Oma näkemykseni asiasta on, että se moottori ei tiedä mikä vuosi nyt on. Eli jos tarvikkeet ovat alkuperäisen kaltaiset, kiristetään myös alkuperäisen ohjeen mukaan.
Esim. Valmetin 11- sarjan moottori, ohjeen mukaan jälkikiristykset enintään puolen tunnin lämmityskäytön jälkeen, sitten 50 ja 150 tunnin jälkeen.
Poikkeuksena uudentyyppinen kannentiiviste, jolle suoritetaan ainoastaan puolen tunnin lämpimäksikäytön jälkeinen jälkikiristys.
Ja edelleen poikkeuksena venymäruuvilliset kannet. joita ei tarvitse jälkikiristää.
Eli itse ainakin jälkikiristän lämmityskäytön jälkeen kaikki kannet, joissa ei ole venymäpultteja. Mitä tulee tuon tiivisteen tyyppiin, niin ei ole hajuakaan, mutta kuvittelisin, että ainakin kaikki Valtran myymät pahvitiivisteet ovat tuota uutta mallia, voiko sitten joissain tarvike tiivisteissä sitten olla tuota, joka vaatisi enemmän kiristyksiä..
Ja aina tietysti kierteiden puhdistus ja kevyt voitelu ja jälkikiristys ensin vähän auki ja kiristys pysähtymättä momenttiin asti.