Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta  (Luettu 7091 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Sama homma käynyt mielessä kun nyt on tuo uusi sellainen missä hyde ja voimansiirtoöljyt samassa ja tarkka öljynlaadulle

Pahimmat ovat nämä traktorit, joissa erillinen hydrauliikkasäiliö. Voi käyttää pelkkää hydrauliöljyä, moottoriöljyä tai mitä talossa sattuu olemaan. Sitten kaksoiskippiin sitä naapurin traktoriin, jossa loota ja perä samassa. Pahimmillaan olet eka nostolla saanut toistakymmentä litraa molotovin koktailia, joka vie pakat ja jarrujen pinnat.

 ;D ;D ;D Jollakin taitaa olla punavanteinen naapurissa ja pippeliä kiristää sen takia. Tai sitten joku vempele, jossa ei oo kunnon suodattimia hydrauliikassa.  ;D ;D ;D ... siellä naapurissa siis
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Tarpeeksi montakertaa kun vaihtaa koneita niin on kaikissa samanlaist koktailit.  ;)
Rehukuskeilla ainakin sekoittuu tehokkaasti kun kahdella traktoirilla kipataan vuorotellen kolmia kärryjä. kärryissä on hydrauliset takalaidat ja kuormia ajetaan satoja kaudessa.
Mystinen kesälaatumies

E-Maatalous

  • Vieras
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Sama homma käynyt mielessä kun nyt on tuo uusi sellainen missä hyde ja voimansiirtoöljyt samassa ja tarkka öljynlaadulle

Pahimmat ovat nämä traktorit, joissa erillinen hydrauliikkasäiliö. Voi käyttää pelkkää hydrauliöljyä, moottoriöljyä tai mitä talossa sattuu olemaan. Sitten kaksoiskippiin sitä naapurin traktoriin, jossa loota ja perä samassa. Pahimmillaan olet eka nostolla saanut toistakymmentä litraa molotovin koktailia, joka vie pakat ja jarrujen pinnat.


Siis mitä *****a?? Jätetäänkö ne kaksoiskipit ylös traktorin vaihdoissa?? Yleensä kärryä perään otettaessa on kippi alhaalla(ainakin pitäisi olla), ja kun kippi on alhaalla, pitäisi sylinterin olla sisällä, ja silloin kun sylinteri on sisällä, on sen sisältämä öljymäärä hyvin vähäinen, jos asennettu sopivasti, vain let*****nen jää öljyä?? Paljon suurempi sekoitusmahdollisuus on kaksitoimisilla sylintereillä, joihin aina jää toiselle puolen öljyä, joskus hyvinkin paljon!!  ::)

Ja toisella nostolla koktaili vain lisääntyy. Menee se öljy muuallekin kuin letkuun.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Tarpeeksi montakertaa kun vaihtaa koneita niin on kaikissa samanlaist koktailit.  ;)
Rehukuskeilla ainakin sekoittuu tehokkaasti kun kahdella traktoirilla kipataan vuorotellen kolmia kärryjä. kärryissä on hydrauliset takalaidat ja kuormia ajetaan satoja kaudessa.

Puhut taas tuubaa siltä osin että kuormia ajetaan satoja kaudessa. Sullahan meni satoja kuormia tavaraa aumaan muutamassa päivässä. Ei urakoooottija elä muutaman päivän ajolla jos kausi on siinä. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta

Vai onko sillä öljyjen sekaantumisella sittenkään väliä, jos vaan on samantyyppistä öljyä, vaikka  sitten eri merkkistä?

Meillä on vaan so***** että jokainen pitää asialliset öljyt ja samaa tyyppiä. Ei sillä öljyn merkillä pitäisi olla merkitystä jos samat luokitukset vaan täyttää. Mitään 15 vuotta kuusen alla tuplakippi puoliksi ulkona seisoneita kärryromuja ei perään oteta. Tai jos otetaan niin letkua ei kiinni laiteta.

Vaihdan öljyjä myös sen mukaan miltä ne näyttävät, en pelkästään tuntimittarin perusteella. Jos alkaa näyttää tummalta tai samealta niin vaihtoon, jos taas uutta vastaavalta niin en välttämättä kiirehdi ihan tunnilleen niitä uusimaan. Joskus olen antanut hyvännäköisen vanhan seistä vuoden tynnyrissä ja siitä päältä kerätään vielä toisarvoiseen kalustoon lisäysöljyt ja motopään ketjuöljyt...

Meillä ei ole mitään kovin eksoottisia öljyjä vaativia vetäjiä, powershift-laatikollenikin teoriassa kelpaisi kai ihan perus-Wetol märkäjarruöljy, vaikka parempaa onkin käytetty. Ainakin Case-sukuiset taitavat mielellään haluta parempaa? Miten peurat?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Hei mun vanhassa Corollassakin on laatikossa omat öljyt. Ja jos nyt pitää sotkee, niin kunnon paluusuodattimet peliin, eikä mitään tennismailaa.  8)

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Tuossa just tein ruumiinavauksen nurmen kippisylinterille sen uudelleen syntymisen toivossa (tiivisteet förbi). Seitsemänkymmentäluvulta oli ja ollut tuhtin kärryssä ja sun kymmenen eri veturin perässä kii ollut. Sisältä se oli kuin uusi, eikä sieltä mitään moskaa löytynyt...eikai siellä kierrossa ne suodattimet huvikseen ole...  :o

Viimeksi muokattu: 29.07.13 - klo:21:20 kirjoittanut brotofobia

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Hei mun vanhassa Corollassakin on laatikossa omat öljyt. Ja jos nyt pitää sotkee, niin kunnon paluusuodattimet peliin, eikä mitään tennismailaa.  8)

1-toimiseen (esim kippi) vaatii vähän virittämistä että saa järkevän suodatinsysteemin. Onnistuu kyllä painesuodattimella, ja kahdella vastaventtiilillä. Tällöin vain lavaa laskiessa paluuvirtaus kulkee suodattimen läpi, ja oikeaan suuntaan. Toiseen suuntaan ohitetaan suodatin jotta siinä ei tule virtausta väärään suuntaan.

Halvempi tapa on laittaa tavallinen pienen paineen paluusuodatin traktorin lohkolta öljytilaan palaavaan linjaan, mutta se voi traksasta riippuen olla joissain tapauksissa melko haastava asennustehtävä ahtauden ja hydrauliikan monimutkaisuuden vuoksi. Lohkolta voi myös lähteä useampi paluulinja...
Tämä suojaa kaikkia ulkoisiin liittimiin kytkettyjä laitteita vastaan.

Painesuodatinrunko ei ole halpa, mutta tuo normaali paluusuodatin ei taas suojele venttiilien karoja jos sieltä kippiletkusta tulee jotain metallihitusia tms. Palaava öljy kun kulkee raakana venttilien läpi ennen suodattimeen joutumistaan.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Hei mun vanhassa Corollassakin on laatikossa omat öljyt. Ja jos nyt pitää sotkee, niin kunnon paluusuodattimet peliin, eikä mitään tennismailaa.  8)

1-toimiseen (esim kippi) vaatii vähän virittämistä että saa järkevän suodatinsysteemin. Onnistuu kyllä painesuodattimella, ja kahdella vastaventtiilillä. Tällöin vain lavaa laskiessa paluuvirtaus kulkee suodattimen läpi, ja oikeaan suuntaan. Toiseen suuntaan ohitetaan suodatin jotta siinä ei tule virtausta väärään suuntaan.

Halvempi tapa on laittaa tavallinen pienen paineen paluusuodatin traktorin lohkolta öljytilaan palaavaan linjaan, mutta se voi traksasta riippuen olla joissain tapauksissa melko haastava asennustehtävä ahtauden ja hydrauliikan monimutkaisuuden vuoksi. Lohkolta voi myös lähteä useampi paluulinja...
Tämä suojaa kaikkia ulkoisiin liittimiin kytkettyjä laitteita vastaan.

Painesuodatinrunko ei ole halpa, mutta tuo normaali paluusuodatin ei taas suojele venttiilien karoja jos sieltä kippiletkusta tulee jotain metallihitusia tms. Palaava öljy kun kulkee raakana venttilien läpi ennen suodattimeen joutumistaan.

Täähän se ropleema vähän on joo.  :-\
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Bigappiin jää kunnolla öljyä mutta se ei käykkän lainassa. Paluusuodattimen koteloita löytyy purkaamoistakin, ne ei yleensä hajoo ja menevät muuten romulavaan, esim 500sarjan MF:n mp-suodattimia. Omia vetojuhtiakin on 60-luvulta eikun 52-harmaasta tän vuosisadan laitteisiin mutta joka koneelle on vakioveturinsa niin ei öljyjä tarvi miettiä. Vaarin viisaus oli että kyllä talossa pitää olla joka rekeen aisat ja joka housuihin henkselit.

tommi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta
Laitoin traktorin oman hydrauliikan kaksitoimisen lohkon perään lisälohkoksi tavallisen vipuohjatun kuusikaraisen suuntaventtiilin, suuntaventtiilin paluu takasin traktorin vapaaseen paluuseen, välissä paperisuodatin. Eli kaikki kuusikaraisen lohkon läpi työkoneeseen ajettu öljy menee takaisin perään suodattimen läpi. Käytän myös kippaamiseen kärryllä tätä lisälohkoa. Myös metsäkuormaaja tulee pikaliittimillä tähän lisälohkoon, jää se venttiilipaketin repiminen pois, ja ohjaamo on tiivis.

Viimeksi muokattu: 30.07.13 - klo:06:27 kirjoittanut tommi

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4410
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kun eri traktoreilla käytetään samaa konetta

Paluusuodattimen koteloita löytyy purkaamoistakin, ne ei yleensä hajoo


Paitsi Ponssessa... no motossa tuo hydrauliikan rasitus on vähän eri tasolla kuin traktorihommissa.