Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lomitus 50 vuotta  (Luettu 575 kertaa)

Onkiluoma

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 380
Lomitus 50 vuotta
Mela - Lomitus 50 vuotta https://youtu.be/gAwZd4XkXFI

"Lomituspalvelut syntyivät erityisesti emäntien toiveesta."

- Nyt siis ymmärrämme Eemelin jupinan täällä, naisille kun hän ei uskalla sanoa ikinä vastaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Lomitus 50 vuotta
ilmankos mulle ei moista tarjota...           mut kylhä se emppua risoo kun kepuemäntä saa ja hää ei !

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9773
Vs: Lomitus 50 vuotta
ilmankos mulle ei moista tarjota...           mut kylhä se emppua risoo kun kepuemäntä saa ja hää ei !

Olisko peilikuvassakin jotain vikaa. Eihän se lomittaja ihan niin navettaan tuu, kuin manulle illallinen. Pitää joka vuosi tajuta täyttää hakemus ja esittää lomatoive ajankohdat . Ja jos ei hae vuosilomaa ja lupaa käyttää kunnallista lomittajaa, niin sijaisapuunkaan ei niillä kait ole silloin velvoitetta lomittajaa etsiä. Tämä oli ainakin itselläni aikoinaan syy siirtyä kunnalliseen itsejärjestetystä. Tosin nykyään ei enää olisi muutenkaan tuota itsejärjestetyn tekijää työmarkkinoilla. Tosin nykyään vaativat kyllä tilan järjestävän itse itselleen varahenkilön. Onneksi en oo omaani joutunut käyttämään. Hienosti pelaa lomitukset edelleen, lomittajat kyllä vähenevät, mutta silti lomatoiveet on pitäneet.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Lomitus 50 vuotta
heh,   itellä tuo hakeminen ja iliman jääminen alkoi nyppiä jo yli 30 vuotta sitten.    läskivuori ei etes viittinnä ilmottaa et ei so*****na aikana ole ketään tulossa..   saabi sitä uottaa ihan ite...        meno ei ole kuulema muuttunu tässä ajassa ollenkaan..    lomittajallekin kertovat vasta samana aamuna missä "olis" pitäny olla..          hyin toimii .... - jossain.

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4726
Vs: Lomitus 50 vuotta
ilmankos mulle ei moista tarjota...           mut kylhä se emppua risoo kun kepuemäntä saa ja hää ei !

Ainahan voit vaihtaa sukupuoltasi. Sehän on nykyään pelkkä ilmoitusasia.

 Voit samalla liittyä vaikka johonkin vanhapiikakerhoon. Ostat kissan ja alat kutomaan sukkia.

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7594
  • Never Trust a Hippy
Vs: Lomitus 50 vuotta
ilmankos mulle ei moista tarjota...           mut kylhä se emppua risoo kun kepuemäntä saa ja hää ei !

Ainahan voit vaihtaa sukupuoltasi. Sehän on nykyään pelkkä ilmoitusasia.

 Voit samalla liittyä vaikka johonkin vanhapiikakerhoon. Ostat kissan ja alat kutomaan sukkia.
On sullaki jutut! >:(
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Lomitus 50 vuotta
hei,   mikäs olikaan se kolmas laji?      ja miun nakkisormilla ei kovin hianoja sukkia kutoilla...      jollekin norsulle ehkä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9773
Vs: Lomitus 50 vuotta
hei,   mikäs olikaan se kolmas laji?      ja miun nakkisormilla ei kovin hianoja sukkia kutoilla...      jollekin norsulle ehkä.

Kutomisesta en mitään tiedä, mutta ei kait se sormilla tapahdu, vaan puikoilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Lomitus 50 vuotta
mut piäppä näillä' semmosii puikkoja..   ei kait niissä sentäs kahvoja ole?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9773
Vs: Lomitus 50 vuotta
heh,   itellä tuo hakeminen ja iliman jääminen alkoi nyppiä jo yli 30 vuotta sitten.    läskivuori ei etes viittinnä ilmottaa et ei so*****na aikana ole ketään tulossa..   saabi sitä uottaa ihan ite...        meno ei ole kuulema muuttunu tässä ajassa ollenkaan..    lomittajallekin kertovat vasta samana aamuna missä "olis" pitäny olla..          hyin toimii .... - jossain.

Rakentavalla kritiikillä moni asia muuttuu paremmaksi. Ei kannata huudella pelkästään selän takana ja hiljaa. Mä oon ottanut joskus lomatoimen kans niin yhteen että mun lankapuhelimesta hajosi mikki  ;D Nyt reilu 20v myöhemmin ymmärrän mistä silloin edes oli kyse. Ja kyse todella oli silloinkin tiedonkulun vaikeudesta. Mulla ei alunperin edes ollut mitään asiaa, mutta olin kuulemma silti vaatinut 2 lomittajaa isyyslomani ajaksi. No sitähän en ollut tehnyt ja en siksi maksanut kaksinkertaista maksuakaan. Joko ykköslomittaja pyysi tai lomatoimisto lykkäsi (pakko työllisti) myös toisen. Tosin tuohon aikaan kaksi lomittajaa tai lomittaja ja joku taidoton työllistettevä oli ihan normaalia normi lomissa vaikka en ollut ikinä pyytänyt. No tuon jälkeen ei kahta lomittajaa ole näkynyt ... hyvä niin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Lomitus 50 vuotta
täälä taas naamatusten kun valittelin et ut määrä liki nelikertaistui kolmen päivän loman aikana..      nooo, olin kuulema liian vaativa ja määräävä.   eipä tuon jälkeen tarvinna moisia.   yks lomittaja ei kestäny keittiönpöytän äärellä aamukahveella etes tuolilla..   oli pikkasen "heikossa hapessa"   ajeli sentäs aika kaukaa tänne..   ja kiva kun lomat oli eri kuussa kuin miun menot..   ja ilmotus tulemattomuutesta aamu 7ltä!                     nooo, tarvetta ei enää ole joten ihan sama mulle!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9773
Vs: Lomitus 50 vuotta
Mulla kun oli yhtenä vuonna 11kk sijaisapua, ihan joka päivä. Niin tiedän mitä onnistunut lomitus todella on. Silloinkin oli yksi lomittaja kaksi neljän päivän pätkää ja molemmilla kerroilla tuli kaksi tulehdusta. Muut lomittajat käskivät ottaa yhteyttä lomatoimeen, että kyseinen lomittaja ei ole enää tervetullut navettaan. Lomittajien ja myös minun toive toteutui  ;D Tosin tulehdukset oli vain jäävuoren huippu. Ruokkimatta jätetyt eläimet kummastutti mua jo lomitusaikana. Onneksi sain kylältä apua, jotta huuto lakkasi, kun en itse pystynyt.  Onneksi tuo oli tykätty ja haluttu lomittaja muualla, jolle löytyi töitä, joten ei ollut pakko ottaa meille ja muita tekijöitä löytyi  ;)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3406
Vs: Lomitus 50 vuotta
Ihan hyvin meillä päin lomitukset pelasi

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9773
Vs: Lomitus 50 vuotta
Ihan hyvin meillä päin lomitukset pelasi

Niinpä. Tosin noista lomittajista joita mun tuota 11kk lomitusta oli tekemässä kait ainakin 2/3 on lähtenyt muihin töihin tai eläkkeelle. Tilat vähenee , mutta niin vähenee lomittajatkin. Uusia lomittajia ei vaan kuulemma tuu.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3536
Vs: Lomitus 50 vuotta
Ihan hyvin meillä päin lomitukset pelasi

Niinpä. Tosin noista lomittajista joita mun tuota 11kk lomitusta oli tekemässä kait ainakin 2/3 on lähtenyt muihin töihin tai eläkkeelle. Tilat vähenee , mutta niin vähenee lomittajatkin. Uusia lomittajia ei vaan kuulemma tuu.

Tuosta työstä ei taida kiitosta tulla.