eräs merkittävä toimija suomessa nimeltä kesko.
pyöröpaalaimen osia ei löydy varastosta kuin yksittäisiä kappaleita ja nekin toisella puolen suomea. kovasti kehutaan miten on toimipisteitä maakunnissa siellä ja täällä mutta taitaa ilmeisesti löytyä pelkästään ne varaosat joissa on paras kate? yksi tehokas poutapäivä kuluu siihen kun osaa pitää lähteä hakemaan itse kun rahdit eivät toimi.
Aika kiva ajoitus... taitaa olla paalausaika, kun paalaimet kajahtelee. Torstaina C.L.aasi 255 Nordicin ns. kääntösegmentin keskimmäisen eli tähtirullan vapaan pään laakeri paskaksi siten, että rullakin uusiksi. (Voisi saada korjattua hitsaamalla täytettä ja sorvaamalla mittaansa, mut kun se ei oo varpajyrä...) Samalla havaittua, että Claasille ominaista on ehjän laakerin rikkominen tarkoituksella, että saa purettua konetta korjausta varten. Kaikki kolme kertakäyttölaakeria oli selviä ja jo pidempään kuivia, mutkun ne on kivasti piilossa, ei huomaa ennenkuin myöhäistä.
Samalla varoituksen sana 255:n omistajille. Tarkistakaa sen kääntösegmentin vapaan pään laakerit ajoissa...
Yks Sternwalze oli Seinäjoella ja laakerit samoin otin sieltä sitten mukaani... Asiallista palvelua sinänsä, josta varaosamyyjälle kiitos. Sitten se perkeleellinen lautanen eli suojapelti rummun päähään, joka samalla toimii laakeripesänä. Turussa oli yks (varattu), Kuopios 2 ja Kouvolas 1. Vaihtoehdot kävi vähiin, jos oli tarkotus saada paalain kasaan ja rehuja nippuun vielä viikonloppuna. Eikun Kauhajoki-Kouvola-Kauhajoki ja aamulla yhdessä huoltomiehen kanssa paalain nopeasti kasaan. Siis reikäpäistä hommaa, jos asiakkaan itte pitää lähtee hakeen osansa toiselta puolelta maata. Selitys oli, ettei voida pitää varastos kyseistä osaa, kun niitä pitäs mennä vuodes viis. Voi perkele mitä touhua, kun kuitenkin kyseinen osa lähes poikkeuksetta tuhoutuu laakeririkon yhteydes tai hyvällä onnella ei...
Johan aukes silmät kertaheitolla, että C.L.ass on paska... tai onhan ne jo pidempään ollu aika hyvin raollaan.