Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yksityistien vaarallisuus sähköautoille  (Luettu 910 kertaa)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Kannattaisikohan tienpitäjän vilaista peiliin, jos autot ei pääse ehjänä kulkemaan? Saattaa ne polttisten öljypohjatkin olla hellänä, jos sähkärin akut hajoaa.

Eiköös Korsan öliypohoja kestä Liomaan syriäteitä,,,,,,?    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Eikös tuo Ponsse ole dieselmoottorikäyttöinen ajokone joka on varustettu sähköisellä voimansiirrolla? Pienempi moottori riittää kun akusto toimii puskurina hetkellisiä tehohuippuja varten. Vastaavia ratkaisuja on käytetty kaivinkoneissa.

En ole täysin varma, mutta minulla on käsitys, että voimansiirto on kokonaan akkujen varassa sähköllä. Moottorilla vain ladataan akkua agregaatin kanssa. Minun mielestäni tämä
"Konseptikoneessa on täysin sähkökäyttöinen voimalinja ja Epecin tehonjakoyksikkö sekä voimalinjan ohjausyksikkö. Koneen ajovoimansiirto toimii pelkästään akuista saatavalla energialla. "
tarkoittaa sitä, että akkuvoimalla ja sähköllä mennään.

Puomista ja hydraylipuolesta en sano mitään millä se on, se ei uutisesta käy mielestäni ilmi. Se ei vaadi niin paljon tehoja niin voi olla että pyörii samalla moottorilla kuin akkuja lataava aggregaattikin.

Mutta eikös ole mielenkiintoista, että näin paskalla ratkaisulla joka ei sovi mihinkään tuottavaan päästään pienempään polttoainekulutukseen? Lisäksi jos suuntaus on sama kuin autoissa, niin vetovoima ja etenemiskyky ei ainakaan heikkene sillä, että voimalina on sähköllä. Mutta täysin susipaska ja toimimaton ratkaisu kuten mopomies hyvin tietää.

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7758
  • Never Trust a Hippy
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Kyllähän fuusiovoimalakin toimii. Pari sekuntia. ;D

Ja sähkölatauskin pelaa, ehkäpä metsässä on Prisman latausasema.

Viimeksi muokattu: 05.02.24 - klo:19:52 kirjoittanut Syyllinen

Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
Eikös tuo Ponsse ole dieselmoottorikäyttöinen ajokone joka on varustettu sähköisellä voimansiirrolla? Pienempi moottori riittää kun akusto toimii puskurina hetkellisiä tehohuippuja varten. Vastaavia ratkaisuja on käytetty kaivinkoneissa.

En ole täysin varma, mutta minulla on käsitys, että voimansiirto on kokonaan akkujen varassa sähköllä. Moottorilla vain ladataan akkua agregaatin kanssa. Minun mielestäni tämä
"Konseptikoneessa on täysin sähkökäyttöinen voimalinja ja Epecin tehonjakoyksikkö sekä voimalinjan ohjausyksikkö. Koneen ajovoimansiirto toimii pelkästään akuista saatavalla energialla. "
tarkoittaa sitä, että akkuvoimalla ja sähköllä mennään.

Puomista ja hydraylipuolesta en sano mitään millä se on, se ei uutisesta käy mielestäni ilmi. Se ei vaadi niin paljon tehoja niin voi olla että pyörii samalla moottorilla kuin akkuja lataava aggregaattikin.

Mutta eikös ole mielenkiintoista, että näin paskalla ratkaisulla joka ei sovi mihinkään tuottavaan päästään pienempään polttoainekulutukseen? Lisäksi jos suuntaus on sama kuin autoissa, niin vetovoima ja etenemiskyky ei ainakaan heikkene sillä, että voimalina on sähköllä. Mutta täysin susipaska ja toimimaton ratkaisu kuten mopomies hyvin tietää.

Hmm. en mielestäni kyllä haukkunut sähköistä voimansiirtoa. Kysymys on, että millä sen sähkön saa sinne moottoreille. Nykyisestä akkusysteemistä ei siihen ole. Vaikka Sorkka olisi ratkaissut ongelman siten, että koneen katolla olisi aurinkopaneeli ja sillä ajettaisiin vain päivisin, sillä nyt ei vaan saada energiaa tarpeeksi. Kun ei sitä sähköä voi pieraista yhtäkkiä mistään. Ja vaikka voisi, niin nykyinen varaaminen ei ole teho/painosuhteeltaan mistään kotoisin, kun puhutaan suuremmista tehontarpeista kuin se viherhomon sähkövatkain parkkipaikan tolpassa.

Sitten, jos tai kun joskus mahdollinen akkushow tuottaisi tulosta, sen pitää olla sen verran edullisempaa, että polttoainelogistiikka ei enää olisi ylivoimaista. Jo tuo auton akkupaketin mahdollinen vaurioituminen, sen aiheuttamat tulipalovaarat ja uuden akkupaketin hinta kertoo siitä, että ei ihan vielä olla siellä maalissa. Jotain myös kertoo se, että vakuutusyhtiöt alkavat pesemään käsiään, koska konseptia ei olla ajateltu loppuun asti.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
noooo,   eihän nyt kaikkea kannata tahi kehtaa ottaa huomioon.   luin tuossa just suomen kuvalehestä kuin hiase on pohosen toimivin auto kulkee...  sillä kulkee jopa 6-8 poroa kotio ja pennut sekä eukko kylille...                kiva vaan , kun päästömääräykset poistaa tuonkin kulkimen käytöstä ennemmin kuin myöhemmin..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Yksityistien vaarallisuus sähköautoille
ja heikko pohja jo haittaa haukkojen käyttöä jyväskylässä.   on tää nykytekniikka yllä menny ihan mahottomaks..