Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?  (Luettu 7248 kertaa)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3402
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Nii kyllä ne hontan monkeyt ihan kivoja, muusta en tiedä. Mut kyllä autossa pitää olla 2 litran moottori, mieluummin yli. Nii eikä se 2 litranen sitte kuluta enempää kuin se 1 - 1,5 litranenkaan. Se pikkumotti kun joutuu äheltään aina täysillä. Kait ne hontat autoinakin, miksi sitten ne ei kovin yleisiä. Tuskin tojo mikään alaarvonen, mut onhan niillä se oma hintatasonsa, koska pitää jälleenmyyniarvonsa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Itte oon samaa mieltä, että 2.0l on hyvä, mutta noita ei oo enää mihinään "uudemmissa". Joo honda on nykyään ihan markinaali merkki ja hinnalla sitä ei oo myyty ikinä. Nykyään ei enää pelkkiä bensoja ei myydä uutena ja hypridit alkaen 40k. Kyllä tojo varmaan hintansa hyvin pitää. Mutta onko se syy hankkia täysin ilman luonnetta oleva auto. Ja vieläpä niin että kun kaikilla muillakin on tuollainen  ::)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Mulla oli rav4 etuvetoisena, 1.8 bensa. Olihan vaatimaton laatu. Takajarrusatulakin murtui, kun yritin irroittaa jarrukenkiä kiinnipitävää sokkaa (ihme viritys).

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
ei nyt sentäs lekalla..    mut kyllä noissa joissain on ihme virityksiä rakenteissa..   

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3402
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
sen aikaa kun mulla on kulkine ollut, niin muuta ihmeempää kehitystä ei ole tullut kuin se että yhä enempi on sitä tekoälyä. Niistä sitten tulee mittariin tai siis siihen helvetin isoon ruutuun  erilaisia ilmoituksia toimintojen häiriöistä ja kehotus viedä huoltoon,missä ei välttämättä ongelma poistu. Ja osakomponentteja sitte vaihdellaan. Yksi esimerkki on kaasupolin ei mitään vaijereita enää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
En minäkään autoihin periaatteessa mitään avustimia ehkä edes tarvitsisi, mutta kun kuuntelee tuota nuorisoa, niin jokainen avustin on kuulemma hyvä. Olin kyllä ihan huuli pyöreänä , kun aikoinaan vanhin yritti tehdä mun Accordilla mäkilähtöä. Piti jo vähän sanallisesti opettaa, että sitä kaasua pitää painaa ! Kumpikaan ei kait tajunnut, että nykyautoissa "pitää" olla mäkilähtöavustin tai joka autossa "tietenkin" on sellainen. Siinäpä sitten kun alkoi kyselemään miten ensimmäiset matkat itsenäisesti autolla meni, niin sain vastauksesksi vaan montako kertaa auto sammui risteyksissä. Ja ei kait ne osaisi ajaa tuolla vieläkään. Se on iskostettu autokoulussa, että nostat hitaasti kytkintä ja auto vastaa siihen nostoon kierrosten nousulla. Tai en minä tiedä miten se vastaa. Minä poljen noillakin kaasua, joten ei sitä opi kyllä toisinkaan päin.

Sitten joka merkkiin osuu varmasti niitä ei niin tykättyjä ominaisuusksia johonkin mallisarjaan tai vaikka vaan yksilöön. Joten se toytan merkki ei välttämättä ole sen kummemmin laadun tae (luulisin). Ei se "H" kaan välttämättä ihan kaikessa ole tosiaan onnistunut.

Sitten noihin 2,0 litran bensa koneisiin. Mazdassa noita on ollut näköjään vielä 5v sitten. Voi olla vieläkin , mutta menee kalliiksi  ;D Mutta 2000- luvun alun Mazdat oli ihan paskoja pelleiltään ja maaliltaan. Välissä laatu kait parani, mutta jotenkin muistaisin , että taas on moitteet alkaneet kuulua. Tutulla on CX 3 ja kyllä sen kynnyksiä on ainakin maalailtu ruosteen takia. Toki en muista vuosimallia, kun tuo aika menee niin nopsaan, mutta ei kait noita nyt vielä ihan mahdottoman kauaa oo edes ollu.

Sitten siihen mistä halusin kuulla. 2 kpl tuollaista CLA :ta näytti olevan lukion pihassa. Tai toisen perää en nähnyt, mutta luulisin sen siksi. Toinen oli  4veto nafta. Saattoi olla aika nuorikin, joten ehkä eri koria mitä itte katselin. No en tiedä , mutta pirun nätti se mun silmään oli  8)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
ei nyt sentäs lekalla..    mut kyllä noissa joissain on ihme virityksiä rakenteissa..
Mitä olen noita itse ropannut, niin Honda ja Kia on suunniteltu korjattaviksi ja helposti huollettaviksi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
ei nyt sentäs lekalla..    mut kyllä noissa joissain on ihme virityksiä rakenteissa..
Mitä olen noita itse ropannut, niin Honda ja Kia on suunniteltu korjattaviksi ja helposti huollettaviksi.

Varmaan vaikuttaa malli ja vuosimalli. Mitä kattonut omia Hondia niin aika täynnä ne on pellinalustat. Vanhimpaan on joskus joutunut ajovalopolttimon uusimaan ja kyllä siinä aina taivaspaikka hetkeksi lähtee. Parkin uusiminen vaatii sisälokarin irrotuksen. Uudemmassa on kait vielä häjympi tuo ajovalo, mutta tuon xenonit ei oo tarvinnut uusimista. Toiseen civikkiin vaihdatin huollon yhteyessä polttimon. Toiseen ei oo meillä vaihdettu. Aikoinaan oli Mondeo. Kaksi peltilipua pois ja johdot polttimoista ja umpion kanssa sisälle pöydän ääreen vaihtamaan polttimo.

Accordien takajarrujen sielunmaisemia yleishuolto nimittää vaikeiksi. En tiedä saako tuolla sitten perusteltua työnhinnoittelua. No ainkaan en itte ala räpeltää. Vielä menty normi kulutusosilla jarruissa, mutta muutakin voi olla edessä ja tarvikkeena ei saa ja orkkis kama on tyyristä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Itte oon samaa mieltä, että 2.0l on hyvä, mutta noita ei oo enää mihinään "uudemmissa". Joo honda on nykyään ihan markinaali merkki ja hinnalla sitä ei oo myyty ikinä. Nykyään ei enää pelkkiä bensoja ei myydä uutena ja hypridit alkaen 40k. Kyllä tojo varmaan hintansa hyvin pitää. Mutta onko se syy hankkia täysin ilman luonnetta oleva auto. Ja vieläpä niin että kun kaikilla muillakin on tuollainen  ::)
Nää on arvostuskysymyksiä. Suurimmalle osalle auton käyttäjistä riittää se että auto liikkuu luotettavasti, edullisesti ja turvallisesti paikasta A paikkaan B, kaikki muu on turhaa säätämistä.  ;)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3402
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
eipä ole mullekaan auto ollut mikään status. Kulkuneuvona ne olen pitänyt ja ihan tarpeeseen. Se että tykkään hiukan isommasta on se, että kovin pieni kulkine on sellanen että ei saa kunnon ajoasentoa edes ja se könyäminen isolla abituksella on koomisen näköistä.se mitä nykypäivän autoihin voi itse tehdä alkaa olla vähäistä. Öljyt voi vaihtaa ja ehkä jarrupalat/ levytkin, niissäkin osasta jo joutuu käyttään ohjelmointia esim sähköisen käsijarrun kanssa. Mut aikaa kutakin eihän tuota yhtä autoo tarvi ikuisesti pitää, vaihtaa toiseen. Itellä yleensä vaihtuu neljän vuoden välein.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Kaikki autot mulle on tulleet käytettyinä ja lähteneet oikeastaan arvottomina. Toki osa on sellaisia ollut jo tullessa  ::) Pääkäyttöön / ykkösautoksi hankitut ennen hävitin n. 10v pitämisen jälkeen. Nykyään kait (toivottavasti ) tuo luku on suurempi  ;D Pahin paskaan astuminen oli aikoinaan , kun isältä ruinasin nafta autoa, kun sen omistaminen nuorelle olisi halvempaa. Sellainen sitten löytyikin. Takaveto Carina todella tykki.  0-100 kait luokkaa 25s. No sekään ei mitään , mutta ne remontit. Ei kait viikkoa, että ei jotain hajalla. Ikää autolla oli 7v´, kun sen sain ja ajettu mittarin mukaan 182K. Se sanan mukaisesti lahosi käsiin. Yritin päästä siitä eroonkin, mutta ei keltaisen pörssin lukijakunta kait sitä arvostanut. Vuoden käytön jälkeen poistettiin kilvet ja jätettiin muistoksi, mutta joku luki kait harrastukseksi vanhoja keltaisiapörssejä ja se halus Carinan ittelleen, kun sillä oli sellaisia ollut ennenkin  ::) Joten ehkä tuolta kumpuaa se mun rakkaus Toytaa kohtaan. No yksi Carina II oli joskus pihaa koristamassa pari kolme vuotta. Remonttia oli, mutta onneksi oli halpa korjattava. Eihän sillä kovin kauas kotoa onneksi tarvinnut koskaan lähteä  8)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
taitaa, jos ei meinaa hirveesti rahaa pistää, kannattaakin vaihtaa kottero uuteen neljän vuoten välein.     tuttu vaihtelee aina kun on lähellä 100 kkm mittariin tulossa.   saa vielä entisestä jotain.                     itellä tuo kuljin on niiin lyhytmatkainen että se suomikeskiarvoon menöö mooonta vuotta.       jo taisi kääntyä 198 tuhatta mittariin..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3402
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Tän päivänreissulla pyörähti uusille kymmenille eli 130000 tuli. Ehkä vois semmoset parikymmentä tonnia ajaa, ei vielä sitte tarvi isompia peukalointeja tehdä kun laittaa kiertoon. Täs nykysessäkin kun oli vielä jotain takuun tynkää kun hankin. Ja aina mulla hiukan on kyttäyksessä josko sopivaa löytys uudempaa.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1580
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
On ollut monenlaisia kotteroita tässä vuosien varrella. Nyt on Honda Frv automaatti laatikolla, vaikuttaa ihan ok kärryllä. 250000 mittarissa, jos ny  muutaman vuoden pääsis sillä, 200000 oli mittarissa pari vuotta sitten kun ostin ja hinta 5500€ jollain Sulan jobbarilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
tossa kaveri jutteli uutenpan koslan hankinnasta..   mutta, minkä vuoten malleihin saabi tarvikeosia?    näihin uutenpiin ei kait mihkään saa,    - kohta kait ei enää etes osia kun menee paaliin heti kun eka isompi häikkä löytyy..