Tuo 115 kg typpeä on jo itse asiassa aika hyvä määrä, jos sen vielä jakaa oikea-aikaisesti. Ei mennyt meikäläisillä noin paljoa ravinnetta peltoon. Luulen, että olisi ehkä kannattanut lisätä typpeä ihan kunnon ohralaihon tasolle, mutta tällä talousviljelmällä ei nyt oteta turhia riskejä, eikä pruuttailla joka välissä. Yli kuukausi puintiin kuitenkin...
Kaurastakin olen tehnyt sen havainnon, kuten kaikista viljoista, että mukavasti kasvaa, kun on sopivasti kananpötköä pohjalla.
Tässä ei liene sataaviittätoista, olisiko 400 kg NS 26
Kuva: Meeri-kaura
Alli-kevätvehnä toipui juuri ja juuri 15 - 20 mm:n sateen jälkeen, maa on edelleen halkeillutta ja kuivaa, mutta lehdessä on sentään väriä. Vain Broadway keväällä, muuta ei ole laitettu. Eikä laiteta. Jospa saisi tuolta etäpellolta yhden tuhtikuorman tuoduksi sopimuksen täytteeksi.
Kuva: Alli kevätvehnä
Ohra ei itänyt kokonaan, mutta nyt jälkeen itäneet ovat jo tupella nekin. Pitkää ja rentoa tuo on, voi koitua kohtaloksi, kun on niin kivinen lohko.
Kuva: Wish-ohra
Pintalevitetty Benny-kaura on röyhy tupessa tulossa. On ottanut kiinni lupaavasti, voisi päästä syyskuun puolella vielä puimaan. Ei tuo nyt niin ylitiheää ole, maakin näkyy, ja likaruohot ovat hyvin nutistuneet, Tooler Heavy ja Kinvara toimi hyvin, oli Aurea rypsiä siellä pohjalla, joten piti käyttää fenoksihapposeosta. Muutama lannoitteen loppumisraita näkyi, mutta yllättävän vähän oli niitä haukia, vaikka ilman opastinta tai vaahtomerkkaria levitin lannoitukset.
Kuva: Benny-kaura, kellertävä Taika-kauraa vasemmalla.
-SS-