uutena" Eli tuohan on yli 20" Ei se sitten ollutkaan sitä 16" , sorry aiemmasta väärästä tiedosta varsinkin Metsajussille.