Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa. Joku a sarjalainen on valtrassa viellä sellainen oikea nurkkaraktori. Nämä isommat on enemmänkin luotu laivoiksi jossa käyttö on vähän summittaisempaa. Jo se että näkyvyys on pilattu ek aisoilla, ilmanotolla\ pilariputkilla ja isoilla peileillä. Samoiten on pilarinäyttöä ja katkaisijaa ym tuulilasinpyyhkijänmoottoria edessä. Lopputuloksen kruunaa viellä lukuisat kuittaukset ja automatiikka-asetukset jolloin tilanne on se että kunnon työssä kone pelaa mutta nopeaan nurkkasiirtelyyn aivan ala-arvoinen.
Siihen a sarja tyyliseen hieman isompaan raktoriin olisi kyllä tiloilla käyttöä tavallaan kakkosraktorina. Sähkö ohjaus ei ole huono jos niihin ei ole automatiikkaa tai kuittauksia. Eli kaikki toimii heti kun kone lyödään käyntiin. Sitten viellä kun lokarit on kapeammalla kun pyörät niin kone rupee olemaan valmis.
Tossa oli hyviä pointteja
Tota N-Valtran etukuormaajan peittävyyttä aina moititaan, ja onhan siinä katvealueita, mutta yksi olennainen asia on hyvin toteutettu ja se on näkyvyys työlaitteelle. Kun kallistaa päätään, niin huomaa kuinka konepeiton ja aisan väliin jää rako, josta näkee mm. trukkipiikkien kärjille. Ite tulee tällä koneella nosteltua aika paljon trukkilavoja, ja tuntuisi soveltuvan hommaan kohtuullisesti kokoisekseen. Muuten tämä N3:n hytti on sellainen, että en tykkää. Kaikki palkit ja poikkileikkaukset on toteutettu massiivisesti ja paksuilla osilla. Tekee hytistä tosi tunkkaisen ja ahtaan oloisen. Kaikki kulmat on pyöristelty, mutta kuitenkaan ei ole osattu tehdä sellaiseksi, että jotain tavaraa saisi kyytiin. Pitkään tappelin tuon apumiehen istuimen kanssa, mutta pakko se oli lopulta ottaa pois, että välikköön saisi edes jotain mahtumaan. Mitään kunnollisia lokeroita tai koloja tilpehöörille ei ole olemassa. Oikeanpuoleisen ovenkin laatikko vie vaan lattiatilaa ja peittää lisää näkyvyyttä, ei hyvä. Mun mielestäni Mezzo-sarjan hytti oli karu, mutta väljempi ja mukavampi olla. Esim. ovien kädensijat sirompia ja vähemmän tilaa vieviä kuin ännässä. Paljon tällaisia pieniä hyviä yksityiskohtia, jotka myöhemmin mokattiin. Tältä pohjalta voi sanoa, että N4:sen kanssa ei voinut enää mennä huonompaan suuntaa, pohjanoteeraus oli jo nähty. Käyttöliittymään ja kytkinten sijoitteluun liittyviin pölvästelyihin en nyt jaksa ottaa kantaa.