Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesla 204 vai 304  (Luettu 2616 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kesla 204 vai 304
Tuli tästä mieleen että minkälaisia kokemuksia Oniarista on tullut?
Ei ole tarvetta käytettyä hankkia mutta mielenkiinnosta...
Ei siinä sinänsä mitään ihmeempää moittimista ole, ihan ok laitos. Hydraulikka osat saa mistä vaan.
Ei Oniarin takuista muuta negatiivista jäänyt mieleen kuin jatkeen vai oliko kouran propon toimimattomuus, (alkoi kyllä itsestään pelaamaan) ei enää takuuta kun kahvat otettu erilleen, siitä lähinnä kuljetustelineestä ;D Siis esiohjauskahvat.
Ei sillä niiden sivuilla ole varaosakuvia yms.
Ymmärtääkseni hintaetukin lienee aika pieni, aikoinaan oli edullinen, saanee omansa vieläkin pois.
Ei pakko käytettyä ole hankkia, ainakin sivuilla on maininta vielä.
https://www.konesa.fi/
pessimisti ei pety!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Kesla 204 vai 304
Joku kysyi onk muita kotimaisia enää kuin kronos ja kesla? Kire ja joutsa periaateessa, mutta virosta.

Mites noi ruotsalaiset, vreten, mowi, cranab? Mites ne, kun kurssi taiataa olla jopa eduksi?

Sitten vielä palfinger joka mm nisula käytää.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kesla 204 vai 304
Tuli tästä mieleen että minkälaisia kokemuksia Oniarista on tullut?
Ei ole tarvetta käytettyä hankkia mutta mielenkiinnosta...

8600 kuormaimena ja 12tn kärry, muuta moitittavaa ole kuin kärryn pieni koko/keveys. Toki keveyteen apuna omassa nestetäyttö renkaissa, mutta ei kuormaajaa voi tuoda yhtään pankkojen ulkopuolelle tyhjällä kärryllä ilman tukijalkoja etteikö keikkaa.

Letkuja vaihdettu kouralta sekä puomin päästä pätkiä jotka tekee mutkaa ja ovat isoimmalle rasitukselle alttiita. Toisen tukijalan letkurikkoventtiilin on joku jossain vaiheessa kopsahtanut ja oli putkilähdöt vähän vinossa, korjaantui uudella teetetyllä/taivutetulla putken pätkällä jossa toisessa päässä kiinteällä putkilähdöllä oleva banjoliitin, jäi yksi kiristettävä nippa pois.  Letkut jotka rikkoontuneet helppo vaihtaa ja hyvällä paikalla. Sylintereitä, venttiilipöytää tai letkutuksia muuten ei ole tarvinut ropeltaa eikä yhtään mistään ole hitsattu tehtaalta lähdön jälkeen.

Voimaa on  tajuttomasti, ainakin kun vertaa vanhaan pikkuhakkiin. On sitä myös moton 995 logmeriin verrattuna aika mukavasti, keton 51 kourasta lipsuu puu kun yrittää vetää lähemmäksi jostain hankalasta paikasta, tuolla kuormaajalla saa saman puun nykäistyä lähemmäksi kun ote pitää ja voimaa jatkeessa yllättävän paljon.
Tuosta voimasta sitten se miinus, että nosto on hidas.  Pumpun tuotto työkierroksilla karkeasti 100l/min.

Ajettu jotain, tuohon haarukkaan osuu ainakin alapään osalta, 2500-4000 kiintoa.

JOS nyt pitäisi ostaa uudelleen sama paketti, kärry esteenä. 14tn kärryllä ois sopivampi pari, tukevampi tyhjänäkin. Kotimaiset paketit olisi muutama vuosi sitten maksaneet 2 kertaa enemmän. Tällä tarpeella liikaa. Kova juttu olisi jos kuormaaja olisi tupessa ja perässä kärry millä keräillä esim. kiviä keväällä, mutta näillä mennään ja pidetään tuo yhdistelmä metsässä kun ei tukijalat kovin kätevät ole pellolla  :)

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kesla 204 vai 304
Sama 8600/ 12t yhdistelmä on mullakin. Ei siitä 14T kärrystä varmaan mitään haittaa olisi, olen oppinut tuon kanssa elämään. Ihan tukeva se on kun painaa jalat kunnolla maahan, jotain yksittäistä tukkia tulee nosteltua kun on puolikas kuormaa, jalat on kyllä kohtuu nopeat käyttää. Rotaattorin letkunipat oli aluksi huonot, piti itse modata, rotaattori on 3/8, letkut 1/2. Kouran kun laittaa ensimmäisen pankon päälle rotaattorin suojakaari litistää keskimmäisiä letkuja, pitäisi vähän parantaa.
Onko nestetäyttö kannattava hankinta?
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kesla 204 vai 304
Sama 8600/ 12t yhdistelmä on mullakin. Ei siitä 14T kärrystä varmaan mitään haittaa olisi, olen oppinut tuon kanssa elämään. Ihan tukeva se on kun painaa jalat kunnolla maahan, jotain yksittäistä tukkia tulee nosteltua kun on puolikas kuormaa, jalat on kyllä kohtuu nopeat käyttää. Rotaattorin letkunipat oli aluksi huonot, piti itse modata, rotaattori on 3/8, letkut 1/2. Kouran kun laittaa ensimmäisen pankon päälle rotaattorin suojakaari litistää keskimmäisiä letkuja, pitäisi vähän parantaa.
Onko nestetäyttö kannattava hankinta?

Tuo rotaattorin suojakaari syönyt letkuja, kun menee niin tiiviiksi nipuksi, ja niitä nippoja on tosiaan pitänyt kirrailla, että alkoi pitämään, löystyi helpolla. Tukijalat nopeat joo, mutta oishan se kiva kun ei niitä aina tarvis. Edellisellä yhdistelmällä tukijalat sai unohtaa kun kuormaa oli vähänkin, kärry käytännössä isompi kuin 14tn kärry mutta kuormain pieni kirppu.

Nestetäyttö tuli silloin kun oli hetken sykeharvesteri kuormaajassa kiinni, nestetäytön lisäksi kuormatilaan tehtiin kotelo, jossa rungon sisällä 50mm "peltiä" tonni, pari. Noilla kärry vakautui huimasti, mutta tuo nestetäyttö kaikkineen hyvä juttu. Ainoastaan pehmeällä ja runsaalla lumella meinaa tyhjälläkin kärryllä renkaat tulla suttina perässä ja ahtaassa paikassa tyhjänäkin kääntäessä/peruuttaessa kanittaa vastaan kun tyhjät renkaat kelluisi paremmin lumella. Moton perässä hakaten yleensä kovat urat ja kaikki risut pyrin puimaan uralle, paljon tulee kauhottua sivustakin risua jos joutuu puimaan kohti.. Sulan maan aikana ei ajeta käytännössä kalikkaakaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kesla 204 vai 304
Tyhjänä peruutellessa lisäpaino varmasti hyväksi. Veto olisi varmasti hyvä, edes yhdellä akselilla.
Modasin rotaattoriin käymään  1/2-3/8 nipat avainvälin hiomalla pienemmäksi, en muista mitä virityksiä oli alunperin.
Paljonko tuli nesteistä painoa?
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kesla 204 vai 304
Tyhjänä peruutellessa lisäpaino varmasti hyväksi. Veto olisi varmasti hyvä, edes yhdellä akselilla.
Modasin rotaattoriin käymään  1/2-3/8 nipat avainvälin hiomalla pienemmäksi, en muista mitä virityksiä oli alunperin.
Paljonko tuli nesteistä painoa?

Ei mitään muistikuvaa, jossain lienee taulukko eri rengaskoolle, kuinka paljon tulee painoa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)