Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe analyysitulokset  (Luettu 2643 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: analyysitulokset
soluja voi olla monta sataa tuhatta eikä vanussa näy mitään. Ainakaan Aureus tai KNS ei ennen näkynyt vanussa. Tai ehkä olis huomannut jos olis ollut samanlainen puhdas johon verrata. Joskus lomittaja sanoi , että tuntuu sormenpäähän jotenkin normaalista poikkeavalta. Kait se sitten oli jotenkin limainen, mutta saman saa aikaan hiontapölyä sisältävä kutteri jolla oon vielä kuivitellut. Viimeisen kuorman kyllä hain eilen, joten nyt alkoi sitten kuivikekriisi. Tehdas hiljeni ja koneet on jo irrotettu. Paikkakunnan työttömien määrä nousi 40% kerta heitolla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
mulla tuon heiton aiheutti kiimassa oleva "kantava" kanttura...    hyä kun aikaseen katotuttaa nuo...   nooo,  nyt taas siementä sisään...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
ja kiva kun tuo ilmotus toimii;   vartin myöhässä ni kolme viestiä tuloo;   kaks textaria ja sähkypostiin mut kun puoltoista tuntia myöhäsä ni eipä tule vasta kun kaartaa pihaan eka viesti...       noooo, kait nuo valamassa näkyis..!!

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3673
Vs: analyysitulokset
ja kiva kun tuo ilmotus toimii;   vartin myöhässä ni kolme viestiä tuloo;   kaks textaria ja sähkypostiin mut kun puoltoista tuntia myöhäsä ni eipä tule vasta kun kaartaa pihaan eka viesti...       noooo, kait nuo valamassa näkyis..!!
Itellä oma puhelin veetuili ja tuli noin viestit todella hittaasti,jokusen päivän teki tuota. Tahtoo vanahemmat puhelimet heretä juttelemasta noitten uusien 4g-mastojen kanssa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
ihmeesti nuo viestit sekoilee etelleen..  tuloo ilmoitus maitonhausta mutta sit ei tule tuloksia soluista eikä pakteereista..   mut nyt tuli ilmoitus ureasta????

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3673
Vs: analyysitulokset
ihmeesti nuo viestit sekoilee etelleen..  tuloo ilmoitus maitonhausta mutta sit ei tule tuloksia soluista eikä pakteereista..   mut nyt tuli ilmoitus ureasta????
On noi täällä ainakin nyt pelanneet ihan hyvin,puhelimeen tullee ne viestit mitä pittääkin,valmasta katon sitten kokonaisuuven ruokinnan kannalta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
juuu, kansasta pakotettaan älykännyn orjaa kun ei muuten saaha noin köpsää tekemään.    ite katon sit jos joku instanssi määrää..         kyl pitää saaha muutenki tietoa kuin vain pelkän kännyn takaa...  entäs nuo vanhat,  toimivat nokelaiset?,   

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
ja kiva kun auton näytelaite puhaltaa maitot pikarista pitkin pihoja.   eipä tarttee analyysia tehä,   -pelkkää säästöä..

on se tuo nykytekniikka hyää!

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3673
Vs: analyysitulokset
ja kiva kun auton näytelaite puhaltaa maitot pikarista pitkin pihoja.   eipä tarttee analyysia tehä,   -pelkkää säästöä..

on se tuo nykytekniikka hyää!
Kuitittomuus tulee tänne aikasintaan syksyllä,ei noi vehkeet kuulemma pellaa yhtään...

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: analyysitulokset
ja kiva kun auton näytelaite puhaltaa maitot pikarista pitkin pihoja.   eipä tarttee analyysia tehä,   -pelkkää säästöä..

on se tuo nykytekniikka hyää!
Kuitittomuus tulee tänne aikasintaan syksyllä,ei noi vehkeet kuulemma pellaa yhtään...
Meille tuli viikonloppuna laatikkoon sellanen reilun metrin mittanen kuitti maitoautolta. Siinä tais olla kuukauden maitomäärät samalla lapulla

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
ite otan,   -ihan *****illaksein , maitoauton henkkoht vastaan ja pitän huolen et tankin sekoitin pyörii sekä suljen oven tankin lähettyä.   monta kertaa aiemmin kun vuosia sitten haki yöllä ni huomasin aamulla talvella et oli ovi auki ja sit tankista et oli rasvat seinillä.     nyt kun aamulla tuloo ni hyä vahtia ja ruokkia lehmiä...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: analyysitulokset
ite otan,   -ihan *****illaksein , maitoauton henkkoht vastaan ja pitän huolen et tankin sekoitin pyörii sekä suljen oven tankin lähettyä.   monta kertaa aiemmin kun vuosia sitten haki yöllä ni huomasin aamulla talvella et oli ovi auki ja sit tankista et oli rasvat seinillä.     nyt kun aamulla tuloo ni hyä vahtia ja ruokkia lehmiä...

Eikö sulla oo välikäyntikelloa tankis? Ittellä hajos jokunen vuosi sitten , mutta laitatin muutaman kuukauden kuluttua kuntoon ajatuksella, jospa pitoisuudet muuttuisi. Mutta ei ne mun mielestä miksikään muuttunut, tosin eihän se pysähdyksissä olisi kuin pari tuntia ennen hakua. Mutta kuskit ei kyllä sekoitusta taida laittaa päälle. Onneksi sentäs sammuttavat tankin. Pari kertaa oon laittanut pesun päälle ja illalla huomannut, että tankki on jäänytkin kuskilta päälle . Ei ehkä koneisto oikein tykkää ja pitihän sitä hetken sulatella , että sai lypsämään ruveta. Mutta en tuollaista itse huomannut pesuun laittaessani  :-[

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: analyysitulokset
tuo jääpankkitankki on vuotelta 1981 joten ei kait tuossa moista jekkua..   sekoileehan tuo välillä' mut ite tykkään et tankki pyörittää kun tyhjennetään.   ja muutenkin olen viälä navettatöillä tuon tankin tyhjäyksen aikaan..  ja pesen sen heti pois kuleksimasta..   ja kivahan se on kuulostella missä nyt mennään..   kuski kertoo mikä on lähitulevaisuus..

Mas-1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: analyysitulokset
ite otan,   -ihan *****illaksein , maitoauton henkkoht vastaan ja pitän huolen et tankin sekoitin pyörii sekä suljen oven tankin lähettyä.   monta kertaa aiemmin kun vuosia sitten haki yöllä ni huomasin aamulla talvella et oli ovi auki ja sit tankista et oli rasvat seinillä.     nyt kun aamulla tuloo ni hyä vahtia ja ruokkia lehmiä...

Eikö sulla oo välikäyntikelloa tankis? Ittellä hajos jokunen vuosi sitten , mutta laitatin muutaman kuukauden kuluttua kuntoon ajatuksella, jospa pitoisuudet muuttuisi. Mutta ei ne mun mielestä miksikään muuttunut, tosin eihän se pysähdyksissä olisi kuin pari tuntia ennen hakua. Mutta kuskit ei kyllä sekoitusta taida laittaa päälle. Onneksi sentäs sammuttavat tankin. Pari kertaa oon laittanut pesun päälle ja illalla huomannut, että tankki on jäänytkin kuskilta päälle . Ei ehkä koneisto oikein tykkää ja pitihän sitä hetken sulatella , että sai lypsämään ruveta. Mutta en tuollaista itse huomannut pesuun laittaessani  :-[
Miksi et pyydä että kuski laittaa pesun päälle ku saa tankin tyhjättyä?

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3673
Vs: analyysitulokset
tuo jääpankkitankki on vuotelta 1981 joten ei kait tuossa moista jekkua..   sekoileehan tuo välillä' mut ite tykkään et tankki pyörittää kun tyhjennetään.   ja muutenkin olen viälä navettatöillä tuon tankin tyhjäyksen aikaan..  ja pesen sen heti pois kuleksimasta..   ja kivahan se on kuulostella missä nyt mennään..   kuski kertoo mikä on lähitulevaisuus..
Eikös jääpankkitankissa ole ajastimella toimiva hämmennyskin,laitetaan ennen lypsyä päälle ja menee hämmennys tuon ajastinkellon mukaan.Itellä  on elektroninenkello nykyään huolehtimassa hämmennyksestä,piti tottua tuohon ettei tankki pidä mitään ääntä vaikka on päällä.