Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kokoomus osoitti käsikassaransa paniikissa halla-ahon kimppuun  (Luettu 387 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
oletteko muuten huomanneet että kokoomuksessa on melkoinen paniikki päällä, iltakokoomuksien jutut alkaa olemaan kohta jo vähän sinnepäin kun marinia kokoomus maalitti pahimmillaan :o :o :o :o

mitähän tämä tietää hallitusyhteistyölle, saeraalatkin  ollaan viemässä persuilta kokoomuslaisten laitumille :o :o :o :o :o :o

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3972e5cc-52ef-4e7f-b7dd-6953b9a7c95c
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Et taida ymmärtää halla-ahon retoriikkaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
mutta onpa jussilla hyät arkumentit moiseen... jatkooooon!

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3498
Et taida ymmärtää halla-ahon retoriikkaa

Pikkasen vaikeeta Jussilla. Manun ei tarvinnut selitellä puheitaan eikä Saulikaan ole selitellyt.

Pode

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 328
Et taida ymmärtää halla-ahon retoriikkaa

Pikkasen vaikeeta Jussilla. Manun ei tarvinnut selitellä puheitaan eikä Saulikaan ole selitellyt.

Moi.Koivisto oli kuuluisa vaikeaselkoisuudestaan. Mm. Iiro Viinanen ja Esko Ahon muistelmissa tämä tulee hyvin esiin. Iirokin kirjoitti, ettei Koiviston moniminuuttiaists monologeista saanut kukaan selvää. Kirjoitin äsken googleen " Koiviston vaikeaselkoisuus" ja jopas linkkejä eri sivustoille paukahti.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3387972
"Koivisto oli kyllä usein puheissaan ja funderauksissaan vaikeaselkoinen ja lukija tai kuulija saattoi jäädä pohtimaan mitä hän oikein tarkoitti"
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/veikkohuuska/mauno-koiviston-sotilaspoliittiisia-mietteita-20-v-takaa-kelle-kumarramme/
"Koivistoa arvosteltiin epäjohdonmukaisuudesta, vaikeaselkoisuudesta ja päättämättömyydestä."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/05/koivisto-vertasi-toimittajia-sopuleihin

Pode

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 328
Päällimmäiseksi muistoksi Koivistosta on jäänyt minulle se fakta, ettei hän oikein koskaan hyväksynyt Baltian maiden itsenäistymistä Neuvostoliitosta.

Turhapuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 891
  • Johtaja Turhapuro
Turhapuro ajattelee Suomella olleen poikkeuksellisen jatkumon erittäin hyviä presitenttejä. Kaksi viimeistä ovat nauttineet jopa hämmästyttävää kansansuosiota ajassa jossa olemme olleet jokseenkin vapaa demokratia historian siteistä.

Toivottavasti tämä jatkumo toistaa itseään taas kun entistä enemmän tarvitaan kansaa yhdistävää maan isää tai äitiä.
Työn tekeminen on aina kiehtonut minua, siksipä voin katsoa sitä vaikka kuinka monta tuntia.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Tuosta Halla-Ahon retoriikasta näkee aivan selvästi sen, että hänellä ei ole mitään tarvetta miellyttää ihmisiä turhalla diipadaapalla. Jos ajatellaan ensisijaisesti nuoria rauhantyössä. Sellaiseen institutionaaliseen poliittisen kilven kiillottamiseen liittyy ainoastaan sellaiset nuoret, joilla on jonkinlainen poliittinen herätys taustalla. Se voi olla henkilökohtainen herätys tai sitten vanhempien kautta saatu, jopa fundamentalistisiin ideologioihin perustuva hegemonia. Siinä ei todellakaan ole edustettuna, kuin vain tietynlaiset nuoret, jotka ovat pieni osa kaikista nuorista. Näin saadaan esimerkiksi demokratia luotua vääristyneillä lähtökohdilla. Mitä se silloin kertoo demokratiasta?

Todellisuus on karua ja sitä ei saa muutettua vaalipuheilla. Ehdottomasti parasta vaalityötä on se, että puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. Se ei välttämättä lisää välitöntä kannatusta, mutta näyttää sen todeksi, että ihmiset ovat oikeasti aika yksinkertaisia ja haluavat lakaista maton alle sellaiset asiat, jotka ovat epämiellyttäviä. Ajan kanssa se syö uskottavuutta väriä tunnustavilta, fanaattisilta poliitikoilta. Kaikki ihmiset kun eivät ole hyväuskoisia toopeja.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3498
Päällimmäiseksi muistoksi Koivistosta on jäänyt minulle se fakta, ettei hän oikein koskaan hyväksynyt Baltian maiden itsenäistymistä Neuvostoliitosta.
Sano vaan suoraan, että sulle on jäänyt Koivistosta huono muisto.
Mulle jäi hyvä muisto, kun antoi Kekkoselle kenkää.

Pode

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 328
Päällimmäiseksi muistoksi Koivistosta on jäänyt minulle se fakta, ettei hän oikein koskaan hyväksynyt Baltian maiden itsenäistymistä Neuvostoliitosta.
Sano vaan suoraan, että sulle on jäänyt Koivistosta huono muisto.
Mulle jäi hyvä muisto, kun antoi Kekkoselle kenkää.

No mutta eihän Koivisto Kekkosta mistään virasta erottanut. Että sikäli olet väärässä. Eikä olisi pystynytkään,ei pahainen pääministeri presidenttiä erota. : )
Kekkosen jälkeinen aika,sen muistan jotenkin raikkaana tuulahduksena. Oli kuin jotain uutta olisi ollut ilmassa. Liittyy tietysti koko 1980- lukuun sinänsä joka oli suomalaisille hyvä vuosikymmen vaikka talouden kupla rakennettiinkinnsilloin.
Koivisto teki lukuisia virheitä presidenttikautensa aikana. Mielestäni lopputulos Koivistolle jäi hänen virkakausistaan miinusmerkkiseksi. Vahvan markan doktriinin jauhaminen oli yksi pääsyy 90- luvun lamalle idänkaupan romahduksen lisäksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
mutta sepehän ei tunnetusti vaktoista perusta vain oma mieli on oikea...   ja kun vielä muistaa pikkasen huti ni  ...........

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3498
mutta sepehän ei tunnetusti vaktoista perusta vain oma mieli on oikea...   ja kun vielä muistaa pikkasen huti ni  ...........

Kekkonen ilmoitti että erottaa Koiviston pääministerin tehtävästä. Koivisto ilmoitti ettei eroa. Se oli käytännössä Kekkosen loppu. Tosin ei Kekkonen tuota enää itse keksinyt vaan Kepun likaisen työn osasto, Paavo Väyrynen.

Pode

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 328
mutta sepehän ei tunnetusti vaktoista perusta vain oma mieli on oikea...   ja kun vielä muistaa pikkasen huti ni  ...........

Kekkonen ilmoitti että erottaa Koiviston pääministerin tehtävästä. Koivisto ilmoitti ettei eroa. Se oli käytännössä Kekkosen loppu. Tosin ei Kekkonen tuota enää itse keksinyt vaan Kepun likaisen työn osasto, Paavo Väyrynen.

Totta että Koivisto kieltäytyi etoamadta ja se oli kova paikka Urkille ettei häntä totelti. Mutta Koivisto ei antanut kenkää...sehän tarkoittaa irtisanomista!

Kekkonen oli jo vuosia ollut kykenemätön hoitamaan virkaansa kunnolla tuolloin että aika erikoinen tulkinta että Koivisto olisi Kekkosen eroamiseen vaikuttanut,en ole yhdenkään historioitsija nähnyt tuollaista väittävän.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19308
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Manun ei tarvinnut selitellä puheitaan

Woi wittu. Sehän oli kieltäny niitten selittelyn kaikilta...    🎅

"Koivisto itse kielsi kaikki tulkinnat omista lausunnoistaan ja sanoi, että niitä ei saisi selittää kukaan, ei edes hän itse. Tässä vaiheessa asia ei tosin enää kiinnostanutkaan ketään."

https://hikipedia.info/wiki/Mauno_Koivisto
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."