Eikös tuo Ponsse ole dieselmoottorikäyttöinen ajokone joka on varustettu sähköisellä voimansiirrolla? Pienempi moottori riittää kun akusto toimii puskurina hetkellisiä tehohuippuja varten. Vastaavia ratkaisuja on käytetty kaivinkoneissa.
En ole täysin varma, mutta minulla on käsitys, että voimansiirto on kokonaan akkujen varassa sähköllä. Moottorilla vain ladataan akkua agregaatin kanssa. Minun mielestäni tämä
"Konseptikoneessa on täysin sähkökäyttöinen voimalinja ja Epecin tehonjakoyksikkö sekä voimalinjan ohjausyksikkö. Koneen ajovoimansiirto toimii pelkästään akuista saatavalla energialla. "
tarkoittaa sitä, että akkuvoimalla ja sähköllä mennään.
Puomista ja hydraylipuolesta en sano mitään millä se on, se ei uutisesta käy mielestäni ilmi. Se ei vaadi niin paljon tehoja niin voi olla että pyörii samalla moottorilla kuin akkuja lataava aggregaattikin.
Mutta eikös ole mielenkiintoista, että näin paskalla ratkaisulla joka ei sovi mihinkään tuottavaan päästään pienempään polttoainekulutukseen? Lisäksi jos suuntaus on sama kuin autoissa, niin vetovoima ja etenemiskyky ei ainakaan heikkene sillä, että voimalina on sähköllä. Mutta täysin susipaska ja toimimaton ratkaisu kuten mopomies hyvin tietää.